Madelein...ik prik ook menopur en bij mij brand het ook altijd heel even. Jolanda...ik heb ook woensdag een follikelmeting, zit dan op dag 8. Ben nu weer een weekend weg en heb gister de injectie 1,5 uur later geprikt i.v.m. uit eten gaan. Vanavond rijden we weer naar huis dus zal ik weer later prikken. Zal niet zo'n groot probleem zijn toch... Ben zoiezo benieuwd hoeveel eitjes er nu groeien omdat ik de vorige ronde op dag 8 3 grote eitjes had.
@gelukkig: O ligt dus niet aan mij hihi! Het trekt wel snel weg inderdaad. Spannend de echo woensdag, we zitten dicht bij elkaar . Mijn man vroeg zich net wat af, namelijk of ik vrij neem na de inseminatie. Hoe doen jullie dat? Gevoelsmatig lijkt het me fijn om rustig aan te doen erna, en niet een drukke dienst met rennen en vliegen, tillen en bukken te werken ( werk als IC verpleegkundige).
Hoi, mag ik met jullie meekletsen? Ik ben Goldfishie, 33 jaar en ik ben sinds feb 2013 gestopt met de pil en helaas niet zwanger geraakt. Dit jaar hebben wij al alle standaard onderzoeken gehad. Manlief heeft sperma ingeleverd, mijn cyclus is gevolgd, eigroei en eisprong, bloed laten prikken, samenlevingstest en hsg. Alles was prima bij ons, dus we werden steeds naar huis gestuurd om weer zelf te proberen. Afgelopen vrijdag een gesprek gehad met de gyn in het ziekenhuis en wij mogen gaan starten met iui. Vandaag heb ik al bruinverlies en is mijn temp al dik naar beneden, ik verwacht dat de ongi vannacht of morgen doorzet. Morgen ga ik bellen met de gyn om de eerste follikelmeting in te plannen, dit kan vanaf cyclusdag 10. Als het eitje 17/18 mm is dan moet ik pregnyl spuiten en de dag daarna of de dag daarna de iui behandeling. Ik vind het heel spannend wat er nu allemaal gaat gebeuren en we hopen dat het zwanger worden met behulp van iui wel lukt. Hopelijk kunnen jullie mij tips geven en/of vertellen wat jullie ervaringen zijn bij het prikken en de iui behandeling. Liefs
@gelukkig ze adviseren wel echt om elke dag dezelfde tijd aan te houden Een half uurtje verschil zal niet echt uitmaken maar ik vind 1.5 persoonlijk wel lang. Misschien eens informeren hoe nauw dat nou luistert? @madelein Ik ben vorige keer na de inseminatie naar een gezellig feestje geweest in de middag. De arts zei ook dat je gewoon moest doen wat je altijd doet. Maar de eerste keer is het misschien voor jezelf wel fijn? Doe vooral wat goed voelt voor jezelf. @Goldfishie Welkom! Jullie verhaal is eigenlijk hetzelfde als bij ons. Niets gevonden tot nu toe. Spannend voor jullie! Ga je naast de Pregnyl geen andere hormonen gebruiken? Stel vooral al je vragen die je hebt. Hopelijk kunnen we helpen. Wens jullie heel veel succes!
Madelein...ik heb alle keren na de iui inseminaties gewoon gewerkt. Kan prima maar je moet doen waar jij je goed bij voelt. Miffy...zal het idd. eens navragen. Net weer wat later geprikt dan normaal omdat we vanaf het vennebos naar huis reden. Goldfishie...tuurlijk mag je meekletsen, gezellig juist. Kan me voorstellen dat je het erg spannend vind. Jij moet dus op dag 10 van je cyclus voor het eerst naar het zh.? Zo zie je dat het in elk zh. anders gaat
Madelein...hoe gaat het met jou? Lijkt me zo zwaar om je kindje te verliezen, ook al is dat met 18 weken. Je hebt Sam wel gevoeld? Is de oorzaak van de vroeggeboorte bekend? Heb je Sam gezien? Moet vaak aan je denken terwijl ik jou natuurlijk helemaal niet kan maar het raakt me gewoon. Zelfs ik denk geregeld aan me miskraam terug, terwijl ik nog maar 7 weken zwanger was.
Verder niemand met kindjes? Ik heb een heerlijk pittig dametje rondlopen die we ook via iui hebben gekregen. Het is echt mijn meisje...ben zo blij met haar. Na ongeveer 4 jaar teleurstelling en verdriet zwanger raken was een wonder, en dan ook nog een meisje!!!! Wat was ik blij. Mijn droom kwam uit...
Jaaa was echt heerlijk. Lekker gezwommen met de kleine. Nu na 2 weekenden weg te zijn geweest weer in het normale ritme. Ook wel weer lekker hoor!!!
Ja kan me voorstellen dat het heerlijk was even eruit te zijn. Maar in je eigen normale ritme ook altijd weer fijn. Ik denk ook nog heel vaak terug aan hoe blij we waren met een positieve test. We hadden het al verteld tegen mijn ouders en schoonouders. Helaas ging het al snel mis. Nu gelukkig wel ook heel veel steun van hun. Maar nog vaak denk ik hoe zou ons leven nu geweest zijn met dat kleine hummeltje.
Miffy: alles was prima in orde bij ons na alle standaard onderzoeken. De gyn snapte ook niet waarom we nog niet zwanger waren. Tja, wij ook niet. In mei had ze uitgerekend dat wij een percentage van 48% hadden om natuurlijk zwanger te raken, helaas zakt dat percentage langzaam naar beneden. Ik was 31 toen we begonnen, ondertussen ben ik alweer 33. In het ziekenhuis waar wij naartoe gaan moet ik idd op cyclusdag 10 beginnen met de follikelmeting. Dan om de dag laten meten net zolang totdat ie 17/18 mm is. Ze doen eerst 3x iui in eigen cyclus zonder extra hormonen en dan een ronde rust en daarna nog 3x iui met hormonen erbij. Ik zie vooral tegen de pregnyl spuit op en weet ook nog niet goed wat ik moet doen. De instructies/uitleg moet ik nog krijgen. Gelukkig: Op welke cyclusdag start jij met de follikelmeting? Mijn cyclussen zijn erg wisselend. De ene keer heb ik een eisprong op cyclusdag 12 en de andere keer op cyclusdag 28. Dus waarschijnlijk dat ik daarom al op cyclusdag 10 moet starten? Hier is vandaag de ongi doorgebroken, had gister al bruinverlies. Dus even mijn banner weer aanpassen. Zijn jullie al lang bezig? Ik zie dat jullie voor een eerste of tweede kindje bezig zijn?
@goldfishie: welkom! Het is allemaal spannend he? Maar het went wel moet ik zeggen. Vandaag de 3e spuit gezet en dat ging makkelijk. @ gelukkig: het gaat best goed met ons, maar het blijft moeilijk te verkroppen. Inmiddels zijn we bijna 4 jaar verder, en 2 vroege Mk en een vroeggeboorte verder, maar nog steeds met lege handen. Sam heb ik vanaf 14 weken gevoeld, het was een onwijs druk kindje. Het is mis gegaan doordat ik een blaasontsteking door gbs had, en die bacterie is via de bloedbaan in de placenta gekomen, en heeft daar een gigantische infectie veroorzaakt. Uiteindelijk zijn weeën en ontsluiting de aanleiding geweest voor de bevalling. Sam leefde nog, en heeft nog tot een uur na de bevalling geleefd. Het was een hel, veel complicaties en toestanden. Mocht je het hele verhaal willen lezen staat dat hier http://www.zwangerschapspagina.nl/vlindertjes-17-t-m-24-weken/482789-vechter-sam.html Nu op naar een goede zwangerschap hopelijk... Ik ga naar mijn paardje, en straks weer aan de arbeid pfff. Fijne dag allemaal!
@goldfishie bedankt! We zitten nu in het ziekenhuis te wachten. Hebben zaad weggebracht en om 11.45 is de inseminatie. Heel frustrerend he dat er niets gevonden wordt en je dan denkt...waarom lukt het toch niet? Bij ons is het de allereerste ronde gelukt maar dat werd een vroege miskraam en daarna niet meer gelukt. Wij proberen het sinds juli 2012. De pregnyl zag ik ook heel erg tegenop. Maar het viel me best mee. Het vervelendste vind ik de prik zelf zetten. Maar als die eenmaal in je huid zit dan voel ik het eigenlijk niet meer. Je moet het gewoon zelf ervaren want het is bij iedereen anders. Je leest voornamelijk veel horror verhalen. Maar ik ervaar dat dus niet zo. Pregnyl bestaat uit 2 buisjes in het ene buisje zit vloeistof in de andere poeder. Je moet met een dikke naald het vloeistof bij de poeder doen. Dan weer in de spuit opnemen en dan met een dunnere naald in je buik prikken. Vooral goed opletten dat je in een hoek van 45 graden prikt een lekkere rol pakken en heel langzaam inspuiten. Daarna even goed masseren. Komt helemaal goed!! Hopelijk heb je geen andere medicijnen nodig en lukt het in jullie gewone cyclus.
Miffy: succes! Ik heb net het ziekenhuis gebeld en ik kan op donderdagmiddag 30 oktober terecht voor de eerste follikelmeting.
Oef, even een domper hier. We zijn vanmorgen voor onze tweede IUI poging gegaan. Tot op heden hebben wij steeds tehoren gekregen dat alles bij ons beiden goed is. Vorige poging is ons verteld dat we 2 miljoen goede zaadjes hadden. Een 'goed' aantal. Vandaag blijkt dat het er vorige keer maar 0.5 miljoen waren!! Heel vreemd, en nog eens nagekeken maar blijkt echt zo te zijn. Vandaag hadden we 1.1 miljoen. Wat nog weinig is. Er werd dus ook vermeld dat ze adviseren om eventueel nog een 3e poging te doen. En daarna om tafel te gaan voor IVF. Het is even slikken voor mij. Omdat het allemaal niet zo blijkt te zijn als je dacht. Maar hopelijk zit er tussen deze 1.1 gewoon een super zaadje 😁 en hoeven we er verder niet meer over na te denken. Ik heb net nog even gebeld naar het zkh om te vragen wat nu ook alweer de uitslag van het eerste onderzoek was van het zaad in maart 2014. Daarover word ik morgen terug gebeld. We zijn benieuwd of dat toen ook 'laag' was of dat het toen idd gewoon goed was. Moest het even kwijt 😊
Dat is raar zeg, hopelijk weet je morgen meer. En dan sta je wel even perplex als je voor iui komt en ineens gaan ze over ivf beginnen. ik duim voor je dat er 1 superzaadje tussen die 1 miljoen zit en de goede kant op zwemt! Hoeveel goede zaadjes moet je eigenlijk overhouden voor een iui behandeling? Is er een minimum aantal?
Ja hoewel als we morgen meer weten we er eigenlijk ook niets mee kunnen. Maar we zijn gewoon benieuwd. Volgens mij is de ondergrens bij de meeste ziekenhuizen rond de 1 miljoen.
Jeetje Miffy, das vervelend zeg! Zeker omdat het zo onverwachts komt... Hopelijk lukt deze IUI, door dat ene zaadje die nodig is... @ Goldfish: ook succes met het starten met IUI. Vind je het zelf fijn dat je start in je eigen cyclus? Bij mij is gekozen voor hormonen om kansen te vergroten (daar we natuurlijk al 2,5 jaar in de eigen cyclus niet zwanger zijn geworden), maar dat vond ik eerst ook wel even slikken... nu valt het me tot nu toe erg mee.