Start IVF/ICSI jan/feb/maart 2022 deel 2

Discussie in 'MMM clubs' gestart door xTamx, 7 jun 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Breekt het ijs weer lekker haha. Hoe gaat t met de zenuwen tot nu toe ?

2. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.176
    113
    Vrouw
    Gaat redelijk goed, de punctie geloof ik wel die ging de vorige keer ook soepel. Ik vrees dit keer vooral voor de uitslagen erna. Neem ook gewoon de rest van de week vrij zodat ik afleiding kan zoeken buiten de deur ipv dat ik in m'n uppie thuis achter de laptop moet werken. :)

Jij al zin in de TP?

Sass25, cvdv87 en Missdeph vinden dit leuk.
  3. Missdeph

Missdeph Bekend lid

19 feb 2022
    517
    942
    93
    Vrouw
    De steken zijn er nog:oops: zal er vast allemaal bij horen maar ik kende het niet dus dacht ff vragen..
    Goed om te horen dat dat er wel bij hoort..

Verder heb ik echt last van de hoofdpijn, vermoeidheid, de afscheiding, gevoelige en grotere borsten en met vlagen misselijk..
    Oh en elke avond een uur lang ben ik een hormoonzilla :evil: hahaha
    maarja het kan zoveel betekenen..
    deze heb ik niet het gevoel dat ik de vorige keer had; "ja we zijn zwanger!"
    Ik heb nu vooral; "ik weet het niet... er gebeurt veel maar wat? :roflmao:" gelukkig nog geen testdrang hahaha die komt vast nog wel van de week..
    Hadden we maar een luikje dat we ff konden kijken..:rolleyes:

Nou @Fruity90 dat is wel fijn dat ze ervan uitgaan dat alles goed verloopt morgen:) Al last van je zenuwen? Ik ga voor je duimen!

@Asil wanneer mag jij testen? En hoe is het met de testdrang??

Muldes, Sass25, Knut10 en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Afleiding zoeken is idd wel verstandig.. anders blijft je hoofd overuren maken. Ik hoop op een mooi aantal !

mwah, ik heb niet zo zin in de tp. Liever gezegd, geen vertrouwen er in. Komt een beetje door weer die follikel die maar 15 mm was en nav bloedwaarden dat ik dag later ovitrelle moest zetten. Ik vrees weer voor de timing … heb wel contact gehad met de afdeling omdat ik totaal geen symptomen hebt wat wijst op een piek. Ze zullen wel denken ‘daar heb je haar weer’ .. maar volgens hun moet het goed gaan. Geen reden tot zorgen .
    Probeer dat uit te schakelen, lukt niet goed .
    Volgende keer doe ik geen tp meer in natuurlijke cyclus denk ik .. geeft me teveel onzekerheid. (Ook vorige maand meegenomen). Aan de andere kant denk ik, jas de cryos van deze reeks er maar door heen. Heb totaal geen vertrouwen in deze ronde. Of het ergens op gebaseerd is, nee dat niet. Maar 2 weken voor het stimuleren heb ik vorig jaar de booster gehad. En toch blijft het knagen…. Of dit de boosdoener is waarom geen enkel embryo blijft plakken, aangezien mijn dochter is ontstaat uit de eerste verse tp ….

*einde klaagzang*

5. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Spannend he :)

Ik test wanneer ik wil. Het is onze laatste keer, heel misschien 1 cryo, dus ik test om te klap te verzachten of om rustig om te kunnen gaan met stel je voor dat. Mijn vriend weet dit overigens niet.

Enige wat ik heb is helse obstipatie en ik hoop echt op een dikke vette klysma of opname want dit gaat echt niet goed.
    2 dagen een tukje gedaan maar alles wat ik voel of ervaar kan zomaar gewoon progesteron zijn. Dus dat houd ik mezelf ook gewoon voor.

Fruity90 vindt dit leuk.
  6. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Dat kan ik me voorstellen … hoop zo ontzettend dat het dit keer mag lukken.
    Klote van die obstipatie… doet zo een pijn ! Gewone klysmas helpen niet ? :(:(

7. Asil

Asil VIP lid

14 nov 2018
    10.149
    9.753
    113
    Vrouw
    Nope, word gebeld straks.

8. Knut10

Knut10 Fanatiek lid

16 mrt 2022
    1.010
    1.221
    113
    Vrouw
    @cvdv87 Balen dat het bloed en lichamelijke symptomen niet overeen komen. Voor nu dan maar vertrouwen op het beleid, maar snap de twijfel wel. Ze zullen bij de poli waarschijnlijk niet denken 'daar heb je haar weer'; dat is gewoon hun werk, krijgen ze voor betaald en ik denk dat ze je goed te woord kunnen staan of evt even doorverbinden met iemand. Als ze dat wel denken op een ferti poli, mogen ze wel een carriere switch overwegen denk ik... Niets anders dan emotionele e/o gestressde patienten die hun kwetsbaarheid gedwongen moeten delen met vreemden.
    @Fruity90 Fijn dat ze alvast hebben besloten dat er geen complicaties optreden:roflmao: Iemand heeft braaf zijn spreekuur zitten voorbereiden en per ongeluk op 'accorderen' geklikt denk ik. Is stiekem toch wel mijn angst als ik zit voor te bereiden met allerlei geheugen steuntjes erino_O dat degene tegenover me dat real life mee kan lezen.
    @Missdeph Klinkt inderdaad als pijn bij de eierstokken. Bij twijfel even bellen naar de poli lijkt me.
    @Sass25 Balen dat het zo heftig lijkt te verlopen. En oneerlijk dat het zo loopt ondanks alle positieve factoren. Dikke knuffel.
    @Soof1992 Klinkt als een gezond idee; even rust tot het volgende jaar. Ik hoop dat je met je gesprek in het ziekenhuis in ieder geval weet wanneer het circus weer van start kan gaan en dat je tot die tijd even goed kan bijkomen en ontspannen. Ik hoop dat de ms meevalt voor je, maar dat zal wel heftig zijn na zoveel weken medicatie.
    @Asil Succes met het wachten en het tussendoor testen. Ik las inderdaad dat je met vervelende sticks en rare uitslagen zit. Het word je niet makkelijk gemaakt. Ik duim stiekem voor jullie dat er alsnog een cryo in de vriezer komt & dat die helemaal overbodig is omdat dit m wordt! Even HA bellen voor obstipatie?

Sass25 en cvdv87 vinden dit leuk.
  9. Romytje

Romytje Bekend lid

20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Ik heb 2 weken voor de punctie mijn booster gehad.. bij mij wil het nu ook niet lukken. Ik heb er nooit bij stil gestaan (heel dom waarschijnlijk) dat dat effect kon hebben, maar nu je dit zo zegt.. bij mij wil het ook maar niet lukken (alhoewel ik niet zo'n succesverhaal als jij heb voor de eerste). Het gevoel jas de cryo's er maar doorheen heb ik ook heel erg. Ik heb deze ronde 10 cryo's en nog 5 te gaan. Weet niet eens meer of ik ze allemaal ga opmaken, want wij gaan overstappen naar Brussel/Jette, en daar heb ik nu al meer vertrouwen in. Hebben daar in december een intakegesprek. Laat het daar vanaf hangen of ik de cyro's hier nog ga opmaken. Ik vind de teleurstellingen heel erg zwaar iedere maand en het gaat me ook steeds zwaarder vallen. Dus liever ga ik ergens heen waar ik meer vertrouwen in heb.

Overigens helemaal terecht je vraag hoor over de 15mm! Aangezien ze toch afwijken van de minimale 18mm. Had je wel dik genoeg baarmoederslijmvlies? Ik geloof dat dat het belangrijkste is en inderdaad de grootte van de follikel minder uitmaakt.

10. Romytje

Romytje Bekend lid

20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Fijn dat je gewoon lekker doet wat goed voor jou voelt qua testen. En je weet het gewoon niet, maar ik hoop dat die helse obstipatie een teken is van plakkende emmy! En dat ze daar snel iets aan kunnen doen, aan de obstipatie bedoel ik. Die plakkende emmy blijft gewoon lekker zitten :)

11. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Nu jij zegt dat jij ook eerst de booster had en daarna allemaal mislukte tp’s, geeft mij het gevoel dat dit echt mee speelt … heb dr zo een spijt van! Maar dacht op dat moment dat het het verstandigste was.
    Afgelopen vrijdag heb ik bloed moeten prikken omdat tov woensdag de follikel weinig gegroeid was. Arts wilde zien of het om een goede eicel ging en nav de bloed uitslag zagen ze al een stijging in LH . Door de verhouding progesteron en oestrogeen hebben ze besloten dat ik zaterdag ovitrelle kon zetten en dus afgeweken van de 18mm minimum… er zit dus wel een gedachte achter . Maar dan slaat bij mij de twijfel weer toe.
    Aan de andere kant denk ik: doorgaan, want dan ben ik eerder bij een nieuwe ronde.
    Fijn dat je wel een goed gevoel hebt over Brussel. Moet je niet eerst je cryos opmaken of is Brussel eigen kosten ?

12. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.176
    113
    Vrouw
    Ik zat even terug te zoeken:
    7 januari de booster. 15 januari de start van de stimulatie voor ronde 1 en het resultaat was 1x niks en 1x die zol/vmk. Beetje weinig TP's om mee te vergelijken natuurlijk, maar ik had 1x in ieder geval iets.

Sowieso mocht het invloed hebben dan zullen we het nooit weten want de eerste reactie is natuurlijk: nee het heeft geen invloed. En daarnaast is er geen onderzoek naar.
    Momenteel heb ik besloten de herhaalprik voorlopig niet te halen. Ik kijk wel even hoe het allemaal loopt nu, ik was minder ziek van corona dan van de vaccinaties (misschien ook door de vaccinaties, dat snap ik) en ik wil nu geen risico lopen met koorts of wat dan ook.

Sass25 vindt dit leuk.
  13. Romytje

Romytje Bekend lid

20 mei 2021
    916
    1.037
    93
    Vrouw
    Brussel wordt vergoed tot het bedrag wat het in Nederland kost, wat betekent dat we zelf ook nog best wel een groot bedrag moeten bijbetalen. Is het verzekeringtechnisch zo dat je eerst je cryo's moet hebben opgemaakt voordat je mag starten met een nieuwe punctie bij een ander ziekenhuis?

14. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Bij mij was ook de eerste tp iets, een vroege mk. De rest is niet blijven plakken. heb het trouwens wel aangekaart bij de arts. Maar precies wat jij zei, eerst volmondig dat dat er niet mee te maken heeft . Tweede keer dat ik het vroeg (wat maanden later) iets minder overtuigend, maar dat ze geen dip zijn in het slagingspercentage.
    Een herhaal booster voor mij oook zeker niet !

15. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Ja, dat dacht ik wel .. misschien is dat per verzekeraar verschillend hoor !

16. Fruity90

Fruity90 Fanatiek lid

16 jan 2022
    2.899
    4.176
    113
    Vrouw
    #3076 Fruity90, 24 okt 2022
    Laatst bewerkt: 24 okt 2022
  17. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Top !

18. cvdv87

cvdv87 Fanatiek lid

12 nov 2021
    2.286
    2.571
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het zoeken @Fruity90 . Interessant .

Fruity90 vindt dit leuk.
  19. Missdeph

Missdeph Bekend lid

19 feb 2022
    517
    942
    93
    Vrouw
    En mocht je komen? Of laten ze je lopen met een buik dat op ontploffen staat:eek:

20. Azric

Azric Bekend lid

2 feb 2022
    506
    971
    93
    Vrouw
    @Fruity90 heel veel succes morgen!! Hoop op 4 rijpe eicellen en net zo veel goede embryo’s:thumup:

Fruity90 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina