statisch wat helpt er tegen

Discussie in 'De lounge' gestart door dobbel, 17 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    Beste forummeiden

ik ben constant al een poosje statisch, ik durf regelmatig geen dingen aan te raken, bang voor een schok en die schokken zijn echt hard en doen best even napijn,
    nu net ook weer telefoon gaat, wil ik dat ding oppakken pats een schok ik voel het nu tot boven in mijn arm,

waar ligt dat aan, tis al een paar weken zoo, manlief en ik maken af en toe zogenaamd ruzie wie de dvd aan moet doen omdat we beiden bang zijn voor de schok

2. heleentje80

heleentje80 Fanatiek lid

30 dec 2006
    2.296
    28
    48
    Gent
    heb je wol aan?
    Wollen kousen zorgen ervoor dat je opgeladen bent als je over hout of zo stapt, idem met wollen trui's ed.

3. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Rubberen zolen maken ontzettend statisch!
    Als je er last van hebt dan kun je beter houten zolen of zolen van leer dragen.

Succes!

4. me83

me83 Niet meer actief

ben benieuwd.. ik heb het ook altijd! nu erger door het koude weer.. maar eigelijk altijd.. zielig voor me katjes die ik wil aaien en dan ongeveer elektrocuteer:$;)

ik draag in huis alleen katoenen sokken

5. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    İk heb er de laatste weekjes ook last van. Erg vervelend!

6. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik draag gewoon van die dunnen sokken geen wol, verder oook geen wol draag vrijwel nooooooit wol, in huis loop ik op cros met een voering, maar ook als ik die niet aan heb merk ik geen verschil,
    tevens hebben we wel houten vloeren.

arm doet nog zeer, de schokken zijn behoorlijk hard, knalt er over. soms ook als ik zoonlief een aai over zijn bol wil even, pats een schok.

7. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

komt door droge lucht, fleesh is helemaal een ramp, dat knettert gewoon

8. yossie

yossie Fanatiek lid

4 jan 2011
    1.784
    0
    36
    Ik heb er ook last van, durf de deurklink niet aan te raken. Het schijnt ook aan de bank hier te liggen, een bank van syntethisch stof. Ik weet niet of je dat ook hebt.

Als dat zo is kun je hier water met wat wasverzachter op sprayen met een plantspuit bijvoorbeeld. Maar dat hielp hier maar een beetje. Je hebt er ook speciaal spul voor bij meubelzaken, maar deze zijn vrij prijzig en je moet dan goed ventileren na de behandeling van de bank(en). Het schijnt te helpen.

Succes!

9. me83

me83 Niet meer actief

ik heb ook synthetische stof.. me katten de haren staan overeind als ze erop zitten hahahah..

maar normaak bij mijn eigen haar doe ik beetje haarlak erop.. dat helpt wel.. miss ook bij de bank? tis wel goedkope oplossing hihihi

10. Aleida

Aleida Fanatiek lid

9 sep 2007
    1.322
    0
    0
    verpleegkundige
    in de buurt van Groningen
    Vanwege je crocs dus.
    Vlgs mij moet je dan even iets van hout aanraken met je hand. Deurkozijn oid, dan neemt dat de lading weg/onderbreekt het.

11. wasverzachter gebruiken en waterbakjes aan de verwarming hangen

12. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ohh ik heb dat ook vaak, vooral met de autodeur als ik die dicht wil doen ;)
    Ik gooi m nu maar elke keer met mn elleboog dicht, want anders word ik geheid "geschokt"..
    Ben ook wel benieuwd wat je daar raan kunt doen!

Lees iets over waterbakjes aan de verwarming in huis.. Hmm, dat is misschien wel een idee; lucht is hier namelijk enorm droog en dat merk ik ook aan mijn huid en neus.. (en aan de deurklinken wat betreft schokken ;))

13. Lizzy14

Lizzy14 Niet meer actief

Ik heb het op mijn werk heel vaak bij de deurklink etc.
    Daarom heb ik me aangewend eerst de deur aan te raken op het hout zeg maar, dan pas de klink vastpakken. Sindsdien is het stuk beter geworden.
    Helaas is het nu een tick... ik doe het het overal, thuis, schoonouders. Het lijkt nu alsof ik eerst de deur moet aanraken voor ik hem kan openen. Dat levert soms wat verwonderde gezichten op :D

14. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    dat hout aan raken heb ik ook al vaak geprobeerd, maar helaas dat werkt bij mij dus niet.

15. Vlekje

Vlekje Fanatiek lid

12 aug 2008
    1.443
    0
    0
    voedingsdeskundige en eigenaresse van: kwestievanv
    Somewhere over the rainbow
    ik raak iets dan eerst even met mn onderarm aan, dus met kledingstuk. dan is de lading eraf en voel je het niet

16. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Komt door droge koude weer..

Mijn man trok zijn trui uit in een donkere kamer je zag kleine vonkjes..
    Ook bij het kussen is het een drama door die schrok ben je der meteen klaar mee..
    Nu raak ik eerst zijn arm aan voordat ik hem een kus geeft hehehe

Deel Deze Pagina