Welke kleuren zijn zachte kleuren maar niet te zoet? Deze kleuren vind ik mooi, maar er mag ook wel stoerdere kleur bij. Of juist een accent kleur.
Waar is het voor? Ga je meubels schilderen of is het voor op een muur? Hoe is de ruimte en de rest van de inrichting? Misschien heb je foto's? Dan is het voor ons wat makkelijker reageren
Inspiratie voor de babykamer. Weet niet of we een jongen of meisje krijgen, maar wil vast kijken wat ik met het kamertje wil. Eigenlijk willen we niet weten wat het is, dus beetje neutralere kleuren zijn ook heel erg welkom.
Die waar het woord kleur in staat hebben wij op de muur van de babykamer. Daar lag eerste onze zoon en nu onze dochter. Alle kleuren uit diezelfde staal vind ik mooi. Ook mooi om te combineren met middengrijs bijvoorbeeld.
Al met al toch een vrij vrouwelijk pallet vind ik.Als je de 1e en 3e kleur er uit haalt van de onderste 5 word het al heel anders. Wij wisten bij beide keren ook niet wat het zou worden, foto is van de babykamer van dochter in ons oude huis. De wanden zijn wit gebleven, met blauw, geel, leuke posters en andere vrolijke kleuren als accent. Je kunt ook naar een mooie warm grijze tint kijken en dat mixen met kleur, staat toch weer heel anders dan 'gewoon grijs'
Ik zou voor mint gaan als het neutraal moet blijven. Ik vind mint voor beide geslachten een hele mooie kleur voor een babykamer. Als de baby dan geboren is kan je altijd nog roze of grijs toevoegen qua accessoires etc
Wij hebben ook 1 muur met mint groen halve maantje behang, en de rest alles wit en met hout afgewerkt! Heel neutraal en ben er na 3 jaar nog steeds blij mee. Eerst heeft Mn dochtertje er geslapen en nu mijn zoontje!
Wat wij hebben gedaan bij onze babykamer is neutrale kleur op de muren (wit in ons geval) en een grote plaat mdf laten zagen op hoogte van de kamer bij ongeveer 1m. Op deze plaat heb ik aan de ene kant Studio Pip behang geplakt voor als het een meisje werd en op de andere kant een stoer behangetje met voertuigen. Deze plaat heb ik achter de commode tegen de muur staan. (Hij kan zo dus niet omvallen) Zo konden we het kamertje met vliesbehang toch opleuken met een leuk patroontje en was het na de bevalling zonder extra kluswerk een echt jongens--of meisjeskamertje. Beide kanten intussen gebruikt en nog steeds blij met deze oplossing!
Wij hebben de kleur die boven de kleur waar kleur op staat op de babykamer ( lekker duidelijk ) de mintkleur dus, Maar dan is hij wat feller bij ons. Ligt nu onze dochter ( wij wisten het geslacht niet bij haar ) In januari komt op die kamer ons zoontje. Ik moet er wel bij zeggen dat ik de kleur te fel vind bij ons.
Wij hebben een groen/blauw tint op de muur in beide kinderkamers! Eentje wat feller, en die is eigenlijk geen mooiste. Gelukkig heeft de dreumes nog niet zoveel smaak
Dank je. Leuk hoor met dat behang. Dat kan natuurlijk ook. Moet ik alleen iemand vinden die goed kan behangen.
Zoek op pinterest ook eens op kleur palet babykamer. Kom je mooie dingen tegen. Ik vind zelf wel dat ik gevoel voor kleur heb maar begrijp je vraag niet helemaal! Wil je iets met de kleuren in je eerste post of gewoon ispiratie voor de kleuren van de babykamer?
Voor een neutrale kamer vind ik saliegroen wel erg mooi; mint vind ik persoonlijk toch net iets meer neigen naar een meisje. Dit zou ik zelf dan combineren met wit, lichtgrijs en een mooie houtsoort/-kleur. Eventueel kun je het kamertje dan nog aankleden met een accentkleur; zoals okergeel, marineblauw of zelfs poederroze in geval van een meisje uiteindelijk. Heel veel kleuren passen hierbij Ik heb even een paar kleurenschema's in elkaar gezet zodat je een beeld hebt bij wat ik bedoel