Hallo lieve dames, Ik ben nieuw hier op het forum en lees veel van jullie verhalen mee. Nu heb ik zelf ook een vraag en ben erg onzeker en kan aan niets anders denken... Ik heb 4 maanden geleden een buitenbaarmoederlijke zwangerschap gehad, dit is enorm heftig voor me geweest. Mijn rechter eileider is verwijderd en mijn linker eileider zou nog doorgankelijk zijn maar ook rondom zitten verklevingen. Ik rekende erop dat ik uiteindelijk aangewezen zou zijn op IVF. Maar..... Nu ben ik dus toch alweer zwanger!!!! Jeetje wat een spanning.... Het is zo eng, maar ook heel bijzonder. Nu heb ik al met (bijna) 5 weken een echo gehad en hierop was een zwangerschapsring te zien wat ook past bij het termijn van 5 weken. Verder was er ook een klein beetje vocht te zien, maar mijn gynocoloog vertelde dat dit vaker voorkomt (zou ook een restje kunnen zijn van de eisprong). Ze vond de echo er dus netjes uitzien. Ik mocht kiezen om over 1 of 2 weken terug te komen voor een nieuwe echo. Uiteraard heb ik ervoor gekozen om over een week terug te komen. Heeft iemand hier ervaringen mee? En is dat vocht erg verontrustend, ben zo onzeker door alles en voel ieder steekje, pijntje etc. Veel liefs
Lieve Charel, Van harte gefeliciteerd! Wat een goed nieuws! Ik kan helaas je vraag niet beantwoorden over het vocht, maar dat de echo ook uitwijst dat je ongeveer 5 weken zwanger bent is ook positief. Helaas is het gewoon zo dat alles eng blijft tijdens je zwangerschap.. elk steekje, rommeltje of wat dan ook kan je laten schrikken.. Probeer, voor zover het lukt, te genieten van je zwangerschap.. Komt tijd, komt raad. Heel veel succes en hou ons op de hoogte over je volgende echo. Ik ga duimen dat het er perfect uitziet! Liefs, Mamotjuh
Ik heb ook bij beide zwangerschappen vrij vroeg echo's gehad (vanaf 4+ weken) en er was altijd vocht te zien rondom de eierstok. Dat kan inderdaad komen door de eisprong. De allereerste zwangerschap was mijn eierstok ook vergroot maar zelfs dat wees niet op een BBZ. Denk dan ook dat je je voor nu geen zorgen hoeft te maken. Snap wel dat het erg spannend is! Ben benieuwd naar je echo volgende week!
wat fijn dat jullie reageren.. En Bozoe, het is geruststellend om te horen dat er bij jou ook bij beide vroege echo's vocht te zien was. Ik ben zo bang geworden door de bbz dat ik het vertrouwen in mijn lichaam een beetje kwijt ben en bijna niet kan geloven dat ik zwanger ben. Ik zie dat je een heftig verleden hebt... Maar toch al een kindje hebt en opnieuw zwanger bent! Gefeliciteerd!! En mamotjuh, ook jij van harte gefeliciteerd Allebei hartstikke bedankt en ik zal laten weten hoe de echo van aanstaande vrijdag gegaan is.
Ik heb ook een vroege echo gehad. Met dezelfde mededeling als jij vocht waarschijnlijk door eisprong bij de volgende echo niets meer van gehoord