Ik word echt gek van al die mensen die lopen te zeuren tegen mij dat je nog niet veel ziet van mijn zwangerschap/buikje. Ben bijna 16 weken zwanger, en tuurlijk zie ik het zelf hardstikke goed maar blijkbaar andere mensen niet. Ik ben niet echt heel groot en ook niet fors gebouwd eerder smal gebouwd. En daarom verwachten mensen denk ik dat je het heel snel kunt zien. Maar zit gewoon lang niet altijd op dat commantaar te wachten, kan er soms echt niet tegen. Een andere vrouw bij ons op het werk is een paar weken minder zwanger en dan zeggen ze tegen mij. Jee bij haar zie het echt veel beter, gaat wel alles goed? En dan geef ik wel een sneer van niet iedereen is hetzelfde maar toch zit ik ermee in mijn maag. Zijn er meer meiden die niet super hard groeien? Of wanneer zag dat buitenwereld echt dat je zwanger was? sorry voor het gezeur hoor, maar moest het even kwijt.. gr.rensje
Ik snap dat je er van begint te balen. Ik had het precies andersom. Na 8 weken had ik al zo`n buik dat mensen zeiden van: weet je zeker dat je pas 8 weken ben, zijn het er toevallig geen2. Jeetje zeg,LAAT ONS ZWANGERE GEWOON EN STOP MET ZEUREN!
ken beide situaties. bij de 1e duurde t tot een maand of 5 voor je wat zag, en ik bleef een klein buikje houden. Was wel 20 kilo zwaarder maar dat kwam door de bitterballen (kon ik om 3 uur 's nachts gaan bakken). Ik scheen m'n meisje "naar binnen" te dragen. Kreeg ook met 30 weken een extra echo om te zien of ze geen groeiachterstand had, maar alles was prima. En nu, de buik die ik bij de 1e met een half jaar had (eindelijk zichtbaar zeg maar) heb ik nu al met 12 weken.. Is ook niet alles hoor!
T, is eigenlijk nooit goed volgens sommige mensen. Als je buik hard groeit gaat het te snel en komen ze al gauw met de vraag zijn het er geen 2 en als je buik klein is is het ook niet goed,dan krijg je al gauw van groeit het kindje wel goed? Maar bij iedereeen is het anders hoor! En jouw buik komt echt nog wel,wees maar blij nu,er zit je nog niks in de weg!
hee bedankt voor jullie reactie, weet ook wel dat sommige mensen altijd commentaar moeten leveren. Maar denk ook gewoon dat ik er minder tegen kan door de hormonen hahah vind het gewoon niet leuk dat ze me met die vrouw op het werk vergelijken. Ik ben verder als zij en bij haar kun je het super goed zien. En bij mij kun je het wel zien maar niet super ofzo... ... is gewoon soms vervelend en krijg er soms een klote gevoel van. maar ben blij dat jullie dit wel een beetje herkennen. dus bedankt meiden veel liefs rensje
meid ik bergijp je helmaaaal! ik ben 19 weken zwanger en tegen mij zeggen ze het ook!ze zien niks zeggen ze nou dan moeten ze een bril op want je ziet wel degelijk wat echt heeeel irritant is dat ja! en bovendien dat is toch bij iedereen anders,ik heb zo een hekel aan het feit dat mensen vergelijkingen maken met anderen :x
Bij mij duurde het ook wel even voor dat je echt wat zag hoor. Maar na de 20 weken is hij echt gaan groeien en nu zit ik weer in zo'n groei fase. Ik ben ook klein 164 en woog voor m zwangerschap 57 kg dus klein zijn hoeft niet te betekenen dat je je zwangerschap snel ziet
Ik ken het gevoel! Soms denken mensen ook echt niet na bij wat ze zeggen.... Ik heb ook een slank postuur en bij mij begon je pas vanaf 22 weken echt iets te zien. Daarvoor was het meer een beetje een bolle buik / "vetrol". Echt iedereen leek wel een mening over mijn buik te hebben (voo mijn gevoel dan). Of ik wel zeker wist dat ik zwanger was of het kindje wel goed groeide... Ik werd er op een gegeven moment gewoon zelf een beetje onzeker van! Inmiddels weer een paar weken verder en nu hoor ik juist van iedereen dat ik zo mooi zwanger ben Laat iedereen maar lekker kletsen! (en spui hier je irritaties )
Bij mij zie je het vrij duidelijk al (zie album) maar zelfs dan zijn er nog van die stomme koeien die het niet zien Laat die mensen toch lekker, jij weet hoe het zit en laat anderen maar denken!
Joh mensen MOETEN gewoon iets zeggen over zwangere vrouwen... En vaak vooral over het figuur van de vrouw in kwestie. En ze kletsen maar wat, ik kreeg met 34 weken in een paar dagen te horen 'aaaah wat heb jij een schattig klein buikje' en 't*ring krijg je een drieling'... :-s En dan gaan ze het inderdaad altijd vergelijken met zichzelf of iemand die ze kennen die ook zwanger is, of was... zucht! Boeiend! Zou zeggen... ene oor in, andere oor uit...
Meid, bij mij begon de buitenwereld wat te zien na 30 weken haahha Verder nooit vervelende opmerkingen gehad... Lekker toch zo een bescheiden buik? Scheelt weer gesjouw, striae, rugklachten e.d. Mensen hebben altijd wel wat jho..
Heb het hier al wel vaker verteld, maar je moet je er echt niks van aantrekken. Mijn buikje zag je met 30 weken nog niet eens echt goed, mijn zoontje was echt heel groot bij de geboorte. Een grote of kleine buik zegt helemaal niks.
Ja inderdaad! Nu ben ik bijna op de helft en zeggen mensen: "Oh, je kunt het nu wel een beetje zien!" Alsof dat heel raar is. Als ik dan zeg dat ik ook op de helft ben bijna, dus dat het ook wel hoort, dan kijken ze heel raar. Geloven ze niets van! Gelukkig heeft iedereen wat anders te zeggen, dat je dik of juist dun bent. Ach, ik laat ze nu maar Wel lastig dat er iemand net zo lang zwanger is op je werk (of korter?). Hier ook iemand dichtbij die 2 weken korter is, maar die kleed zich zo verhullend dat je het bij haar echt niet kan zien! Dan valt het bij mij meteen op. Het zijn ook van die onwijze groei weken, dan maken 2 weken veel uit!
Ik krijg geen reacties van buitenaf. Wel verbaasde als iemand nu pas hoort dat ik zwanger ben. Dat ze idd niks zien aan mijn buik. Tja, ik heb het nadeel dat ik al een buikje van mezelf heb.
Wij zijn precies even ver en ook ik ben klein en slank gebouwd! Maar bij mij zie je ook nog niet veel, zelf zie ik het wel, het is niet veel maar ik zie het wel en anderen valt het alleen op dat ik bijgekomen ben in gewicht maar een buikje, nee dat zien ze weer niet. Wel dat m'n kop boller is, m'n taille niet meer zo duidelijk is en m'n borsten zo gigantisch zijn geworden. Mensen zien wat ze willen zien denk ik dan. Heel frustrerend, ook al probeer je er zo min mogelijk van aan te trekken...
En weet je wat nou zo 'leuk' is...... Straks als je kindje er is, dan denk je dat je er vanaf bent maar dan beginnen ze daar weer over. Goh die is ook klein voor 7 maanden... Of, jeetje al 1 jaar? Dan issie zeker klein voor zijn leeftijd? Blablablablablablablablablablablablablablablablabla........ Maar ik herken de frustratie hoor, bij mijn 1e ging je het pas heeeeeel laat echt zien. Ik zelf zag het wel, en ik kon ook al snel mijn kleding niet aan maar ik draag op de en of andere manier vrij rond, dus meer naar opzij dan naar voren. Dus ik leek lange tijd gewoon 'dikker' ipv zwanger. JANKEN kon ik. Pas na ruim 20 weken kreeg ik eindelijk eens te horen van oh wat een mooi buikje of iets dergelijks. Nu gaat he tgelukkig iets sneller, en ik accentueer het ook maar in sommige kleding lijkt het nog steeds meer alsof ik gewoon een 'buikje' heb. Maar trek er niet te veel van aan hoor, waarschijnlijk is het niet eens echt lullig bedoeld