hai ik heb en vraagje ik ben u 5 weken zwanger en heb geen foliumzuur geslikt is het verstandig om er nog mee te beginnen of heeft het geen nut meer? groetjes
Het heeft nu zeker nog nut! Ik ben zelf ook pas met foliumzuur begonnen toen ik wist dat ik zwanger was, dus ook met 5 weken.
Ik ben ook toen ik bijna 5 weken was naar de huisarts gegaan en die zei ook dat het goed was om er alsnog mee te beginnen
Inderdaad, meteen doen! Heeft goede uitwerking op aanleg van het zenuwstelsel en je kunt het dan nog tot 10 weken slikken!
Ja ik zou 't ook doen. Na mijn 1e bezoek aan de gyn adviseerde hij me ipv de foliumzuurtabletjes van de Etos, Omnibionta, een voedingssupplement voor als je zwanger bent, hier zit ook nog foliumzuur in en andere stoffen die goed zijn voor je baby.
In die voedingssupplementen die ik nu heb zit ook nog foliumzuur, dus het is niet gevaarlijk. Het is het beste om voor en/of in het begin van je zwangerschap foliumzuur te nemen, omdat in het begin van je zwangerschap alle belangrijke elementen worden gevormd voor de groei van je baby en het de kans verkleint op ernstige aandoeningen.
tot 10 weken wordt alles gevormd mondje gehemelte open ruggetje enz daarom hoef je maar tot 10 weken te slikken maar ik moest bij mijn zoontje tot 13 weken slikken omdat ik een dochtertje heb met een hazelipje