Placenta ligt over baarmoedermond. Ervaringen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door SDonya, 18 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SDonya

SDonya Niet meer actief

Hoi,

Zijn er hier meer dames waarvan de placenta over de baarmoedermond ligt/lag? En is deze uiteindelijk nog verschoven verder in de zwangerschap?

2. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Er is toevallig al een heel topic over!

3. SDonya

SDonya Niet meer actief

Dankjewel!

4. soeee

soeee Niet meer actief

Bij mij lag ie er met 16 weken ook helemaal overheen. Hij is keurig verschoven wat met de 20-weken echo al te zien was :)

5. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Hier ook! Alleen is de placenta pas af met 12 weken en daarvoor is het nog gewoon het vruchtzakje. Met 6,3 weken lag bij mij dus het vruchtzakje tegen de baarmoedermond. Ook met 10,5 weken poliep op de baarmoedermond gevonden wat beiden voor bloedingen zorgde bij bewegingen.

Had ook utrogestan wat alles weker maakt daarbinnen en vanaf toen alles gestopt. Bij mij zit het er nu niet meer tegenaan.

6. SDonya

SDonya Niet meer actief

Oo dat klinkt positief alle twee..
    Ik heb helemaal geen bloedingen gehad gelukkig maar schrok echt heel erg toen de verloskundige zei dat ik niet vaginaal kan bevallen als de placenta niet verschuift..!

Hopelijk gaat het bij mij dan ook nog verschuiven.

Verschuift het dan naar de voorkant of achterkant? En voelde jullie je kindje pas later hierdoor?

7. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Bij mij omhoog. Hoe hoger je baarmoeder groeit trekt die het kindje mee. Blijft het zitten dan heb je indd een placenta preavia

8. MI87

MI87 VIP lid

21 dec 2012
    5.119
    1
    0
    Of je, je kindje later voelt weet ik niet. Volgens mij heeft dat er niks mee te maken. Ik voel al paar keer per dag zachte plopjes waarvan ik soms nog twijfel en volgens mij ben ik dan vroeg. Maar ik heb wel weer een baarmoeder die goed voorover ligt. Was met ivf enzo met de eendenbek altijd al een kriem. Maar kon daardoor al heel vroeg via de buitenkant een echo krijgen terwijl mijn zusje met 12 weken nog inwendig moest. Drnk niet dat het uitmaakt.

9. SDonya

SDonya Niet meer actief

Mijn eerste voelde ik ook rond jou termijn mijn dochter en mijn placenta lag toen achter... Ik hoop dat ik deze dan ook weer snel voel... Ik denk dat mijn baarmoeder ook baar voor ligt dan want met 6 weken zagen ze ook al het hartje uitwendig :)

Ik ben benieuwd! Dankjewel

10. Hooverphonic

Hooverphonic Fanatiek lid

30 sep 2013
    2.234
    0
    0
    Hier gisteren te horen gekregen dat ik een placenta praevia marginalis heb, ik heb al in het andere topic gereageerd.

Deel Deze Pagina