Hallo dames, Ik ben benieuwd of jullie goede tips en/of trucs hebben om striae te voorkomen. Ik ben bang dat het niet te voorkomen is, maar misschien hebben jullie ideetjes om het een beetje binnen de perken te houden. Zoals jullie zien ben ik nog maar vroeg zwanger, maar ik zou het wel jammer vinden als ik na de zwangerschap allemaal striemen zou overhouden terwijl er misschien tips en trucs zijn om die te voorkomen of binnen de perken te houden! En weten jullie toevallig dat als je nu al striae hebt (ik heb het namelijk een beetje rond mijn benen gekregen toen ik in de pubertijd vormen kreeg ) dat je het dan waarschijnlijk ook gaat krijgen tijdens de zwangerschap? xxx
Tja, om heel eerlijk te zijn, volgens mij is er niks wat je ertegen kunt doen. Ik smeerde elke dag mijn benen, borsten en buik in met creme, maar op mijn buik zit tot nu toe niks, terwijl mijn borsten en benen eronder zaten/zitten. In de pubertijd had ik het ook erg op mijn borsten en dat is wel idd weer op dezelfde erg teruggekomen. En o ja, nog iets wat niet in jouw voordeel werkt, gezien je leeftijd. Des te jonger je bent, des te meer kans je op striae schijnt te hebben, omdat je huid dan nog wat strakker is.
hey ikzelf heb nooit striemen gehad, tot ik zwanger was ze zijn begonnen rond <week 20 op mijn billen en heupen helaas ook verergerd, en nu heb ik er ook een paar op mijn kuiten en benen nochtans smeer ik me 3 keer per dag in met nivea creme en svonds ook nog eens volledig met amandelolie nu weet ik wel met zekerheid dat, indien ik de amadelolie en nivea niet zou gebruiken, het nog erger zou zijn (ik heb van nature een extreem droge huid en nu ik zwanger ben is dat dubbel zo erg geworden) ik moet er maar vrede mee nemen zeggen velen, al is dit niet makkelijk ik ben van pln om na mijn zwangerschap een tattoo te laten zetten (was dat al van plan voor ik zwanger werd) maar zal ze nu zetten op mijn striemen (indien mogelijk) zodat deze niet meer opvallen in ieder geval kan het geen kwaad vn veel te smeren helpt het niet dan helpt het niet,maar je kunt maar proberen he xxx
Ehhh... leeftijd heeft er volgens mij ook niks mee te maken... sommige mensen hebben er gewoon last van, ik ben 10 jaar ouder en ik zit helemaal onder... ik heb elke dag gesmeerd en echt niks hielp... helaas... ben nu nog aan het smeren, maar het gaat dus nog niet weg...
@kity: ja, maar jij bent toch zelf ook nog jong? Ik zit er zelf ook onder. Wil niet lullig doen, maar je kunt blijven smeren, maar weggaan doet het niet meer. Het wordt hoogstens lichter van kleur en het gaat minder opvallen, maar het gaat niet meer weg.
Ik heb tot 37 wkn niets gehad, en nu komen de kleine streepjes op mijn heupen...het valt tot nu toe wel mee, maargoed...wie weet wat nog komen gaat. Ook elke dag gesmeerd, helpt toch niets, is erfelijk bepaald. En dat klopt ook, want mijn moeder heeft het ook gehad..
Hmmm, daar was ik al bang voor En aangezien ik het al rond mn benen heb ben ik bang dat mn buik niet gespaard zal blijven tijdens de zwangerschap! Maarja we krijgen er heel wat mooi's voor terug, wat de striemen dubbel en dwars waard zou moeten zijn toch? Denk je echt dat je je striemen niet meer zal zien als er een tattoo overheen laat zetten? Ik denk namelijk dat je het dan nog steeds wel duidelijk te zien is hoor! Ik zal als ik jou was wel eerst even informeren of het er echt beter van uit gaat zien, het zou zonde zijn als het op die manier nog meer gaat opvallen! xxx
Heb gesmeerd vanaf dat ik wist dat ik zwanger was en tot 30 weken was ik vrij van striae, maar zit nu helemaal onder, echt geen gezicht, maar boeien; ik heb een mooie gezonde zoon!
@jezebel: aangezien dit mijn 2e zwangerschap is kan ik je verzekeren dat het het echt dubbel en dwars waard is hoor!!
Ik zit der ook helemaal onder.. Smeer mijn buik elke dag 2 keer in met dat boi-oil. Maar Helpt niet veel..Striea is niet te voorkomen. Het gaat wel minder opvallen omdat ze bijkleuren. Maar ik denk maar zo ik krijg er iets moois voor terug. En ik heb een vriend dus die boeit het niet..
Nee, niet te stoppen, verminderen, verhelpen hoor. Helaas pindakaas als je ze hebt! Ik dus ook hahaha, heb me de 1e zwangerschap helemaal suf gesmeerd, op t einde wel 3x per dag! Resultaat; zebrapad hahahaha. Nu smeer ik me dus ook niet, scheelt weer een paar flessen 1 geruststelling, na verloop van tijd worden ze lichter en vallen ze niet meer op.
Zie dat mijn leeftijd niet goed wordt weergegeven... hmmm raar zeg... maar goed.. ik ben dus aan het smeren zodat het minder en lichter wordt, ik weet ook wel dat het nooit meer echt weg gaat.. maar het is nog zo rood bij mij... is dat normaal??? mijn kindje is ondertussen al 16 maanden... iemand die daar wat over kan zeggen????
Oei. Ja ik heb ook gehoord des te ouder je bent, hoe minder last je er van hebt. Misschien idd omdat je al uitgerekt bent haha. Enfin. Ik heb ook netjes mijn lijf ingesmeerd. Niet met dure middeltjes, want dat schijnt ook onzin te zijn. Ik ben op de dag 42 weken zwanger geweest en TOT die dag had ik GEEN last van striae. En toen kreeg ik ze: middel, buik en dijbenen. Pfff en ik was zo blij geen strepen te hebben haha. Maar ja, nu maar zien hoe het nu verder gaat, want als alles goed gaat is de tweede onderweg. We zien het wel.
Helaas is er niks aan te doen. ik had het a op mijn buik voor mijn zwangerschap omdat ik veel aangekomen en toen veel afgevallen ben. Ik smeer mijn buik wel in meer om het goed soepel en lekker zacht te houden. De striae verdwijnt er niet door helaas!
Striae is niet te voorkomen. Het ontstaat door het scheuren van het bindweefsel onderhuids. Je kunt het wel proberen te beperken dmv je huid te masseren met bv. olie of bodylotion. Je masseert dan als het ware het bindweefsel wat. En laat de dure smeerseltjes maar staan, want dat is echt puur geldklopperij. Hier (nog) geen striae. Ook niet met iets geprobeerd het te voorkomen. Ben het type niet om dagelijks mijn huid volledig in te smeren / masseren
Het heeft toch echt wel ook met de leeftijd te maken, helaas. Hoe jonger je bent hoe meer KANS je hebt dat je het krijgt ivm de elasticiteit van je huid Smeren helpt ook absoluut NIKS.. Ik heb me ingesmeerd vanaf het begin van de zwangerschap met allerlei speciale dure cremes, maar ik zit echt helemaal onder. Alleen het vreemde is, op mn buik zit helemaal niks! Het zit allemaal op mn kont en mn benen, het zit zelfs al op mn kuiten Ook op mn borsten heb ik het zitten, maar ach, ik was toch niet van plan om dit jaar aan het strand te gaan liggen En volgend jaar zomer moet die paars/roze kleur echt wel weg zijn. Het hoort er helaas gewoon een beetje bij en ach, je weet waar je het voor doet toch? Voor niks gaat de zon op
sja ik had ze al (ben ooit veel aangekomen en weer afgevallen) maar die waren nu weer mooi wit. Nu zijn ze opnieuw rood geworden dus ik vrees het ergste. En ik heb vergeleken met de meesten best wel een kleine buik. Gelukkig komt een bikinibroekje er nu nog overheen, hoop niet dat ze verder omhoog scheuren... Mijn man zegt: "lekker belangrijk, er bestaat geen mooiere vrouw dan de vrouw die mijn kind draagt/heeft gedragen" lief he....
Hoe oud moet je dan wel niet zijn om er minder last van te krijgen??? zie hier vrouwen van rond de 20, eind 20, en rond 30-35 en iedereen heeft er last van zo te lezen...
Ja inderdaad, ik denk eerlijk gezegd dat het meer ligt aan wat voor type huid je hebt. Waarschijnlijk kan het ene lichaam een zwangerschap wel aan zonder striemen te krijgen en het andere lichaam niet! Ik zie inderdaad ook veel foto's van vrouwen die heel jong zijn met buiken zonder een striempje te bekennen, maar daarentegen ook oudere vrouwen die al wat ouder zijn met wel veel striemen...