Ja, dacht ik ook... maar goed... ehhh... ik smeerde tijdens de zwangerschap meer omdat het hielp tegen de jeuk, dus als je daar last van hebt, is het wel aan te raden... meer kun je er denk ik niet tegen doen... ik vond het eigenlijk wel leuk, elke dag smeren...zeker toen ik haar begon te voelen, toen werd het gewoon elke dag een spelletje...
Daarom staat er ook dat de KANS groter is, niet dat je gegarandeerd striae krijgt als je rond de 20 bent en als je rond de 35 bent niet ofzo Het is iig echt een feit. De elasticiteit van je huid wordt minder naarmate je ouder wordt (denk aan rimpels bijv ) en daardoor kan je huid makkelijker meerekken. Ik ben ook jong en heb ook geen striae op mn buik, maar zoals eerder gezegd zitten mn kont en benen (tot en met mn kuiten) wel helemaal vol.. Dus dat een buik streeploos is wil niet zeggen dat iemand dat helemaal is he
Hallo, Je kunt het nooit helemaal voorkomen. Ik heb altijd mijzelf elke dag met nivea ingesmeerd en dat heeft mij wel geholpen. Het enige probleem is dat als je 'jong' bent je meer kans hebt op striae. Je huid is nog strak. Dus goed smeren 2x per dag!!! groetjes gemma
Gek joh, ik smeer sowieso omdat m'n huid zo droog is. Nou hoor ik hier dat smeren niet helpt tegen striae en als je jong bent (ik ben 21) heb je er ook meer kans op... Nou ik heb geen enkel streepje! Misschien komt het nog (hoop het niet), maar ik dacht het komt vast omdat ik zo goed elke dag gesmeerd heb. Is wel gewoon body lotion, maar goed... Het kan dus wél! Oh, ik zie trouwens wel oudere streepjes rond mijn heupen terug komen (maar die zijn altijd wit geweest), maar niet op plekken die nu groeien, gelukkig! Niet om jullie jaloers te maken ofzo, maar even als vergelijk!
@gentle: juich niet te vroeg, ik ken vrouwen die hun eerste streep kregen een paar dagen voor de bevalling, maar ik hoop dat jij er geen last van zult krijgen.
volgens mijn vlos heeft het idd met leeftijd te maken en met erfelijkheid. wat je ook smeert, niets helpt zei ze. ik heb strepen maar ze zijn wel oppervlakkig en worden dus wel weer wit. benen e.d. zijn tot nu toe nog streepvrij.
Helaas heb ik ook sinds vorige week (!) mijn eerste strepen... en er komen er per dag meer bij. Geen middeltje die hier tegen helpt hoor! Ach ja, ik hou er (hopelijk zeeeer binnenkort) een mooie zoon aan over, dus dat is het wel waard!
Oh, dus het kan ook nog later komen? Grrrr... Ik houd me nu heel stevig vast aan de gedachte dat het erfelijk is (mijn moeder heeft geen enkel streepje...) !!!
Ik heb van mezelf al striae, op mijn bovenbenen,op de rugkwabjes en aan de zijkant van mijn borsten. Sja, ik ben 1.80 lang en weeg normaal 83 kilo dus dan is het ook niet zo vreemd Vanaf dat ik wist dat ik zwanger was ben ik gaan smeren met Hema belly cream, en tot nu toe is er nog niks te zien. Maar ook de laatste week kun je het nog krijgen, ik denk dat er geen zalfje tegen is. Ach, werkt het zalfje niet perfect tegen de striae, er zullen wel andere stofjes in zitten die ook wel goed zijn voor de huid
Ik smeer als een gek met Bio-oil, maar helpt niks. De strepen blijven komen . Hoorde van de vlk dat hoe jonger je bent hoe meer je er last van krijgt, leek mij niet logisch maar goed.
striea is niet te voorkomen want onstaat onder de huid heb ook bij de huisarts gevraagd. ik smeer palmer creme erop en aloe vera die uit aruba komt en aloe vera maakt litteken weefsel minder wat ik al had en sinds doe heb ook niet meer strepen gekgren dus of toe val is weet ik niet maar littekens smeer altijd aloe op pure dat werkt altijd bij mijn littekens vergvagen heel goed door.vitamine e is ook goed maar is niet goed voor de baby om te veel van binnen te krijgen dus niet aan te bevellen zolang je zwanger bent