Suiker te hoog?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Ingeltje, 2 okt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ingeltje vindt dit leuk.
  2. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik denk dat het systeem zo ontregelt is dat je ook hypos krijgt zonder externe insuline omdat je zwanger bent. Het is een wisselwerking van insuline en glucagen.

    Hopelijk is het nu met behandeling van vk beter te doen voor TS
     
    LMSB vindt dit leuk.
  3. LMSB

    LMSB Fanatiek lid

    24 feb 2017
    3.989
    3.319
    113
    Ja dat weet ik wel zeker inderdaad! Bij mijn vorige zwangerschappen redde ik het altijd met het dieet en deze zwangerschap had ik eigenlijk alleen nuchter slechte waardes... heel apart.
     
  4. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Hier de diëtiste gesproken... baal er een beetje van.
    Ik eet te weinig en mag van haar de nutridrink niet omdat ik te hoog ga in de suikers en dus daarom de sondevoeding moet houden.

    Daardoor meer een constant voller gevoel waardoor ik geen zin heb om überhaupt te eten en mag dus ook niet eten waar ik wel trek in heb want dan gaat de suiker teveel omhoog.
    Dus zit ik in de cirkel van te weinig eten, sondevoeding of hoge suiker.

    Klote HG en DG

    Ik eet nu:
    Ontbijt: 1 wasa cracker met smeerkaas
    Middag: 1 donkerbruine boterham met smeerkaas en probeer 100cc yoghurt te eten
    Avond: aardappels, kip en groente. Maar dan van alles een half schepje.

    Verder drink ik water en mag van mezelf 1 glaasje ander drinken per dag maar wel verdeeld over de dag.
    Geen tussendoortjes want ik heb geen trek.

    Ben er een beetje klaar mee.
    Heb gewoon zin in een patatje mayonaise met een snack en een milkshake :roflmao:
     
  5. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant
    Pfff echt rot zeg...
     
  6. bozoe

    bozoe VIP lid

    9 jul 2014
    5.420
    5.779
    113
    Heb je wel eens getest wat je suiker doet na een patatje? Hier zit ik na een bord groenten en vlees hoog maar na een patatje zit ik prima qua waarde. Met HG zou bij mij de prioriteit naar eten binnenkrijgen gaan en als dat patat is, so be it. Dan maar even hoge suikers. Toen ik HG had kreeg ik het advies om te eten waar ik zin in had. Gebruik je medicatie voor je HG, zofran/ondansetron?

    Wat betreft het drinken, suikervrije drank misschien iets?
     
  7. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Ja gister..... op denk 15 frietjes zat ik na 2 uur op 10.3 en dan had ik verder niets erbij.

    Ja eerst zei de dietist eten waar je zin in hebt, maar nu heeft ze me liever aan de sondevoeding.
    Al zit ik met 1 boterham en bakje yoghurt ook al te hoog.
    Zegt ze ja je moet zo wie zo opnieuw aan de insuline want je zit ook nog vroeg in de zwangerschap.

    Maar 't is erg frustrerend.

    Gebruik Zofran, metoclopramide en emesafene.
    Daarbij maagbeschermer en medicatie om te ontlasten.
     
  8. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    864
    353
    63
    En als je meer gaat bewegen?
    Niet als vervelende opmerking bedoeld hoor want ik heb geen idee hoeveel je beweegt en wat er mogelijk is je.

    Maar ik merk dat wanneer ik een keertje "cheat" en ik daarna een stukje ga fietsen, zwemmen, hardlopen dat het dan wel minder hoog schiet.

    Andersom, je mag best lief zijn voor je zelf af en toe dus als jij eens in de week dat patatje en een snack wil nemen moet je dat lekker doen.
    Die milkshake kan ik niet aanraden maargoed die ipv dat patatje moet ook kunnen.
     
    Kimberley92 vindt dit leuk.
  9. kimmv2

    kimmv2 Bekend lid

    7 mei 2015
    864
    353
    63
    Ik zit regelmatig op 11.1 terwijl ik niks gegeten heb en alleen water heb gedronken dus het is ook niet altijd verklaarbaar.
     
    bozoe vindt dit leuk.
  10. Kimberley92

    Kimberley92 Fanatiek lid

    27 jan 2017
    2.422
    2.715
    113
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Bewegen probeer ik zoveel mogelijk te doen, maar met de HG moet ik ook oppassen dat ik niet te veel doe.

    Echt fietsen of zwemmen lukt niet, maar probeer wel te wandelen enzo.

    Vorige zwangerschap zat ik uiteindelijk op heel veel insuline, dus zal nu waarschijnlijk niet anders worden.
     
  11. Ingeltje

    Ingeltje VIP lid

    16 nov 2007
    20.510
    2.426
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerker
    Noord-Brabant

Deel Deze Pagina