hoi dames, ik heb de afgelopen maand een LF van 8 dagen gehad, nou vroeg ik me af is dit niet te kort om zwanger te raken?! alvast bedankt.
Jee dat is wel er kort, ik zou er eens met een gyn Ov. Hebben, want je baarmoeder slijmvlies heeft wel tijd nodig om dik genoeg te worden. Volgens mij is er een minimuum van acht dagen, maar zou daar niet blij van worden.
hoi Goofychick, Ik vind het ook wel erg kort want FF geeft mijn eisprong op dag 21 aan en op dag 29 kwam mijn menstruatie al. ik moet 14-11 toch naar de Gynaecoloog dan zal ik het meteen even vragen.
Een luteale fase van acht dagen is inderdaad veel te kort, deze moet minimaal 10 dagen zijn. Dus ik zou het zeker in de gaten houden.
heb je dit altijd? of is ie andere keren langer? ik denk dat dat wel uitmaakt. als dit eenmalig is, zal de gyn denk ik niet direct iets gaan doen. maar ik zou het zeker melden als je heen gaat.
Als t vaker voorkomt zou het wel eens problemen kunnen geven idd.. Hier een LF van gemiddeld 10 dagen, altijd, en ook dat geeft zn problemen Ik word heel makkelijk zwanger, maar doordat mn LF zo kort is blijft t 9 vd 10 keer niet zitten en krijg ik dus een vroege miskraam. (lichaam is door de korte LF al bezig met t afbreken van t baarmoederslijmvlies op t moment dat het signaal komt dat er een zwangerschap ontstaan is en dan is t al te laat om t nog terug te draaien zeg maar) Hier zijn we achtergekomen toen wij voor een 2e kindje gingen. Ik had voor de eerste al 3 vmk's gehad en toen we voor de 2e gingen weer. Ik had een afspraak staan bij de fertiliteitsarts om te gaan beginnen met Progesteron (Utrogestan) vanaf mn eisprong om zo de LF te rekken naar min. 14 dagen. en zo dus de kans op een goede zwangerschap enorm te vergroten. Maar toen had ik rond de kerst, op 7 DPO (!) al een positieve test en heb toen met spoed Utrogestan gekregen. We waren er dus toch nog net op tijd bij (normaal moet t echt vanaf je eisprong), want ze ligt nu heerlijk in haar wiegje te slapen Als wij weer zwanger willen worden zal ik dit dan ook standaard moeten gaan gebruiken om zo de kans op meer vmk's vanwege dit probleem nihil te maken.
Ik heb door de borstvoeding een korte LF. We zijn in juli begonnen voor een tweede, toen maar 5 (! ) dagen LF, en in augustus 10. Dat was al een hele vooruitgang . In september en oktober deden we rustig aan ivm mijn werk, en was het desondanks toch raak. Maar goed, het kan zijn dat mijn cyclus ondertussen hersteld is geweest, mijn ei kwam ook vroeger in deze cyclus dan ik had ingeschat. Mijn dochter is wel een stuk minder vaak gaan drinken, juist in die afgelopen twee maanden. Maar goed, hier heb je misschien niet veel aan, het is alleen ter bemoediging dat een korte LF niet altijd in de weg hoeft te staan. Het ligt er misschien wel aan wat de reden ervan is (die is bij mij duidelijk aan te wijzen, en ik weet zeker dat mijn LF normaal zonder bv 13-14 dagen is).