Tóch borstvoeding...

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door Kristel86, 8 aug 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    Echt heel goed hoor!

Hier een idee misschien? De PrettyMum borstvoedingswinkel biedt alles voor borstvoeding met plezier; borstvoedingskleding, kolven, borstkolven, kolfaccessoires, voedingsbeha, borstvoedingsshirt, voedingskussens, zwangerschapslingerie, positiemode, meegroeibeha, borstvoedings

Zelf omklem i één flesje met mijn elleboog en met de hand van die arm hou ik me ander flesje vast en dan heb ik mijn rechterhand vrij...

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    De tip om de borstschelpen (of hoe die dingen dan ook precies heten :p) in mn voedingsbh te doen is echt super!
    Werkt echt perfect hier :D
    Ik moet soms wel nog even vasthouden ondertussen, maar als ik even wat wil drinken of iets dergelijks kan ik dat tenminste gewoon doen!

Ik heb trouwens toch maar even de huisarts gebeld gisteren en t hele verhaal uitgelegd en hij schreef meteen receptje uit voor Syntocinon-spray. En het kolven gaat een stuk beter daarmee!
    Ik kolf niet meer melk ofzo, dat kan ook niet met die spray, maar het gaat nu wel een stuk sneller! :D Waar ik er eerst een half uur tot drie kwartier over deed om mn (.)(.) leeg te krijgen, ben ik nu met 10/15 minuten al klaar :D En nu druppelt t er tenminste niet meer uit, maar zie ik echt kleine straaltjes haha.

Ik kan Yentle nu trouwens al bijna 3 volledige voedingen geven van mezelf in 24 uur tijd. En beetje bij beetje wordt t steeds meer. Ben dus echt trots :D

3. Bri

Bri Niet meer actief

wow kristel, dat gaat écht super! lijkt me ook heel fijn om zo veel resultaat te zien van je inspanningen: al bijna 3 volledige voedingen per etmaal, dat gaat mooi!

4. Snoopy1983

Snoopy1983 VIP lid

11 feb 2008
    9.543
    4.729
    113
    Vrouw
    Wauw dat gaat snel allemaal!!!! Super hoor:D:D:D

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Zo, moet t toch weer even melden, zo blij ben ik gewoon :D
    Ik heb nu in 24 uur al 240 cc kunnen kolven! Dat zijn dus nu officieel 3 volledige voedingen :D
    Hopelijk kan ik mn meisje gauw volledig voeden met mn afgekolfde melk! Ik hoop dat ik dat eind volgende week voor elkaar heb; ik ga iig mn best ervoor doen :)

Ook krijgt ze nu als kunstvoeding Hyop-Allergene voeding, ik heb namelijk vaker gehoord dat dit het beste is om te geven naast borstvoeding omdat dit het meste zou lijken op borstvoeding, klopt dit?? Weet iemand dit?
    Of maakt het niet uit wat voor een kunstvoeding ze naast de borstvoeding zou krijgen?

6. Noatje

Noatje Fanatiek lid

12 apr 2008
    3.488
    0
    36
    N-BR
    HA word inderdaad meer geadviseerd hoorde ik...

Wel goed hoor van het kolven echt top!

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    @Noatje: Ok, bedankt, dan blijf ik voorlopig de HA voeding bijvoeden :)

Hmm, ik heb net eens t topic bekeken met borstvoedingsfoto's.. Pfft, ik wil dat ook kunnen met Yentle.. :(
    Ik denk dat ik maandag toch een LK ga bellen en dan hoop ik dat ik met hulp Yentle uiteindelijk toch aan de borst kan krijgen.
    Mn melkproductie wordt ook steeds beter, dus ik neem aan dat t wel zou moeten kunnen?!

8. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Wauw, wat ben jij goed bezig zeg :). Ik vind het zo knap dat je gewoon gaat kolven en niet opgeeft!
    En ik denk dat het zeker het proberen waard is om een lk in te schakelen. Je kindje is nog geen 3 weken, you'll never know!

9. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    wow, toppie meid! Respect!!!

Ga zo door, komt vast helemaal goed.
    Ben benieuwd of je Yentle nog helemaal aan de borst krijgt.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Ik zou het ook gewoon proberen! Niet geschoten is altijd mis en ze is nog jong. Veel succes. :)

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Nou, ik heb gisteravond een uitgebreide e-mail gestuurd naar een LK in de buurt hier.. Ben benieuwd hoe het nu verder zal gaan!

Maar het begin is er iig al! Ik had vannacht zoiets van 'goh, laat ik t gewoon eens proberen' en uiteindelijk heeft Yentle aan de borst gedronken :D En daarnet weer!
    Wel met een tepelhoedje, zonder snapt ze er helemaal niks van, maar dit is zo'n vooruitgang al, ben echt blij :D
    Met een beetje doorzettingsvermogen en hulp heb ik wel goeie hoop dat t gaat lukken :)

Ik moet wel even zeggen dat de reacties die ik hier krijg me wel heel goed doen! Dat geeft me toch net dat kleine zetje om telkens met goeie moed door te gaan :D

12. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Wat een geweldig nieuws! Yentle heeft echt een topmama. :)

13. Line

Line Fanatiek lid

7 jan 2007
    2.694
    266
    83
    Hee, zie ik toch net een mooi foto in het topic borstvoedingsfoto's :). Jeetje, wat goed zeg!
    Je mag echt supertrots op jezelf én op Yentle zijn.

14. appeltje

appeltje Niet meer actief

Echt heel goed hoor! Nu hopen dat die lk ook nog een boel nuttige tips heeft zodat je wellicht weer volledig kan gaan voeden.

En fijn dat het forum zo positief voor je werkt. Daarom zijn we ook hier hè, om elkaar een hart onder de riem te steken en elkaar tips te geven! :)

15. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Gisteren is de LK langsgeweest en ik heb veel kunnen vragen en heb wel wat nuttige tips gekregen!
    Ik heb nu als 'opdracht' meegekregen om Yentle overdag elke keer aan te leggen als ze honger heeft en als ze na de borst nog honger heeft bij te voeden met de fles.
    's nachts moeten we haar voorlopig even meteen de fles geven zodat ze goed vol zit en wat beter doorslaapt en ik dus ook en ik door middel van genoeg rust en kolven 's nachts (bv en kolven en daarna nog een fles vergt te veel tijd energie 's nachts) mn productie opkrik.
    Hier ga ik dus flink mee aan de slag! :)
    Ook kreeg ik als tip mee om Domperidon te gaan gebruiken om mn melkproductie beter omhoog te krijgen dus dit heb ik ook meteen gekocht bij de apotheek gister!

Vandaag heeft Yentle vaak aan de borst gedronken dus dit gaat goed gelukkig :)

Nu heb ik haar vanavond zonder tepelhoedje aan de borst gekregen, maar alleen links lukt het. Rechts snapt ze er ineens niks meer van en hapt ze gewoon niet goed :(
    Als ze eindelijk een keer (na ik weet niet hoe vaak opnieuw aanleggen) goed gehapt heeft dan zuigt ze, maar dan stopt ze na 3x en gaat ze huilen :( En na een paar keer word ik er ook gefrustreerd van en ga ik bijna meehuilen :(
    Weet even niet wat ik hiermee moet?
    Ik zou t zo fijn vinden als ze zonder tepelhoedje zou drinken, maar rechts lijkt dat niet te lukken?

En hoe zit het nou met t leegdrinken van de borst?
    Op een gegeven moment stopt ze met drinken en heeft ze gewoon nog echt honger, maar wil ze niet verder drinken, terwijl mn borst dan nog niet leeg is..
    Ik kan toch niet altijd blijven nakolven om mn borsten leeg te krijgen? :(

Ik kan echt alle hulp gebruiken weer, want op dit moment weet ik t even niet meer :(

16. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hey,

kop op meid! Je doet het KEI goed!

Zou me er niet te druk om maken dat ze nog niet perfect leegdrinkt. Tis al super wat je bereikt hebt en ik heb zo'n vermoeden dat dit ook uiteindelijk gaat lukken ;)

Lastig als ze de borst niet leegdrinkt. Misschien moet ze nog wennen? Komt de lk nog een keertje? Kun je het dan bespreken.

Zou iig zo doorgaan, want je doet het toppie :)

Dikke knuffel en suc6!

liefs emmalotte

17. mama em

mama em Fanatiek lid

2 apr 2008
    1.315
    0
    36
    hihihi we zitten tegelijk op elkaars topic te reageren!

18. moontje2008

moontje2008 VIP lid

7 aug 2008
    9.366
    87
    48
    Vrouw
    Docente Engels
    Achterhoek
    hey meid..

Goed dat je doet waar JIJ je lekker bij voelt!
    ik kolf fulltime, heb hele mooie platte tepels... LK kwam bij mij ook heel gemotiveerd, maar kon niets met die tepels van mij.. tepelhoedje vond ik persoonlijk niets.. en wilde ze trouwens ook niet!

Wil je niet demotiveren, maar die van mij heeft ook een paar dagen met tepelhoedje gedronken, en toen bleek dus met wegen dat ze amper wat binnenkreeg en ben ik (weer) gaan kolven..

ben heel trots op mezelf, kolven is loodzwaar en vreet tijd, maar doe het toch maar mooi voor mijn meis... geef de fles ook vaak met ontblote borst... en als ze echt heel verdrietig is of gulzig drinkt ze soms een beetje uit mijn borst...

doe waar jij je goed bij voelt, een blije moeder is een blije baby!

x

19. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Ik voed 's nachts en 's ochtends zelf. Door de stuwing kan ze, ondanks zuigverwarring, er lang op kan doen. Maar de voedingen van 12 uur en erna gaan niet goed. Ze drinkt lang, langzaam en heeft nog honger. Dus regelmatig bijvoeden, daardoor een rommelig ritme, omdat ik ook niet weet hoeveel bij te voeden en je bent al gauw weer 1.5 uur verder na aanvang van de voeding.
    Mijn streven is om haar helemaal aan de borst te krijgen, maar ik ben bang dat dit niet gaat lukken.
    Tussen door ook nog kolven, het wordt zo een hele dagtaak.

Kijk hoe lang jij het nog te doen vindt. Misschien om en om aanleggen/kolven.

Ik heb vorige week de breastflow fles gekocht zodat de zuigverwarring niet blijft bestaan en hoop dat ze de techniek beter gaat leren.
    Misschien is die fles iets om uit te proberen.

Deel Deze Pagina