Een vriendin van me heeft net gevraagd of ik morgen mee ga naar de sauna. Nu ga ik wel eens vaker naar de sauna maar niet heel vaak (misschien 2-3 keer per jaar). Mag ik daar morgen eigenlijk wel naartoe? Ik ben niet van plan om in hele hete sauna's te gaan zitten maar een Turks stoombad en dompelbad of koude douche vind ik altijd wel erg lekker. Maar ik twijfel nog wat. Wat vinden jullie?
In de Veluwse Bron in Emst hebben ze een speciaal programma voor zwangere vrouwen. Misschien is dat een keer een idee? Dan kun je lekker naar de sauna en is er aandacht voor je beeb! Liefs Daan
ik ga net zo regelmatig als jij zeg maar ; ) en heb het wel gedaan. Heerlijk relaxen! Je voelt zelf echt wanneer het te heet wordt als je hoofd ervan gaat bonzen of je hart erg tekeer gaat. Let je daarop dan is er geen probleem. Ik zeg doen!
heerlijk hoor! Heb het zelf een beetje vermeden de eerste 12 weken, maar meer omdat ik een warme sauna af en toe wel erg lekker vind en dat schijnt minder goed te zijn voor de baby. Belangrijkste is dat je goed luistert naar je lichaam, die geeft het echt wel aan hoor als het te warm voor je is! Vorige week nog geweest, liepen van een Turks stoombad die tegeviel zo naar de sauna er tegenover. Deze had 2 ingangen dus had het bordje niet gezien, bleek de 90 graden te zijn. De baby ging heel snel veel trappen en ik vond het niet fijn binnen...
Zou het zelf ook nog even niet doen eigenlijk, ze raden het niet voor niks af. Maar het blijft ieders eigen keuze. Na je zwangerschap kan je zovaak als je wilt
Je mag dus niet in het dompelbad.... geen superhete of superkoude wisselingen doen... dus in de iets minder hete sauna's en daarna rustig afkoelen buiten of met lauwwarme douche.
ik vind het op de grens.. ik ging iedere week naar de sauna toen ik zwanger raakte maar mocht van de vlos tot 14 weken écht niet! maar sommigen zeggen ook 12 weken, dus je moet het zelf weten. maar dompelbad mag je idd niet, de hele zwangerschap niet! sauna wel maar alleen onderste bank.
Heerlijk...een beetje badderen in kruidenbaden, zwemmen en evt het stoombad in maar als ik eerlijk ben zou ik in jouw geval nog even wachten tot je kindje iets meer 'af' is! xx
Ik ben wel geweest, maar heb voornamelijk in verschillende baden rond gepoedeld en heerlijk gebubbeld. Ik vond het risico te groot. Ook een massage heb ik niet gedaan, daar ik bang was voor de afval stoffen. De persoon die ons rondleiden (ze hadden een dagje geboekt met verschillende arrangementen) raden het sterk af de eerste 12 weken.
Erg veel hitte is niet goed voor je nog niet helemaal ontwikkelde kleintje, dus langdurig gaan zitten zweten in de sauna zou ik écht niet doen! Je kunt natuurlijk wel eventjes erin gaan, paar minuutjes en dan onder een neveldouche afkoelen. Dan lekker zwemmen en lekker in de kruidenbaden....och, ik verlang er ook zó naar. Dat is het eerste ding waarvoor wij de kleine straks naar opa en oma brengen, een lekker dagje relaxen. Oh ja...bepaalde pakkingen en massages (welke weet ik niet) mag je ook niet, dus wel even zeggen dat je zwanger bent van te voren als je dat wilt!