Waar ben jij goed in?

Discussie in 'De lounge' gestart door maja82, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maja82

maja82 VIP lid

30 jan 2007
    15.508
    1
    0
    Ik ben wel benieuwd of jullie je allemaal bewust zijn van waar je goed in bent, wat je sterke kanten zijn en je talenten.

Ik ben goed in contact maken met mensen. In mijn baan heb ik met moeilijke doelgroepen te maken maar het contact verloopt meestal positief, doordat ik goed kan aansluiten bij mensen. Ik kan goed mensen op hun gemak stellen.
    Ook kan ik goed grapjes maken (en vind mezelf dan heel grappig:D) en ik kan ook best lekker koken.

Nu jullie:)

2. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik kan het gedrag van mensen "lezen" en feilloos voorspellen. Daarmee bedoel ik dat ik bovengemiddeld goed lichaamstaal kan lezen, de info kan filteren en gedragspatronen snel herken. Ik kan ook mijn gedrag aanpassen zodat andere mensen gedrag vertonen dat ik wil zien. Klinkt creepy, maar er zijn er veel die dat kunnen.

3. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Hmm, leuke vraag.

Ik ben goed met cijfers ("analytisch" noemt men dat blijkbaar). Tegelijk ben ik ook heel goed met mensen, al moet ik toegeven dat ik wel ook verlegen ben van nature. Dat is een beetje tegenstrijdig, maar het kan - komt door mijn enorme mensenkennis, al besef ik me dat pas sinds een jaar of vijf.
    Tot slot heb ik de laatste 2 jaar ofzo ontdekt dat ik ook echt creatief ben! Ik fotografeer graag en bewerk ook foto's, ik brei en haak vanalles en laatst heb ik ook het kettingen maken ontdekt... Ik vind het echt geweldig om lekker met mijn handen bezig te zijn, dus momenteel vind ik dat mijn grootste kwaliteit :D

4. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

ik vind mezelf een redelijk goede moeder en vrouw voor mijn man. iedereen maakt fouten maar al met al vind ik dat ik het er goed van afbreng

5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Ik ben creatief! Mijn hele leven al geweest; tekenen, toneel spelen, zingen, dansen, digitaal "knutselen" (zowel 2D als 3D), fotograferen, schilderen, naaien (achter de naaimachine dan uiteraard ;)), taarten maken, koken, schrijven etc etc.
    Ik moet altijd bezig zijn en ik moet altijd nieuwe uitdagingen hebben anders verveel ik me enorm snel.
    Vaak ben ik ook met 10 dingen tegelijk bezig, zo hou ik het voor mezelf uitdagend ;)

Verder heb ik mensen over t algemeen snel door; hiermee bedoel ik dat ik snel in de gaten heb hoe mensen in hun vel zitten, of ze oprecht zijn, leugenaars heb ik snel door, etc. Ik kan heel goed tussen de regels door lezen en luisteren en (onbewuste) lichaamstaal kan ik goed interpreteren.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Klopt, kan ik ook goed :)

7. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    klinkt als hoogbegaafd

8. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    ik ben heel goed in cijfers, ik heb wat dat betreft een fotografisch geheugen, zo heb ik bv bij de aldi gewerkt, en dus nog toen het op codes was, meer als 700 codes kende ik in een week tijd uit het hoofd, ze hadden nog nooit iemand gehad die binne 8 dagen inclusief codes leren achter de kassa zat.

codes ergens aan hangen ben ik gewoon goed in, ik onthoud bv telefoonnummers nadat ik ze 2 keer gezien heb, (vaak al wel in 1 keer maar ik hou het ruim) ook bij achmea gewerkt daar had elke zorgroep een ccde, (was een boekwerk vol met codes en hoe te handelen) dat kende ik binnen notime compleet uit het hoofd, ik hoefde dan ook nooit meer iets terug te zoeken en was dan ook 1 van de 5 snelsten toen die tijd.

zo heb ik in 2000 een curus bij schijdegger gedaan van boekhouden midden en klein bedrijf, alleen nooit wat mee gedaan, paar jaar (2006/2007)(later heb ik de opleiding (helaas niet afgemaakt) finacieel ad/ministratief medewerker gedaan,
    daar kwam ook het boekhouden weer naar voren zonder 1 les gevolgt te hebben en jaren niets mee gedaan te hebben heb ik examen gedaan en mijn cijfer was een 8,4 mijn moeder was toen heel slecht anders was ik wel gegaan, en had ik zeker een 10 kunnen hebben,

Ook heb ik een sterk voorgevoel, heel vervelend want vaak komt het uit(90 procent van de keren), en hier ben ik dus niet blij mee, en manlief ook niet, Als het dan toch niet uitkomt ben ik ook echt flabbergasterd hoor, Ik kan verder heel goed met verschillende type mensen omgaan, ik pas me zeg maar makkelijk aan, en maak makkelijk contact, achja ik heb ook veel kanten die niet zo handig zijn hoor :)

Oja en ik ben goed in onthouden wat mensen zeggen, je moet mij niet 2 keer iets vertellen, want dan zie je pas hoe goed mensen verhalen groter maken, te grappig mensen die me goed kennen weten het, en passen dan ook wel op met wat ze zeggen, want ik roep wel eens pas op alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden, (echt voor de grap zeg ik dat hoor met een dikke knipoog :D )

maar taal daar ben ik dan weer heeeel erg slecht in, pff vreselijk irritand van mezelf vind ik dat.

Oja en vereder ben ik creatief, naaien achter de naaimachines, haken, als ik wil haak ik alles na zonder patroon, kaarten maken, achter de pc ben ik ook handig, ben goed in spelletjes, breien kan ik ook niet mega goed maar red me er mee, fotograferen doe ik ook hobbymatig (laatste 2 jaar op een laag pitje)

Helaas kan ik niet tekenen ondanks dat opa van vaders kant en oma van moeders kant dat heel goed konden, wou dat ik dat ook kon,

9. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Uhm....

Ik ben goed in lijstjes maken ( in de zin van schoonmaken en hoe ik mn da moet invullen )
    En ik ben goed in het onthouden van nutteloze dingen :D

Mn slechte punten zijn er te veel om op te noemen.

10. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Haha, is het zo overduidelijk? :)

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Dat kan ik ook goed!!
    (maar het uiteindelijke (schoonmaak)werk wordt dan een ander verhaal ;) :p)

12. Spikkel19

Spikkel19 VIP lid

18 okt 2011
    8.460
    361
    83
    ik ben goed in gedichten schrijven, heb ook een bundel uitgebracht,

13. BabyBergen

BabyBergen Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.848
    0
    0
    ik ben goed in schoonmaken :);)
    ik heb erg veel oog voor detail en krijg de kriebels van stofjes en vlekjes
    mijn muren en meubels zijn dan ook spierwit :cool:

ik ben ook wel flink creatief, maak best wel leuke foto's al zeg ik het zelf, terwijl ik er niet zo lang mee bezig ben en nog nooit een cursus heb gevolgd

ik ben ook goed in inrichten, vooral veel spullen in een hele kleine ruimte
    ik ga denken en kijken naar de beste inrichting en oplossing en ik kan het dan niet loslaten voordat het gelukt is

maar ik ben ook heel goed in dingen vergeten :cool:
    ontzetten goed in stressen en mijn hoofd op hol te laten slaan :p

14. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik kan heel aardig fotograferen en ben ook op andere vlakken creatief. Creatief als in vormen met mijn handen ( tekenen, tassen & kleding naaien, vormgeven, ontwerpen, schilderen, schrijven etc. ), maar ook als het op oplossingen bedenken aankomt. Ik ben redelijk inventief en kan snel switchen naar een andere plan of oplossing.

Ook ben ik erg sociaal en kan ik goed overweg met mensen. Zowel professioneel als in de informele contreien :D

15. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ja best wel :D

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    o wat leuk

Kan echt genieten van een mooi gedicht

17. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ja tis hier extreem hoor:)

Heb zelfs op mn lijstjes staan op welke tijden ik mag eten koffie drinken etc etc:):)

18. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    schoonmaken ik ben daar zooooo slecht in, moet me er echt toezetten, en zelfs dan pff nee niet mijn sterkte kant, wou dat ik dat wat meer had.
    ik verhaak mijn tijd dan liever.

19. loesje1982

loesje1982 Fanatiek lid

4 apr 2011
    2.070
    0
    0
    Hier
    ik ben goed in mn werk (brood en banketbakster) en dus erg creatief, ik schrijf, naai, knutsel, brei, en kan helemaal uit mn plaat gaan met een opdracht voor een bruidstaart of 'hello kitty' taart.

verder heb ik best wel mensen kennis, met als gevolg dat mijn eerste indruk vaak de beste is, en niet erg sociaal soms...

verder kan ik goed organiseren en plannen.

t lijstje waar ik niet goed in ben, is wel wat langer helaas......

20. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    Ik ben goed in contacten leggen (horeca, dus moet ook wel:D) ik ben goed in dingen organiseren, dingen regelen en plannen maken daarvoor.

Ik ben slecht in eerst nadenken en dan pas doen. Meestal gebeurd dat hier andersom. En soms is het beter om mn mond te houden ipv alles er uit te gooien.. Is ook niet altijd handig :D

Deel Deze Pagina