Ik snap je heel goed. Heb het zelf ook. Ben een echte meidenmama en mijn man zou een meisje ook heel leuk vinden.. Bij de eerste moest ik een dag wennen. Ik had in m'n achterhoofd dat er misschien nog wel een tweede zou komen. Nu ben ik weer zwanger en heb met 15.4 weken een echo gehad. Volgens de echoscopist is het een jongen. Ik geloofde hem omdat t volgens mij amper fout gaat bij jongetjes met de geslachtsbepaling. Maar omdat hij NIET tussen de benen en alleen vanaf de zijkant heeft gekeken kan ik t niet loslaten. Gelukkig maandag de 20 wekenecho. Kan ook nergens echo's vinden van jongens/meisjes van de zijkant gezien! Vind het maar raar dat hij niet z'n best deed van onderaf te kijken Maar ja, ik moet nog steeds wennen. Nooit een meisje, nooit tutten en shoppen met n dochter... Kan er ook niks aan doen dat ik het zo voel en voel me ook echt schuldig!! Ik dacht ook echt dat het een meisje was aangezien 9 nubexperts dat dachten en iedereen om mij heen ook. Het voelde al echt als mijn meisje... En het voelt idd als afscheid nemen en dat lukt mij nog niet helemaal. Misschien na een duidelijkere bevestiging wel! Ook de reacties op mijn topic " huh verwarrende echo" lieten mij echt toch nog geloven in n meisje...
rogijuli ja daarom zal blij zijn als het 9 mei is dan horen we of het nu echt een meisje is of niet want door deze echo blijf ik ook twijfelen en mensen kunnen ook fouten maken dat hoor ik wel eens meer ik liet het aan me moeder zien en die zeg van jij wil gewoon een piemetje zien je word helemaal gek/doorgedraait ervan het is gewoon een meid wees blij dat het gezond is sommige mensen snappen het niet we wachten maar af word hier ook vervolg vor jullie
Ik moet zeggen dat ik sommige reacties echt niet begrijp... De reactie op zichzelfstaand wel, laat dat duidelijk zijn, maar niet als reactie op TS.. TS geeft zelf aan zich er hee lerg voor te schamen en zich een onwijs slechte moeder te voelen doordat ze dit gevoel heeft. En dan wordt ze door sommigen daar ook nog eens op afgerekend? Ik denk dat TS zichzelf al genoeg afrekent op haar gevoel wat betreft het geslacht. Ze kiest hier echt niet bewust voor om zich hier zo over te voelen! Dit gevoel heeft ze nu eenmaal, deze "teleurstelling", daar heeft ze echt niet bewust voor gekozen oid hoor... Dus echt, ik snap sommige reacties gewoon echt niet... (zoals ik zei, ik begrijp de inhoud van de reacties zeker weten, dat sommigen er zo over denken, maar ik begrijp niet dat het zo tegen TS gezegd moet worden) Ik denk echt dat het grootste probleem hier is dat TS ontzettend baalt dat ze er zo'n negatief gevoel over zichzelf door heeft (en dus niet weet hoe daarmee om te gaan), dan dat het grootste probleem is dat ze een jongen krijgt ipv een meisje (en veel reageren op dat laatste en vergeten de rest van het bericht....) @Sepmama: Ik vind het echt kl*te voor je dat je je zo voelt... Het is niet alleen die "teleurstelling", maar vooral de negatieve gedachten die je daardoor over jezelf krijgt.. Weet dat je geen slechte moeder bent! Ik hoop dat je gauw beter in je vel zal zitten en je beetje bij beetje aan het idee kan wennen dat jullie een prachtig ventje krijgen En ik wil zeggen dat ik t goed vind dat je erover probeert te praten (want dat doe je ) en zo probeert om wat met dit slechte gevoel te doen; zodat je met een goed gevoel kan uitkijken naar jullie kereltje (zeg ik t zo goed??). Ik vind ook dat dit soort dingen niet onder tafels of stoelen geschoven hoeven te worden.
Ik denk dat he idd te maken heeft met het bijstellen van verwachtingen. Ik had precies hetzelfde, zag mezelf al jaren als meisjesmama en kreeg een jongen. Ik heb nooit een afkeur van jongens gehad en zou met alle liefde 10 jongens opvoeden, maar even wennen was het wel. Zou nog steeds ooit graag een meid willen, misschien is de baby waar ik nu zwanger van ben wel een meisje. Maar het geen jongen willen heb ik gelukkig niet. Het is zoals skatje zegt echt niet erg om een voorkeur te hebben, zolang er maar geen afkeur is. En wat iemand anders zei, dat mannen allemaal een zoon willen is wel geaccepteerd. Vrouwen onder elkaar zijn echt veel te bitchy tegen elkaar en te hard voor zichzelf.