tarwekiemoliecapsules

Discussion in 'Zwanger worden' started by proekie, Jan 15, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Tarwekiemolie mag je gewoon de hele maand slikken. Sommigen zijn volgens mij in de war met teunisbloemolie. Dat mag je niet meer slikken als je zwanger bent, dus sommigen slikken dat alleen in de 2 weken voor de eisprong.
    Op de bijsluiter van tarwekiemolie staat in ieder geval niet dat je het tijdens zwangerschap niet mag nemen.

2. lovely30

lovely30 Bekend lid

Feb 22, 2008
    703
    0
    0
    Snaaskerke
    ok bedankt miezz
    zal ik ook es ff gaan halen :D
    liefs

3. veertje23

veertje23 Actief lid

May 2, 2007
    333
    0
    0
    Verzorgende
    Gelderland
    Ik gebruik nu 6 maanden tarwekiemolie en helaas hier nog geen resultaat en mijn cyclussen blijven ook gigantisch schommelen. Dus hier is het geen wondermiddel.
    Groetjes Vero

4. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ook ik heb ze de eerste 2 weken van mijn cyclus gebruikt en zie mijn banner....ik ben eindelijk na 16 maanden proberen zwanger :D
    Nou weet ik natuurlijk niet of het daarvan komt...maar het heeft er vast mee geholpen :oops:

5. Miez

Miez Fanatiek lid

Feb 7, 2008
    1,118
    0
    0
    Gefeliciteerd Debby! Ik heb ze deze ronde ook voor het eerst gebruikt, dus ik hoop dat ze voor mij ook werken!

6. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

Apr 19, 2007
    8,914
    3
    36
    Female
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Gefeliciteerd!
    Ik ben er weer mee gestopt, want ik kreeg uiteindelijk toch puistjes. Dus ik dacht: dan krijg ik kennelijk te veel binnen. Mijn koude handen bleven helaas toen ik het gebruikte. :(

7. marbo

marbo Actief lid

Mar 26, 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Hoi allemaal,

Ik wordt over een paar dagen 35-ben dus niet piep meer- en ben vorige maand begonnen voor de eerste ronde.
    Netjes dagravit genomen en 1 tarwekiemcapsule van het kruidvat erbij en......
    IK BEN ZWANGER!
    Een grote droom gaat in vervulling!
    Het stimuleert de bloedsomloop en ik voelde echt wel verschil..warmere handen en voeten dan normaal en ik heb echt snel last van koude handen en voeten..
    Ik weet niet of het meegeholpen heeft, maar ik geloof er in! ;)
    Wat ik niet weet, is of het goed is om ze nu te blijven nemen..

Ik wens jullie allemaal ook heeeel veeeel succes!

8. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    slikte je er 1 per dag of ook 3..vind het moeilijk om er 3 te pakken

gefeliciteerd

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

Nov 11, 2007
    1,652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik gebruikte het ook voor de eerste keer en HUPAA zwanger na 16 maanden!
    Weet natuurlijk niet of het toeval is hoor...maar toch.. :D

10. BrasilPrincess

BrasilPrincess Bekend lid

Mar 24, 2008
    593
    0
    0
    hoi,ik had een vraag ik slik net multi zwanger worden van etos en vraag me af welke tarwekiemoliecapsules ik het beste kan kopen van welk merk of zit er geen verschill in hoeveelheid die erin zit per dosis? (ik ben beetje onzeker want wil niet meer kwaad dan goed doen want mijn cyclus begint net een beetje regelmatig te worden na 1,5 jaar)

Bedankt alvast

11. butt3rfly

butt3rfly Actief lid

Mar 8, 2008
    434
    0
    0
    omgeving Gouda
    Ik ga ze ook maar eens proberen ;)
    Het wordt wel een leuk rijtje zo: multivitaminen, foliumzuur en tarwekiemolie :(

12. marbo

marbo Actief lid

Mar 26, 2008
    336
    0
    16
    belgie
    Hoi Lynn, ik slik dagravit, dat zijn multivitamines met foliumzuur er al in en daarnaast 1 tarwekiemcapsule (kruidvat) per dag, omdat je tijdens je eten ook vitamines binnen krijgt en ik die dosis vitamine e niet wil overschrijden..

13. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    De volgende ronde wil ik het ook gaan proberen. Maar eerst wacht ik deze ronde even af, ook omdat ik binnenkort ga trouwen en liever geen pukkels wil ;) .

Slikt iedereen het nog of zijn er weer mensen mee gestopt?

14. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ik ben een week geleden ook begonnen :)
    Merk nog eigenlijk niks, want ben nu juist doodmoe (terwijl je er meer energie van zou krijgen?) en mn handen en voeten zijn ook nog steeds koud!
    En of het een zwangerschap kan stimuleren?
    Geen idee nog ;)

15. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Nou, wel erg spannend hoor!

16. lynn1986

lynn1986 VIP lid

Jan 7, 2008
    5,901
    56
    48
    Female
    ik krijg er geen pukkels van hoor juist minder!

17. MoonCatcher

Dec 3, 2007
    7
    0
    0
    Heb ze vorige maand ook voor het eerst genomen.....ZWANGER!

18. Niet meer actief

hey meiden

ik ben ermee opgehouden mn hele cyclus raakte van slag ik heb altijd een cyclus van 28 dg en ineens een cyclus van 36 dg en zegt ook niks over zwanger worden zei mijn gyn het gaat zich innestelen of niet is puur geluk elke maand ...wat evt wil helpen tegen innestelen is sinaspril maar mag hier in ned niet worden voorgeschreven omdat het bloed dunner word en ook weer niet goed is ....dus zo zie maar de ene site zegt is goed de andere zegt van niet

ik vertrouw maar volledig op moeder de natuur

liefs kaley

19. esther78

esther78 Bekend lid

Nov 23, 2007
    584
    0
    0
    randstad
    een tijdje geleden had ik een mail gestuurd naar het Kruitvat met de vraag hoeveel vitamine E in een capsule zit.
    Ik heb antwoord gekregen.....

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben uw vraag of opmerking op 30-01-2008 ontvangen. U heeft het volgende aangegeven.

"ik heb onlangs een potje eigen merk tarwekiemcapsules aangeschaft maar nou kan ik nergens vinden hoeveel vitamine e in de capsules zit. hopelijk kunt u mij dit alsnog laten weten. bij voorbaat dank. met vriendelijke groet, esther "

Naar aanleiding hiervan treft u onderstaand onze reactie aan.

"geachte mevrouw . wij hebben uw vraag voorgelegd aan onze leverancier. de tarwekiemcapsules bevatten ongeveer 1 milligram vitamine e per capsule."

Wij vertrouwen erop u hiermee van dienst te zijn.

Met vriendelijke groet,

Medewerker Service Center Kruidvat Nederland
    Website: www.kruidvat.nl

20. Evamariah

Evamariah Fanatiek lid

Jan 9, 2008
    1,874
    0
    0
    overijssel
    hey hai,

Dat is wel super om te weten aangezien ik ze ook gebruik en dit laatst had gelezen!

Vitamine E
    Vitamine E (tocoferol), een vetoplosbare vitamine, speelt een rol bij de aanmaak van rode bloedcellen en het in stand houden van spier- en andere weefsels. Ook is het belangrijk voor de weerstand. Vitamine E is een antioxidant: het beschermt de cellen in het lichaam tegen vrije radicalen.

Waar zit het in?
    Vitamine E komt voor in plantaardige oliën en in plantaardige producten zoals granen, noten, zaden, groenten en fruit. Dierlijke producten bevatten relatief weinig vitamine E.

Op de pagina ‘waar zit het in?’ is meer informatie te vinden over vitaminebronnen en de bijdrage van deze bronnen aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid.

Hoeveel heb ik nodig?
    Volwassenen mannen (22-50 jaar) hebben per dag 11,8 milligram vitamine E nodig, volwassen vrouwen 9,3 milligram.

Een overzicht van de vitamine E-behoefte in de verschillende levensfasen is te vinden bij ‘hoeveel heb ik nodig?’.

Wat is veilig?
    De maximale veilige dosis van vitamine E is, door de Gezondheidsraad, vastgesteld op 300 milligram per dag, dit is ongeveer 25 x de ADH. Deze hoeveelheid komt overeen met 4,5 kilogram noten.

Wat zijn de gevolgen van een teveel aan vitamine E?
    In theorie zal een teveel aan vitamine E een stapeling in verschillende weefsels veroorzaken en hierdoor kan het de processen in die weefsels nadelig beïnvloeden. In de praktijk zijn er tot nu toe echter geen nadelige effecten bekend.

Wat zijn de gevolgen van een tekort aan vitamine E?
    Ernstige verschijnselen als gevolg van een vitamine E-tekort zijn zeer zeldzaam en komen bijna alleen voor als gevolg van een ernstige stoornis in de opname van voedingsstoffen. In een onderzoek hiernaar werden zelfs na vijf jaar geen effecten aangetoond. Eventuele symptomen van een vitamine E-gebrek zijn bloedarmoede en schade aan de hersenen (hersenverweking). Bij kinderen die te vroeg geboren zijn, is de opname van vitamine E in de darm nog zeer beperkt doordat de spijsvertering nog niet goed werkt. Deze te lage opname van vitamine E kan bloedarmoede, oedeem en verhoging van het aantal bloedplaatjes tot gevolg hebben.

Omdat ik las dat een te hoge dosis niet goed zou zijn ben ik gaan zoeken maar het valt dus gelukkig wel mee!

Succes meiden met zwanger worden...ik gebruik ook etos zwanger worden er nu sinds vandaag naast.,...ik hoop dat het werk!
    ( Ik gebruik maar 1 tarwekiemoliecapsule per dag )

Share This Page