1e verjaardag dag ervoor vieren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Miracle1984, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Hoihoi,

Ons kleine mannetje wordt volgende week alweer 1 jaar! Wat is dat snel gegaan zeg! Hij is op maandag jarig en we hebben ervoor gekozen om het vast te vieren op de zondag ervoor en de dag zelf naar de dierentuin te gaan.

Nu laten we een mooie taart maken met een meptaartje in dezelfde stijl. Nu vind ik het eigenlijk het leukste om het meptaartje te doen met de visite erbij dus de dag ervoor. Of vinden jullie dat stom? Voor hem zelf maakt het natuurlijk niks uit. En het zingen erbij...misschien moeten we dan maar zingen er is er 1 BIJNA jarig hoera hoera...:D

Natuurlijk mag hij op de grote dag nog lekker een (klein) stukje taart. Wij geven hem die dag sochtends ook pas ons kado.

Kan toch gewoon zo of vinden jullie het raar en pas zijn taartje op de dag zelf?

Nou heb er in ieder geval heel veel zin in :D

2. MvS

MvS VIP lid

19 okt 2008
    5.563
    1
    36
    Wij hebben echt exact hetzelfde gedaan: vieren op zondag, inclusief (mep)taart en de dag zelf (ook maandag) naar de dierentuin :D Beviel ons uitstekend en ik heb niet gemerkt dat ook maar iemand het raar vond. Ik vond het zelf gewoon normaal, hoor. Kind heeft er toch totaal geen besef van, dus waarom niet..? ;)

3. noa80

noa80 Bekend lid

7 jun 2009
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    #3 noa80, 21 sep 2011
    Laatst bewerkt: 21 sep 2011
    je eigen verjaardag vier je toch ook niet altijd op de dag zelf, althans ik niet hoor......zo'n kleintje heeft er toch nog helemaal geen besef van, dus voor hem maakt het niets uit.

4. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Precies dat dacht ik dus ook :) Thnx voor jullie reacties! Onze verjaardagen vieren we altijd wel op dezelfde dag, maar dat is savonds dus dan kan het ook wat makkelijker doordeweeks. Dit komt gewoon zo het beste uit. Gewoon lekker 2 dagen feest:D

Grappig Mvs dat jullie precies hetzelfde hebben gedaan!

5. sneeuw

sneeuw Fanatiek lid

29 okt 2010
    1.671
    0
    0
    NULL
    NULL
    Groot gelijk hoor, gewoon doen zoals het voor jullie goed voelt. De kleine merkt er toch nog niets van. De dag zelf denk je vast nog wel vele malen terug hoe het 1 jaar ervoor aan toe ging.

6. UkkieENnien

UkkieENnien Actief lid

19 apr 2010
    132
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Eindhoven
    :) Wij vieren de 1e verjaardag ook niet op DE dag zelf ( die valt dit jaar op dinsdag ) Op haar verjaardag hebben we wel beide vrij en gaan dan iets leuks doen met ons meiske. Blijft toch speciaal die dag hihi

7. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hier ook op precies dezelfde manier gedaan ;)
    Ze zou op een maandag 1 jaar worden, maar hebben t ook die zondag ervoor gevierd (incl taart en kado's van ons ook) en op maandag zijn we naar de dierentuin geweest :)

Dit jaar, met haar 2e verjaardag hetzelfde :) Wederom op zondag gevierd en op haar verjaardag zelf naar de dierentuin geweest en daarna pannenkoeken gegeten in een pannenkoekenrestaurant!
    Ze vond het geweldig ;)

8. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.827
    19.159
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Wij hebben de eerste verjaardag ook niet op de dag zelf gevierd. 't Kon zoonlief niet zoveel schelen. ;) Sterker nog: op deze manier kon (bijna) iedereen erbij zijn. Anders hadden er toch verschillende belangrijke mensen niet bij kunnen zijn (de ene opa en de andere oma, oom en tante en uh... mama) vanwege werk.

9. Bri

Bri Niet meer actief

De 1e verjaardag van jongste hebben we 2 dagen erna gevierd. Ze was jarig op donderdag. Dat is mijn vrije dag, dus we hebben 's morgens wel een paar cadeautjes uitgepakt, in de versierde kamer (ballonnen, slingers). Daarna zijn we met gebak en ballonnen op bezoek gegaan bij mijn moeder.
    Op vrijdag heeft ze het gevierd op het kdv.
    Op zaterdag kregen we 's middags visite en heeft ze de verjaardagstaart gekregen. Dit was dus het echte 'vieren', al heeft ze dus 3 dagen achter elkaar cadeautjes mogen uitpakken en is er voor haar gezongen.

De 3e verjaardag van zoonlief viel op een maandag. Wij hebben hem steeds gezegd dat hij zondag jarig was, en hebben het op zondag gevierd, eerst als gezin en 's middags met visite. Maandag vierde hij het nog 'na' op het kdv. Voor hem voelde dat als de dag na zijn verjaardag, terwijl het eigenlijk zijn verjaardag was.

Zolang ze de kalender nog niet snappen, is er niets op tegen om het op een andere dag te vieren. Daarna wordt het wat anders en zul je het als gezin toch meer op de dag zelf vieren. Al kun je er altijd voor kiezen om de visite in het weekend te doen, wel zo gezellig.

10. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

hier vieren we verjaardagen ook niet op de dag zelf alleen als ze toevallig in het weekend jarig zijn (dochters 1ste verjaardag was op zondag) verder altijd ervoor gevierd en bij zoonlief erna (donderdag jarig en de zondag erna gevierd). Op de dag zelf vieren we wel een klein feestje.

11. Saz667

Saz667 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.841
    177
    63
    Dochter is ook aankomende maandag jarig, maar vieren het zondag. Taart is al klaar en staat in de vriezer. Het grote cadeau van ons samen met mijn ouders heeft ze al gekregen, kleinere cadeautjes krijgt ze zondag.

12. jerami

jerami Fanatiek lid

16 aug 2009
    2.007
    0
    0
    Zuid Holland
    Hier hetzelfde. Mijn zoontje wordt op 1-12 1 jaar. Dit valt op een donderdag. Wij vieren het de zondag ervoor, dus 27-11. Dit omdat de zondag na zijn verjaardag op 4-12 valt en dit een dag voor sinterklaas is. Al zit ik hier nog wel om te twijfelen omdat hij nog helemaal niks doorheeft wat sinterklaas betreft.

13. fam

fam Actief lid

1 jul 2008
    219
    0
    0
    Gelderland
    De verjaardag van mijn dochter vieren we 3 dagen na haar verjaardag. Op de dag zelf gaan we ook met zijn vieren naar de dierentuin :) en ze merken er zelf toch niks van.

14. Miracle1984

Miracle1984 Bekend lid

5 jan 2009
    727
    0
    0
    Oke zo te lezen zijn we dus lang niet de enigste ;) Bedankt voor het reageren :)

De dierentuin is ook erg in trek zo te lezen hihi! Het wordt geloof ik ook mooi weer dus heb er helemaal zin in! Hoop dat die kleine het naar zijn zin gaat hebben! (ook al begrijpt hij er nog helemaal niks van hihi) Ben ook erg benieuwd wat hij van zn taartje gaat vinden :D

15. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Mijn zoontje is voweek didag jarig en wij vieren het ook zondag, hij krijgt zijn kado's van ons dan ook en de taart ook. Vorig jaar ook zo gedaan. Op de dag zelf gaan we wel nog iets leuks doen.

16. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Hier is K. als ie 1 word op een maandag jarig, en we vieren het op de zaterdag ervoor, ik vind verjaardagen op zondag helemaal niks...
    Toen wij klein waren werdhet ook altijd op zaterdag gevierd..

17. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    Ik zou het ook met de visitie doen, wel zo gezellig.

18. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Wij doen het ook een dag later! maar het meppertje en ons kado krijgt ze op de dag zelf! dan komen de opa's / oma's , overgoot opa\s en oma\s ook.

De dag erna komen mn opa's oma\s etc ook.

liefs x

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

wat is een Mep taart????????????????

Hier vier ik altijd de verjaardag op de dag zelf, vind ik veel echter! Maar das ook hoe ik het van huis uit heb meegekregen denk ik ;)

Deel Deze Pagina