Sinds gisterochtend drinkt mn dochter ineens nog maar 1 borst elke keer ipv normaal 2. Als ze los laat en de eerste niet meer wilt probeer ik haar aan te leggen aan de andere, maar ze duwt me dan gewoon weg.. Het is niet specifiek links of rechts, gewoon de 2e Vol zit ze niet, want binnen een uur wil ze weer drinken. Nu is er een kans dat ik misschien zwanger ben (moet nog een paar dagen wachten tot ik kan testen), zou dat een oorzaak kunnen zijn? Zo ja, wat zou t dan precies kunnen zijn? Smaak lijkt me niet want als ik de andere kolf drinkt ze t zo weg.. Of zou t iets anders kunnen zijn en zo ja, wat?
vreemd. ik heb wel dat mijn zoontje rechts altijd maar heel kort drinkt en aan die rechter borst ook heel onrustig is , hij haalt eigenlijk een voledige voeding uit 1 kant . miss is t regelen ? 1 borst en een uur later de andere en weer een uur later weer de andere ? of t met een evt zwangerschap te maken heeft weet ik niet ,nmaar ik hoop t voor je zou moooi zijn toch !!??
Nou, ze doet t niet elk uur. Ze weigert in eerste instante de 2e borst en ongeveer een uurtje later drinkt ze die dan wel leeg en dan laat ze er weer een aantal uur tussen zitten tot de volgende voeding om dan vervolgens weer de 2e te weigeren en een uur later te komen.. Erg vreemd! Vanmiddag weigerde ze ineens helemaal.. Uiteindelijk maar gekolft en dat dronk ze zo in 1 keer weg! Aan de (smaak van de) melk ligt het dus echt niet. Ik heb een test gedaan en die laat heeeeeeeeeel licht iets zien (bijna niet te zien), dus misschien toch door een zwangerschap? Ik heb wel eens gelezen dat tijdens bepaalde cyclus-momenten je lichaamsgeur veranderd door hormonen en dat kindjes daardoor kunnen gaan weigeren, wellicht gebeurt dit ook door een zwangerschap.. Nouja, we zullen het zien; even afwachten maar de komende dagen (al hoop ik toch dat ze niet zal blijven weigeren mocht ik idd zwanger zijn; ons hele borstvoedingsavontuur gaat namelijk al niet van een leien dakje..)
Het lijkt erop dat de oorzaak bekend is.... Ik ben namelijk zwanger!!! Het is nog heel erg spannend ivm mijn verleden met vroege miskramen, maar ik gebruik utrogestan (net als bij jongste dochter) dus we hebben hoop dat het meteen goed mag gaan deze keer.