Nageldroger

Discussie in 'De lounge' gestart door Martini, 6 dec 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Hoi!
    Voor kerst trekken wij lootjes voor € 25,-.
    Nou dacht ik eraan om een nageldroger (zo'n UV ding) op mijn lijstje te zetten. Lijkt me super handig, voor mezelf maar ook mijn dochter wil af en toe nagellak op, maar het geduld om het goed te laten drogen ontbreekt nog, ook bij mezelf trouwens:D

    Dus vraagjes aan jullie: wie heeft er eentje, werkt het en zou je voor € 25,- een fatsoenlijke kunnen kopen?

    Alvast bedankt voor jullie reacties.
     
  2. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.612
    15.073
    113
    Nabij Utrecht
    Ik heb een uv lamp van medisana bij de action gekocht voor ik meen 12-15 euro.
    Ding is perfect voor gellac waarmee ik hem altijd gebruik.

    Maar tis geen droger voor normale nagellak denk ik ;) ik denk dat gewine nagellak sneller droogt door op je nagels te blazen. Vooral als je sneldrogende nagellak koopt :)
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  3. Wen86

    Wen86 Fanatiek lid

    12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Volgens mij werkt dat niet. Kun je beter een speciale topcoat kopen of drops
     
    Martini vindt dit leuk.
  4. Juul76

    Juul76 Bekend lid

    20 nov 2006
    768
    297
    63
    Die is alleen voor speciale lak, en die haal je er ook zeker niet zomaar af. (blijft wel zemer 2 weken mooi zitten) Zou het absoluut niet bij kinderen gebruiken.
     
    Martini en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Bij kinderen ligt gellak er net zo snel af als gewone nagellak bij ons. hun nageltjes zijn nog te zacht/flexibel daarvoor.
     
    Martini vindt dit leuk.
  6. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wat werkt om gewone nagellak snel te laten drogen is even je handen in super koud water dompelen.
     
    Ysabella en Martini vinden dit leuk.
  7. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Ohhh echt?? :oops: Dat wist ik dus niet, dacht dat het ook voor gewone nagellak was joh!
    Dan vergeet ik het en ga voor de sneldrogende nagellakjes!

    Dank voor jullie reacties!
     
  8. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Wat zijn precies drops?
     
  9. Iertje81

    Iertje81 VIP lid

    31 dec 2015
    17.675
    33.044
    113
    Ik gebruik lak die snel droogt voor zowel m’n dochter als mijzelf. En ik heb zo’n drogertje / blazertje bij Action gekocht. Kostte iets van 4 euro. Je hoort wel heel hard ‘zoeoeoeoemmmmm’, maar het werkt prima! :D
    Werkt op AA (of AAA weet nooit het verschil ;)) batterijen. Die batterijen koop ik ook bij Action trouwens. 1 euro voor 4 batterijen! :p
     
    Martini vindt dit leuk.
  10. Kristel86

    Kristel86 VIP lid

    4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #10 Kristel86, 7 dec 2019
    Laatst bewerkt: 7 dec 2019
    UV lampen zijn specifiek bedoeld voor gelnagellak.

    Voor gewone nagellak gebruik ik, wanneer ik het geduld of de tijd niet heb om te wachten, Essie quick dry drops; na het lakken op elke nagel een druppel en het is zo droog! :)
    https://www.etos.nl/producten/essie-finisher-quick-e-drying-drops-120190945.html?gclid=EAIaIQobChMIiNbPp5aj5gIVUMDeCh2kzgRBEAQYAyABEgKanPD_BwE&gclsrc=aw.ds


    Wel altijd in dunne laagjes lakken, of je nu wel of geen drops gebruikt. Dan is het namelijk ook zo droog - max 5-10 min - en krijg je het mooiste resultaat.
    Ook belangrijk: altijd een goede base- en topcoat gebruiken. Des te langer blijft het resultaat mooi.

    Hou er wel rekening mee dat deze druppels ook heel UITdrogend kunnen werken. Ik zou het dus niet altijd gebruiken en zeker bij kinderen voorzichtig zijn.


    Ik lak mijn nagels overigens altijd terwijl ik computerwerk aan het doen ben. Zo kan ik tijdens het drogen toch nuttig zijn en merk ik er dus weinig van.


    Edit: Ik zou voor die € 25,- een leuk setje vragen/kopen; bestaande uit base- + topcoat, eventueel de druppels (Hema heeft het bijv. ook = dus goedkoper) en verder wat leuke nagellakjes :)
    Mijn ervaring is dat het, met de juiste base- en topcoat, niet meer uitmaakt welke nagellak je verder gebruikt. Een kleur van Essence of bijv. Hema blijft op deze manier net zo lang/mooi zitten als een kleur van Essie of Opi bijv!
     
  11. Martini

    Martini Fanatiek lid

    17 feb 2007
    1.070
    613
    113
    Thanks voor je reactie! Ik heb er duidelijk geen verstand van, haha!
    Heb heel lang nagels gebeten en heb ze nu sinds een tijdje met behulp van Herome nagelverharder eindelijk op een mooie lengte om te gaan lakken.
    Voor de Sint mezelf een paar leuke kleurtjes kado gedaan, maar het leek me zo handig, zo'n droger, ik wist dus niet dat die voor gelnagels zijn, daar begin ik sowieso niet aan.

    Een base en topcoat kan ik inderdaad wel op mijn lijstje zetten, ik wist ook eigenlijk niet dat dat zo belangrijk is .
     

Deel Deze Pagina