Hoi hoi, Dit is mijn eerste cyclus zonder pil. de vorige keren dat ik met de pil stopte zat ik direct weer op 28 dagen dus daar ga ik nu ook vanuit. Nu gebruik ik dagelijks ovutesten, sinds dag 8 van mijn cyclus. mijn ovutesten op dag 10 was bijna positief. dus ik verwachtte dag 11 of 12 wel een posi test. maar tot mijn verbazing zijn deze weer lichter. kan ik al zó vroeg een ei hebben gehad? kan ik hem gemist hebben omdat ik maar 1x per dag test? of was dit even een kleine "opleving" en komt mijn knaltest + ei nog? ik krijg het niet goed op de foto, maar ga er maar vanuit dat op dag 10 de teststreep bijna net zo donker was als mijn controlestreep. het zijn trouwens matcare testen. groetjes Marieke
oke ik heb net weer een testje gedaan en daar staat weer een mooie 2e streep op. niet posi, maar wel weer donkerder... vaag!
ik heb deze maand ook voor het eerst ovutesten van matcare gebruikt. Ik ben begonnen met dag 8 van me cyclus volgens mij en ik had op dag 22 een positieve test. Ik had ook een keer een twijfelgeval ertussen zitten waarin ik dacht dat ie positief was maar als ik goed keek zag ik toch wel dat ie lichter was dan de controlestreep. De testen daarna waren ook iets lichter maar niet hee licht. Toen ik me positieve test had was de teststreep toch donkerder dan de controlestreep, dit zag je echt goed. Daarna werden me testen echt lichter. Ik zal even kijken of ik een foto kan maken voor je dan zet ik hem erop.
Een ECHTE positieve ovulatietest kun je niet missen! Ik twijfelde in het begin ook heel erg: is deze nu positief of niet. Tot ik weer een echte positieve had, dan dacht ik: hoe heb ik ooit kunnen twijfelen? De kleur van een negatieve test zegt niet zo veel. Dit heeft meer te maken met de concentratie van je urine. Het is niet zo dat een test met de dagen steeds donkerder wordt. De hele LH-piek duurt maar 36-48 uur. In die 36/48 uur kun je wel verschil in kleur zien, vaak een teken dat het eraan komt.
hoop dat het een beetje te zien is. Ik zie het in het echt wel goed. Moet zeggen dat ie nu ie opgedroogd is er minder erg vanaf knalt maar goed, ik zie wel goed verschil.
Ik gebruik al heel lang ovutesten en ik heb nog nooit een twijfelgeval ertussen gehad, een echte posi test herken je echt meteen Alleen deze maand had ik op dag 8 ineens een test waar ik toch even over twijfelde en net als bij jou was ie de volgende dag weer weg.. Ik heb op dag 13 en 14 een knaltest gehad en mn eisprong was op dag 14 (ik temp ook). Test nog even door en je zult zien dat je gauw een knaltest zult hebben waar je niet omheen kunt
ik ben ook deze maand iid begonnen met tempen maar ik ging op vakantie en termometer vergeten dus niet kunnen tempen. Eisprong op vakantie gehad. Nu had ik vanaf dag 1 van me cyclys elke x temp rond 36,3 hoogst 36,5. Nu ik weer thuis ben weer begonnen met tempen maar eerst temp van 36,5 en nu vandaag weer 36,3. Ik dacht dat je temp zoiezo hoger is als je je eisprong hebt gehad dan aan het begin van je cyclus. Is het normaal dat me temp ongeveer net zo laag blijft als daarvoor?
Nadat ik gestopt ben met de pil. Is me eerste cyclus 37 dagen, tweede 43, en als ik ervan uit moet gaan dat ik 14 dagen na me eisprong menstrueer deze maand ongeveer 36 dagen, had op dag 22 eisprong.
Die van 10/8 vind ik niet positief om eerlijk te zijn. Maar ik gebruik de dipsticks van Matcare, dus misschien is dat het verschil? Die dipsticks knallen er echt uit! (en zijn goedkoper)
op de foto lijkt ie minder. maar hier in het echt zie ik het heel duidelijk dat ie donkerder is dan de controlestreep. daarbij is ie nu opgedroogd want hij is al een paar dagen oud en dan dus eigenlijk ook neit meer betrouwbaar toch . maar toen ik hem deed was er binnen 2 min al een donkerdere teststreep te zien dan de controlestreep. en dan me testen daarna weer lichter werden is voor mij de bevestiging dat me eisprong is geweest.
dit is een knal positieve test. de linker is de test de rechter streep is de controle streep. Bekijk bijlage 94315
vind deze persoonlijk niet positief genoeg zo heb ik er ook een aantal gehad maar later was hij positiever
dan was die van mij ook positief. Mijn teststreep was nog donkerder dan de controlestreep namelijk dan bij jou op de foto, toen ie nog niet opgedroogd was