Ja leuk! Ook mijn grootste hobby, begon met fondant taarten, maar inmiddels van alles en nog wat. Het is wel een dure hobby Haha. Maar goede materialen zijn idd erg belangrijk. Ik bestel online vaak, soms bij dille en kamille bijvoorbeeld. Een cursus lijkt me ook leuk, maar dat zou K dan vooral doen als je er echt verder mee wil, en taarten op bestelling gaat maken oid.
Super leuk! Wat maak je nog meer? Ja dat geloof ik haha maar ja ga t ook niet iedere dag doen hoor Oh dank je ga ik daar ook eens kijken naar materialen. Ja dat weet ik nog niet, laat ik eerst maar eens goed gaan oefenen en kijken wat dat brengt als ik denk dat t wat is kan ik als nog verder ermee of via bestellingen. Doe jij ook bestellingen?
Nee ik doe geen bestellingen hoor daar vind ik mezelf nog niet goed genoeg voor. Ik maak veel verschillende dingen, mini ( slof), Verschillende soorten deeg uitproberen, verschillende soorten botercreme en decoratie. Ook probeer ik veel uit qua cake, ik hou namelijk niet van biscuit. En veel Filmpjes kijken. Cupcake Jemma, Georgia cakes vind ik ook een leuke.
Ik bied me aan als vrijwilliger om de lekkerste taarten te proeven. Ik weet het: het is een zware taak.
Misschien is het leuk om een bakclubje te maken? Zodat vragen etc allemaal in hetzelfde topic kunnen.
@Glass leuk hoor al die verschillende dingen. Ik ga eerst even voor de fondant en marsepein, cupcakes en dan voor variatie in taarten. Heb gister hele leuke dingen gezien bij Cupcake Jemma. Ga vanmiddag even kijken voor materialen. @Eenkadootje dat is goed blijft wel op eigen risico hé @Zonnestralen wat een leuk idee! Ik ben helemaal voor
Ik denk ook dat goed materiaal het meest belangrijk is. Er is zoveel online te vinden over taarten bakken. Wel een dure hobby idd en er gaat veel tijd in zitten. Ik heb het een tijdje als hobby gedaan en ook een paar voor bekenden gemaakt. Uiteindelijk mee gestopt. Eergisteren een taart gemaakt voor de verjaardag van onze dochter en hij is helemaal mislukt haha. Ik lig er helemaal uit.
Ik heb het clubje aangemaakt: https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/taarten-bakken.704322/ Ik ben dit weekend nog wel druk bezig, na dit weekend word ik actiever.
@Koektrommel dat denk ik ook. Heb veel voorbij zien komen van het merk Wilton, denk dat ik daar mijn basismaterialen van ga bestellen. Heb nu wat spulletjes gehaald om een unicorn cupcake te maken. Zonde dat hij mislukt is. Wil je het wel weer oppakken of dat niet? Leuk @Zonnestralen. Ga ik daar naar toe
Wat was er mislukt? Wat vond jouw dochter van de taart? De laatste taart die ik maakte voelde helemaal mislukt. Een deel van de vulling was onbruikbaar geworden en de andere vulling kon alleen met een grote spuitmond. Het was echt niet geworden wat ik voor ogen had, maar de kinderen bestelde de taart gelijk voor de volgende verjaardag en hebben gesmikkeld.
Ik heb ook veel van wilton, maar de bakpannen heb ik van PME en dan altijd de 10cm diep gekocht. Reden van de 10 cm is dat ik een hoge taart mooier vind.