Hallo allemaal Ik heb een vraagje.... Sinds een tijdje voel ik met niet echt lekker in mijn vel. Ik ben al 4-5 maanden niet meer ongesteld geweest. Nu was voor mij de maat vol en ben ik bij mijn huisarts bloed gaan laten trekken. het enige verdachte was dat mijn hcg waarde 47 was. Ik moet zeggen dat mijn borsten ook op springen staan. hij raadde me aan om een afspraak te maken bij de gynaecoloog (hier moet ik dinsdag naartoe). Nu heb ik zelf stiekem al maar zwangerschapstesten gedaan en beide positief..... Zou het kunnen dat ik zwanger ben aangezien ik al een lange tijd niet ongesteld ben geweest?..... Ik kan niet wachten tot dinsdag.... Groetjes
Als beide zwangerschapstesten positief zijn denk ik dat je zwanger bent idd. Hoe lang zou je dan zwanger moeten zijn? Je zegt ben 3-4 maanden niet ongesteld, volgens mij hoort de HCG waarde dan wel hoger te zijn als je al langer zwanger bent. Spannend! Je kan anders nog een cb met weken indicator doen.
Een positieve test is een positieve test toch? En voor je eigen gemoedsrust kan je elke twee dagen fijn blijven testen tot dat het dinsdag is? Maar iig al (voorzichtig) gefeliciteerd
Je hcg bloedwaarde zegt dus zwanger.. ( Hcg-waarden tabel ) Testen zeggen zwanger.. Dus ja ik denk dat je zwanger bent.. Als die eicel die nu bevrucht is niet bevrucht zou zijn dan zou je waarschijnlijk na lange tijd gewoon ongesteld geworden zijn maar nu dus niet omdat je zwanger bent Alvast gefeliciteerd en ik hoop dat je dinsdag meer duidelijkheid krijgt!
Zoals ik in je andere topic al schreef: met een hCG waarde van 47 test je positief. Dus die positieve testen zeggen niets wat je bloedtest al aangaf. Het probleem is dat een waarde van 47 bij de eerste prille dagen hoort en absoluut niet bij maanden. Terwijl jij dus al 4/5 maanden niet ongesteld bent geweest. En dat maakt dat ik even een slag om de arm houdt. Ik weet niet wat er anders aan de hand kan zijn, maar je situatie is niet standaard.
Jaa een positieve test liegt niet Ik was zelf ook heel onregelmatig ongesteld, soms wel 3 maanden niet en dan weer een paar weken wel. Ik zocht er dan ook niks achter toen ik de laatste keer niet ongesteld werd, maarja toen bleek ik zwanger!
Kan misschien ook zijn dat je pril zwanger bent geweest, maar dat het vruchtje niet volledig is afgestoten....
Ik denk als je positief test dat je zwanger bent meid..voorzichtig gefeliciteerd. Wat wel een beetje vreemd is, is dat je hcg 47 is en je zwangerschaptest 2-3 weken aangeeft.
Spannend zeg. HCG hoort bij zwangerschap maar het komt het dat je al zo lang niet ongesteld bent geweest?? Net wat een ander ook zegt, andere mogelijkheid is dat je een missed abortion hebt gehad, een miskraam die niet vanzelf op gang komt. Dan si het vruchtje overleden maar stoot het lichaam het niet goed af. En een andere heel vergezochte optie is nog dat je in de overgang bent. Ook dan kan je HCG verhoogt zijn heb ik begrepen. Morgen weet je meer, ik ben heel benieuwd! Is zwanger zijn goed nieuws voor jou?
Iedereen bedankt voor de reacties.... Ik heb een echo laten maken en mag voorzichtig zeggen dat ik zwanger ben. Alles is nog heel pril, hij schat een weekje of 4. Het vruchtzakje is 0.45cm groot.... Hij wil me graag volgende week terug zien, duimen dat het dan gegroeid is! Thanks