Met hoeveel maanden baby zelf staan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Anna009, 14 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.152
    113
    Home
    Ik vroeg me af hoe oud de meesten zijn als ze uit zichzelf gaan staan
    En hoe slecht is dit voor een baby als ze hier erg vroeg mee zijn?

2. Loes87

Loes87 Actief lid

29 jan 2015
    180
    145
    43
    Mijn tweede is nu 7 maanden en staat al sinds 5,5 maand zelf... hij is ook niet tegen te houden. Hij kruipt al heel goed en gaat zelf zitten, trekt zich omhoog door zich vast te houden aan iets en loopt al langs de bank. Wij laten hem gewoon zijn gang gaan.

3. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.873
    5.152
    113
    Home
    Mijn jongste dus ook maar ik hoor overal dat we dat niet moeten toelaten want het is niet goed
    maar ja ze doet het zelf de hele dag door dus nogal lastig

4. Loes87

Loes87 Actief lid

29 jan 2015
    180
    145
    43
    Ja leuk gezegd inderdaad maar je houdt ze gewoon echt niet tegen. Ik ben afgelopen week nog bij het CB geweest en daar werd verder niet gezegd dat het slecht zou zijn hoor, alleen dat hij wel heel snel is.

Sis87 en Anna009 vinden dit leuk.
  5. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    #5 Kristel86, 14 sep 2019
    Laatst bewerkt: 14 sep 2019
    Zolang je kindje het uit eigen initiatief doet dan is er helemaal NIETS mis mee! :)
    Als het lichaam er nog niet klaar voor was geweest, dan zou het immers niet lukken.
    Elk kindje volgt gewoon zijn eigen ontwikkeling.
    Zo was onze oudste bijvoorbeeld héél snel met praten en kon zij zichzelf op een leeftijd van 1,5 jaar al in behoorlijke zinnen uiten. Zinnen op haar niveau, natuurlijk, maar wel zodanig dat wij regelmatig vergaten dat ze pas 1,5 was...
    Hierover heb ik ook nooit iemand gehoord dat het veel te snel zou zijn en dat we haar maar de mond moesten snoeren o.i.d. ;)

Oh, en staan deed de oudste vanaf een maand of 9/10 en rond 13 maanden kon ze ineens binnen enkele dagen los lopen. Nog geen week later kochten we haar eerste "echte" schoenen, want álles moest sindsdien lopend gebeuren. Buggy's zijn voor baby's, ofzo ;)
    De tweede ging ook rond 9/10 maanden staan en kon op haar eerste verjaardag spontaan los lopen - zij had altijd graag publiek bij speciale gelegenheden ;)
    (Zo ging het poepen op het potje voor het eerst ook op een verjaardag... mevrouw komt erbij met haar potje, gaat midden in de kring zitten, maakt er even een show van en laat daarna trots aan iedereen het resultaat zien met een grote lach.:rolleyes::roflmao:)

6. Yelly

Yelly Bekend lid

26 jun 2019
    647
    575
    93
    Staan was hier bij alledrie vroeg. 6-7 maanden. Los lopen rond 10 mnd. Hebben ze niets aan over gehouden hoor. Ze doen het als ze er klaar voor zijn.

7. momwithcamera

momwithcamera Fanatiek lid

13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    De oudste was 7 maanden en liep ook los met 11 maanden. De jongste veel later, was al ruim anderhalf. Heeft er niets aan over gehouden oid, het is gewoon (nogsteeds) een heel behendig kind die dingen gewoon heel graag wil leren en kunnen doen. Kon met 3 ook los fietsen na enkele keren oefenen, terwijl de jongste met 2,5 nog niet op een loopfietsje met 2 wielen durft. Alles op het eigen tempo :)

8. Marbloempje

Marbloempje Actief lid

6 okt 2017
    259
    126
    43
    Vrouw
    Onze kleine ukkie, liep al met 10 maanden en staan deed ze ook heel vroeg. Zolang ze het zelf doen, moet er niks aan de hand zijn. Probeer je er niks van aan te trekken wat anderen zeggen. Elke kind ontwikkelt op zijn manier.

9. Ligero

Ligero VIP lid

1 aug 2011
    6.823
    1.533
    113
    Oudste: staan 7 maanden, langs de tafel met 8 maanden, loslopen........15 maanden

Jongste: staan 11 maanden, langs de tafel 11 maanden, loslopen dag na 1e verjaardag

10. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.496
    2.948
    113
    Oudste: staan met 9 maanden. Lopen rond de 15 maanden.
    Middelste: staan 10 maanden, lopen 18 maanden.
    Jongste: staan net geen 6 maanden. Lopen 11 maanden.

11. Jigsaw

Jigsaw Niet meer actief

Oudste staan met 8 maanden
    Middelste staan met 10 maanden
    Jongste staan met 9 maanden

12. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Als ze het zelf doen is het geen probleem. Als ze het zelfstandig doen betekent het dat de spieren sterk genoeg zijn.
    Het is een probleem als ze erbij geholpen worden, hangend in zo’n loopstoeltje bijv, of ze op schoot optrekken.

Hier waren ze allevier officieel geen baby meer toen ze begonnen met gaan staan:p , dus verder geen ervaring.

13. pippa26

pippa26 Fanatiek lid

14 mrt 2015
    3.030
    2.030
    113
    Hier ook extreem vroeg. Eigenlijk altijd al dat ze op de benen wilden staan, dat je ze gewoon zo met de benen aangespannen op schoot kon houden enz. Nu blijkt ook wel bij de oudste dat hij sowieso zijn spieren veel aanspant om prikkels te verwerken enz.

14. Champetter

Champetter VIP lid

5 mrt 2013
    6.825
    3.809
    113
    Twee van de vier konden met 6 maanden zelf zitten, kruipen en staan. Met 9 maanden liepen ze rond.

Zijn super avontuurlijke kindjes.

Mijn andere twee waren iets langzamer maar liepen ook gewoon al voor hun 1e verjaardag.

Allemaal snelle kindjes dus, ik vind het juist leuk!

15. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.965
    15.004
    113
    Hier staan, als in frequent, rond 14 mnd maar dat ging gelijk over naar lopen. Beetje apart geval hier, oefent alles stiekem in bed en loopt ineens voorbij. Haar leeftijdsgenootje met 2 oudere broers liep al voorbij (los) met 9 mnd, heel raar gezicht. Maar ze rennen beiden nu even hard hoor.

Rond 10 mnd van mm en dochter een enkele poging via de spijlen en een keer via een tas, toevallig op foto vast weten te leggen. Daarna bleef t stil leek t wel gezien te hebben en deed geen enkele poging, totdat ik de camera in dr kamer aanzette omdat ze niet helemaal fit was en mevrouw rondjes zag lopen door dr bed, met 2 handjes vast, met 1 handje vast en los. Doodse stilte sneaky oefenen.

16. Waxinelichtjes

Waxinelichtjes Fanatiek lid

22 jun 2018
    3.695
    4.231
    113
    Vrouw
    5 mdn kon hij staan. 6 mdn lopen achter een kar. Daarna snel een paar meter los. Toen werd hij ziek, ging weer kruipen en liep toen weer los en stabiel zo'n 2 weken na zijn verjaardag.

17. Paris91

Paris91 Fanatiek lid

22 jul 2017
    1.384
    1.276
    113
    Vrouw
    Zo was mijn dochter te snel met zelfstandig zitten, ze moest eerst kunnen kruipen zeiden ze op het CB.
    Toen antwoordde ik dat ik mijn kleine robot wel even zou herprogrammeren. :rolleyes:

Als ze het uit zichzelf doen zou ik mij er niet druk om maken :)

18. MissFluffy

MissFluffy Fanatiek lid

25 aug 2016
    2.218
    870
    113
    Vrouw
    Die van mij was ook zo'n vlotte.. toen ze nog geen 2 weken was tilde ze haar hoofd al zelf op om mij aan te kijken als ze tegen mijn schouder lag. En met 3 maanden rolde ze om, ze ging staan met 6 maanden en met 7 maanden liep ze langs. Daar voorafgaand was ze altijd veel aan het oefenen. Als ze op je schoot zat moest en zou ze altijd springen, dat hield ze ook eindeloos vol. Uiteindelijk heeft het wat langer geduurd tot ze los durfde te lopen, 14 maanden was ze geloof ik, en daarna heeft ze vrijwel nooit meer gekropen.

Wat anderen hier ook al zeiden, je kan die ontwikkeling niet tegenhouden. Als ze er nog niet klaar voor zijn dan doen ze het ook niet. Maar zelf gaan oefenen met ze is wel iets wat schadelijk kan zijn.

19. wafelijzer

wafelijzer Fanatiek lid

26 nov 2015
    1.828
    782
    113
    Vrouw
    Hier 1 van de jongens die nu continue gaat staan sinds een week of 2 ( met 8, 5maanden ongeveer) . Hij trekt zich overal aan op alleen laat zich ook plotseling los en valt dan dus achterover, echt niet handig.

De ander was sneller met kruipen en gaat nog helemaal niet staan. Wel zit hij vaak op z'n knietjes en zet dan 1 beentje zo neer alsof hij wil gaan staan. Grappig gezicht.

20. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.070
    17.024
    113
    Mijn beide kinderen waren op dat gebied niet de allersnelsten, ging met zo’n 11 maanden staan :)

Deel Deze Pagina