Ranitidine effect binnen een dag?

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Sama1, Sep 27, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Onze dochter van bijna 10 maand heeft 9 maand ranitidine gehad. Na 9 maand afgebouwd. Sinds 4 weken is het slapen in de nacht een ramp en overdag veel spugen. Zelfs zittend. Ach ik dacht aan alles, tandjes, sprongetje, verkouden enz. Maar zo ineens gisteren dacht ik het zal toch niet de ranitidine zijn? Gister avond weer gegeven en ze heeft zich voor het eerst niet laten horen in de avond/nacht. Nu dacht ik geluk of werkt dat spul echt zo snel?

2. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    T neutraliseert t zuur dus als ze daar last van had kan t snel werken. Wanneer er slokdarm irritatie is duurt t overigens wel langer omdat dat tijd nodig heeft om te helen. Allicht beetje terugdenken aan je zwangerschap, als je daar last van maagzuur had weet je hoe vervelend t was ook met ons volwassen logica. Ik werd er zelf in elk geval absoluut niet vrolijk van, sliep echt voor geen meter meer en rennie en antagel waren ook vlot nutteloos maar verlichtte t wel

3. Vero0504

Vero0504 VIP lid

Nov 17, 2016
    18,960
    15,002
    113
    Ik bedenk me overigens nu wel ineens dat de reflux van onze dochter ook met pieken en dalen tot kwam naarmate ze ouder werd. Dat duurde tot 14 mnd toen was t zo goed als weg.

4. Mupje

Mupje Actief lid

May 20, 2019
    129
    6
    18
    Female
    Hier werkt de Ranitidine idd vrijwel meteen na het ingeven :)

5. Sama1

Sama1 Fanatiek lid

Jan 18, 2015
    1,050
    73
    48
    Ik hoop inderdaad dat dit het geval is. En ja in mijn zwangerschap was maagzuur ook echt geen pretje. Tis ook niet dat ze hele nachten op is maar met enige regelmaat wat hiervoor nooit was. Nu kan het een sprongetje zijn. Maar vond het zo wonderlijk dat het direct de eerste nacht goed ging.

6. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Ranitidine werkt heel snel inderdaad! Vergelijkbaar met paracetamol bijvoorbeeld; je hebt last, neemt iets in en dit gaat direct aan de slag in je lichaam.
    Zo kon ons zoontje bijvoorbeeld al meteen binnen een uur na zijn eerste dosering Ranitidine voor het eerst 2 uur in zijn co-sleeper slapen; tot die tijd sliep hij alleen rechtop in de draagdoek.

Als je dus meteen zo'n verschil merkt dan is het heel aannemelijk dat ze daar last van heeft (gehad) en er mogelijk nog niet aan toe is om het zonder medicatie af te kunnen. Maar, misschien is ze bijvoorbeeld wel zo ver om met een lagere dosering vooruit te kunnen :)

Afbouwen moet trouwens echt met geduld; het lichaam gaat namelijk (tijdelijk) extra/zuurder maagzuur produceren, waardoor het kan lijken alsof de reflux nog (volledig) aanwezig is...
    Bij onze oudste twee dochters heeft het zeker een week of 3 geduurd voordat ze helemaal zonder konden na het afbouwen; de oudste kon rond 11 maanden zonder en onze tweede dochter rond 8 maanden. (Het is dus elke keer uitproberen door meerdere dagen iets minder te geven en te kijken hoe dat gaat :))

Share This Page