tot hoeveel weken test je positief/zwangerschapstest

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door aimee83, 15 mei 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Hallo dames,

Ik ben een beetje aan het stressen.
    We hebben 2 lieve kindjes en ons gezin is compleet.
    Vorig jaar de mirena spiraal laten zetten (voor het zetten nog een zwagerschapstest gedaan), en controle gedaan na 6 weken. Alles was goed.

Nu voel ik afgelopen week klopjes in mijn onderbuik, als de eerste schopjes van een baby die je voelt.

Ik heb een zwagerschapstest gedaan, die was negatief.
    Maar tot wanneer krijg je positieve zwangerschapstesten?
    Ik ben nl een beetje bang gemaakt door programma's als did'n t know i was pregnant.

Ik heb net berekend dat ik maximaal 25 weken zwanger kan zijn als ik door de spiraal heen zwanger zou zijn geraakt.

Weet iemand dit? Ik kan het op internet niet zo goed vinden.

2. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

De gehele zwangerschap test je positief.
    Je maakt tot ongeveer een week of 16 HCG aan en daarna stijgt het niet meer. HCG verdwijnt echter niet en daarom test je gewoon de gehele zwangerschap positief.

Jij test echter negatief en de kans is dus gewoon zeer groot dat je echt niet zwanger bent.

Vertrouw je de testen niet, laat dan een bloedtest door je huisarts doen of een echo maken.

Overigens voel ik ook wel eens iets wat lijkt op trapjes. Ik zie zelfs mijn buik aan de buitenkant bewegen. Zwanger ben ik 100% niet (of het moet een onbevlekte ontvangenis zijn). Het zijn gewoon je darmen waar meer vrouwen last van hebben die niet zwanger zijn.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.910
    15.581
    113
    Nabij Utrecht
    Een test zal je hele zwangerschap positief uitslaan.

Wat jij voelt als trapjes zijn je darmen ;). Veel vrouwen hebben hier last van en moeders die al zwanger zijn geweest verwarren het vaak met babyschopjes ;)

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Hcg-waarden tabel

Bekijk deze tabel eens goed en verbaas je over de hoogte van de HCG-waarden. Daar moet een test nog wel op reageren. Kan wel zijn dat het teststreepje op een gegeven moment niet meer knalt door de enorme hoogte van het HCG, maar een witte test of slechts een tuurstreepje zul je niet hebben tijdens je zwangerschap. Het tweede streepje blijft duidelijk zichtbaar.

5. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Super bedankt meiden!
    Dit wilde ik horen:) haha
    Stelt me weer gerust.

Deel Deze Pagina