Hallo allemaal, Ik ben nu zeker 5 weken zwanger, misschien al 6... 14-12 mag ik naar de verloskundige. Nu vliegen wij voor kerst naar de USA om familie te bezoeken. Vanuit daar vliegen we ook op en neer voor een paar daagjes citytrip. Volgens de verloskundige en huisarts mag ik gewoon door de bodyscan, en er vliegt meer familie mee. Met kerst willen we iedereen op de hoogte brengen. Dus het blijft nog even een verrassing! Zijn er hier mensen die ervaring hebben met zwanger zijn en vliegen? En hoe zijn die ervaringen? Waar hadden jullie last van en wat viel er mee? Moet ik me voorbereiden om te kunnen vliegen tijdens mijn zwangerschap?
Ik was 5 weken zwanger toen we naar Cyprus vlogen om op vakantie te gaan en vandaag mag ik de 14de week aftikken.
Ik heb gedurende al mijn zwangerschappen gevlogen...veel long-haul-van pril zwanger tot ongeveer 30 weken. Op zich niks anders natuurlijk dan een niet zwangere. Gewoon veel drinken en regelmatig even de benen strekken. Mocht je veel misselijk zijn en er sprake zijn van flinke turbulentie is dat wat minder, houd daar rekening mee. En verder omdat je nog zo pril zwanger bent is de kans best groot dat je extreem moe bent tijdens jullie reis, of veel misselijk dus, wellicht het programma wat aanpassen. En ja mocht het mis gaan in het ergste geval dan ben je in de VS altijd in goede handen qua medische voorzieningen mocht dat nodig zijn. Zorg dat je een goede reisverzekering afsluit zonder uitsluitingen voor zwangeren !!!!
Ik ben met 9 weken naar Curacao gevlogen! Inderdaad mag je door de bodyscan kan geen kwaad. Ik was wel zo ziek als een hond dus had een berg spuugzakjes mee.
Niets anders dan als niet . Ik ben met 30 wk op vakantie geweest naar Thailand. Geen probleem. Bodyscan etc is geen probleem. Fijne vakantie en veel plezier met vertellen!
Rond de 28 weken (2 weken geleden dus) naar Zuid Afrika en terug gevlogen, 12 uur enkele reis. Helemaal geen problemen mee gehad! Wel het advies om een stoel aan het gangpad te nemen omdat je als zwangere een verhoogd tromboserisico hebt en het beste elk half uur even kan lopen om dit te vermijden (en wij hadden comfort class geboekt ivm extra been- en dus vooral buikruimte ) . Ik heb zelf ongeveer elk uur a 2 uur een stuk gelopen en wat gerekt en gestrekt. Tussendoor zat ik steeds op mijn stoel maar probeerde ik wel veel in houding te varieren en met mijn benen te wiebelen, draaien en bewegen (ivm tromboserisico). Ging echt prima! Fijne vakantie !
Hier ook veel gevlogen tijdens de zwangerschap en altijd door de bodyscan gegaan. Kan prima. Veel plezier!
O ja, de bodyscan.... Op zowel Schiphol als in Zuid-Afrika hoefde ik daar niet door. Ze zagen dat ik zwanger was en boden zelf al aan dat ik er niet door hoefde. Je wordt dan gefouilleerd, prima. Ik wou van te voren al niet door die bodyscans trouwens (waarom zou ik het kindje met onnodige straling confronteren), maar dat kostte dus totaal geen moeite . "Bodyscan/securityscan – Security Scan Vaak maken zwangere vrouwen zich zorgen om de veiligheidscontroles op vliegvelden. Daarom een korte beschrijving van de verschillen. Door de metaaldetector kun je rustig lopen. Deze is niet schadelijk voor je kindje. De Security Scan is ook veilig. Deze werkt namelijk met onschadelijke milimetergolven. De Bodyscan oftewel de securityscan (aan elkaar geschreven) maakt gebruik van röntgenstralen. Hier kun je beter niet doorheen gaan. Geef dan rustig aan dat je zwanger bent."
Helaas is er bij mij nog niets te zien... En mijn schoonouders reizen mee, het moet nog even een verrassing blijven. Maar de bodyscan kan geen kwaad, dus ik zal er braaf doorgaan. Valt het ook minder op voor mijn schoonouders. Ik zal wat extra spuugzakjes meenemen en verder zien we wel hoe het loopt...
Ik was 16 weken zwanger toen we gingen vliegen. Ik vertikte het om door de bodyscan te gaan, het voelde gewoon niet goed. Geen probleem. Voor de rest, gewoon veel water gedronken en veel gelopen.
Ik heb 2x gevlogen tijdens de zwangerschap. 1x met 11 weken zwangerschap, was toen behoorlijk misselijk maar ging verder prima in het vliegtuig. Was ook maar anderhalf uur. En was ik 27 weken zwanger. Hier wat turbulentie gehad en daardoor ook misselijk en nadien moeten overgeven vanwege oververmoeid en stress. (Ben een angsthaas wat vliegen betreft ) Was tot aan 30 weken altijd misselijk en veel overgeven, dus niet volledig aan het vliegen te wijten. Ik moest alleen wel door de bodyscans... Nogal vreemd want ik heb aangegeven zwanger te zijn (zag je ook) en het niet te willen. Maar gewoon aangeven hoor! Verder zou ik als ik jou was aan het gangpad zitten zodat je kunt rondlopen en genoeg drinken en rustig aandoen! Dan komt het helemaal goed!
Ik ben met 12 weken zwangerschap naar Canada gevlogen. Was toen nog wel elke keer misselijk en at vaak kleine beetjes. Mijn tip is dan ook om wat extra te eten te kopen als je door de douane heen bent. Zodat je tijdens de vlucht wat kunt eten als je zin hebt. Ik was verslaaft aan chips, dus daar aardig wat van ingeslagen. En inderdaad genoeg drinken in het vliegtuig.
Ik was 15 weken zwanger toen ik ging vliegen, voelde me prima. Wel goed blijven drinken en eten, en regelmatig de benen strekken Misschien heb je hier wat aan: Vliegen tijdens de zwangerschap - Zwangerschapspagina
Ik ben onlangs met 4 weken naar Japan gevlogen, en met 6 weken zijn we weer terug gevlogen, geen probleem hoor kan gewoon.
Hier gevlogen naar dubai met 9 weken zwangerschap. De gyn gaf me wel aan om steunkousen te dragen omdat het risico op trombose hoger zou liggen...
Ik ben met 13 weken 11 uur gaan vliegen. Kon prima. 10 dagen later weer terug. Ik had wel heel erg last van misselijkheid, ook tijdens het vliegen, dus ik had een hele rol pedaalemmerzakjes bij me en daar ook flink gebruik van gemaakt. Ivm de zwangerschap hoefde ik overigens niet door de bodyscans. Ik had bij het inchecken gevraagd en daar zeiden ze dat ik het moest aangeven en dan moest ik alleen door de metaaldetector. Bij de scans idd alleen door de detector geweest maar die vrouw zei me wel dat het gewoon kon en niet schadelijk was, maar dat je altijd de bodyscan mag weigeren. dan moet je wel verplicht door de metaaldetector.
Ik ben met 16 weken naar Cuba gevlogen en 2 weken later weer terug. Een stoel aan het gangpad is inderdaad erg aan te raden, bij mij alleen al omdat ik wel 30 keer naar de wc ben gelopen. Verder heb ik prima gevlogen en nergens last van gehad (ben sowieso niet misselijk geweest tijdens de zwangerschap). En inderdaad zorgen dat je voldoend lekkers bij hebt. Ik heb namelijk gemerkt dat ik sinds ik zwanger ben niet gewoon 'trek' meer heb maar veel vaker echte honger .
Ik ben met 12 weken op vliegvakantie geweest niks aan de hand je mag gewoon vliegen tijdens de zwangerschap alleen ze adviseren wel om niet extreem vaak een lange vlucht te maken (meer dan 4 per maand dacht ik) dus voor jullie geen probleem. Ik had wel last van rusteloze benen en erg misselijk geweest en over gegegeven. Op de terugweg droeg ik sea band armbandjes die werkt voor mij echt perfect ! Niet gespuugd op de terugweg
Ik heb gevlogen met 28 weken. Had attest bij van gynaecoloog zodat ik niet door de scanner moest. Voelde mezelf daar beter bij. Door mijn zwangerschap ook een stoel kunnen aanvragen bij nooduitgang en naast gangpad. De rijen bij de nooduitgang hebben meer beenruimte.