laten onderzoeken

Discussion in 'Zwanger worden' started by 85suuske, Aug 1, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. 85suuske

85suuske Lid

Feb 12, 2008
    15
    0
    0
    verzorgende ig
    neerbeek
    hallo,

ik ben bijna een jaartje berzig met zwanger te woden. ben bij de huisarts geweest, en die zegt het nog 1 jaartje te gaan proberen. aangezien mijn leeftijd pas 23 is, vond hij dat wij nog geen haast hadden.
    nou is mijn vraag of je je ergens toch gewoon na kunt laten kijken. of hier een verwijzing van de huisarts voor nodig is. dan weet ik zeker dat alles in orde is. hunker er zo naar om zwanger te worden. maar ja, ben niet de enige hier he!
    wie heeft advies. hoor het graag. ben al weer aan het temperaturen gegaan. menstrureer tussen de 28 en 33 dagen.

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Hoi Suuske :)

je bent pas in december vorig jaar met de pil gestopt, dus een jaar ben je nog niet bezig...
    Ook zie ik dat je 'pas' 5 rondes achter de rug hebt...
    Ik weet het, elke ronde die erbij komt is te veel, maar echt, geef het nog een paar rondes en als het dan nog niet gelukt is kan je altijd weer terug naar de dokter... Als je dan duidelijk aangeeft dat je gewoon echt per se wilt dat er onderzoeken gedaan worden, dan zal je huisarts je ook wel doorverwijzen hoor :)

Maar echt, geef het nog eventjes de tijd en hou voor jezelf een deadline aan. Als het bijv in januari 2009 (dan ben je een jaar met de pil gestopt) nog niet gelukt is, gewoon terug naar je huisarts gaan en niet eerder weg gaan voordat je een doorverwijzing hebt gekregen.

Dit is misschien niet het antwoord wat je graag wilde horen, maar ik bedoel het alleen maar goed :)

Heel veel succes en hopelijk ben je gauw zwanger!

3. daantje 25

daantje 25 Fanatiek lid

Jan 7, 2008
    3,402
    0
    0
    werkt in de zorg
    noord-holland
    ik ben 10 december gestopt met de pil en nu in de 7 ronde zwanger geraakt.

ik zou wachten tot je een jaar bent gestopt met de pil en dan nog eens met je huisarts praten

4. buikje Essie

buikje Essie Fanatiek lid

Apr 4, 2008
    1,099
    0
    0
    Inderdaad eerst het jaar maar afwachten, de meeste vrouwen worden binnen een jaar zwanger. Dit kan na 1 ronde maar ook na 10 rondes zijn dus wacht het nog even af. Mocht het na een jaar nog niet geukt zijn ga dan terug en vraag een verwijzingvoor de gynecoloog.

5. penelopea

penelopea Bekend lid

Jul 31, 2008
    993
    1
    0
    twente
    Ik zou ook nog even rustig afwachten, het is niet altijd meteen raak. Ik ben na iets langer dan een jaar naar de huisarts gegaan en die heeft ons toen doorgestuurd. Ondertussen zijn we al bijna 2 jaar bezig, maar de gyn heeft er nog geen haast mee omdat wij ook nog jong zijn. (ik ben 24) je hebt dus nog tijd zat, en 5 rondes is nog niet echt veel, ook al weet ik hoe je je voelt!

6. mounia

mounia Fanatiek lid

Aug 15, 2007
    4,194
    35
    48
    Female
    Nederland
    ik zou na een jaartje naar de huisarts gaan, bij ons heeft de huisarts ons meteen doorgestuurd naar de gyn,ben ik erg blij mee want mijn man bleek super slecht zaad te hebben.
    als een arts zegt "ach je bent nog jong wacht nog even" daar kan ik niet tegen,mijn wens is evengroot als die van iemand van bijv 35 jaar.
    maar dat is mijn mening ;)
    en ondertussen ben ik nu bijna al 2 jaar bezig vanwege alle onderzoeken ect (we gaan binnenkort beginnen met behandeling).

ik zelf heb dan niet zo gerustgevend verhaal,meid wacht nog even tot je 12 maandjes bezig bent en ga dan (als je wil) naar de huisarts/gyn.
    ik hoop natuurlijk dat je eerder zwanger bent! :D
    succes!

groetjes mounia

7. jojo29

jojo29 Bekend lid

Feb 4, 2008
    709
    0
    0
    verkoopster
    utrecht
    hoi meiden

ik was ook een jaar bezig voordat ik naar het ziekenhuis ging.
    na een jaar lang onderzoeken kreeg ik een laatste onderzoek eileider onderzoek mijn eileiders werden met een bepaalt vloeistof ingespoten er was niks aan de hand mijn vriend is vruchtbaar en ik ook.
    het gekken is dat de gyno zei meestal na dit onderzoek raken de meeste vrouwen zwanger en ja hoor 3 maanden later was ik zwanger en heb een zoontje van 2 half nu willen we een tweede en zijn alweer 2 jaar bezig ben bij de ha geweest en die heeft me doorgestuurd naar de gyno om mijn eileiders weer door te laten spuiten en waarschijnlijk misschien nog wat andere onderzoekjes.

ik zou wachten tot je een jaar bezig bent en dan gaan.

en sta erop dat je dan doorverwezen wilt worden naar de gyno.

of je nou 24 of 35 bent zegt niks ook bij jonge meiden kan het voorkomen of mannen.

maar ga nooit van het ergste uit als het na een jaar nog niet gelukt is als je de pil lang geslikt hebt tja die moet ook uitwerken en bij de ene gaat het sneller dan bij de andere.

veel sucses meiden met zwanger worden

groetjes jojo

8. Mirza

Mirza Actief lid

Sep 17, 2007
    159
    0
    0
    @suuske85

persoonlijk zou ik me niet laten afschepen omwille van mn leeftijd. als je je echt zorgen maakt, zou ik toch durven aandringen bij de ha. die kan door een eenvoudige testen (bloedtest, spermatest) al een heel aantal zaken uitsluiten. je bent natuurlijk nog niet zo heel lang van de pil af, maar als goede resultaten (sperma ok, goede eisprong) ervoor kunnen zorgen dat je meer rust hebt op op je gemak verder te proberen dan zou ik het wel doen ... misschien is het ook wel een idee om je temperatuur bij te houden...

succes!
    mirza

Share This Page