Vervolgstoel

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door kh82, 21 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Lieve mama's

Ik kom er niet meer uit en hoop op tips.
    We zijn bijna toe aan een vervolgstoel. Onze dochter is net 8 maanden, maar helemaal nog niet zo stabiel/ stevig.
    Haar hoofd komt echter al wel bijna boven de rand uit (ze is vrij lang), dus we moeten wel op zoek naar iets anders.

We hebben nu een Maxi cosi (model Pebble) en een Isofix systeem.
    Gezien het feit dat ze nog niet zo stevig is, lijkt achteruit vervoeren mij de beste optie! MAAR Met de combi die wij nu hebben (mc Pebble en Isofix) moet de bijrijdersstoel (ze staat daar achter) op de voorste stand en dan pas ik er niet meer tussen (ben zelf ook vrij lang) Nu zit ik dus achterin, maar zie me dat niet altijd doen (wat als er 1 bij komt?) Als je de stoel vooruit zet heb je volgens mij zelf meer ruimte.
    Uiteraard gaat veiligheid voor, maar daarom is een stoel die voor- en achterwaarts kan misschien wel handig.

Wie heeft er ervaringen met stoelen die zowel voor als achterwaarts kunnen (welke modellen)? Wij hebben een Isofix onderstel, maar kunnen ze daar ook op?

Dit zou ik handig vinden, weet alleen niet of zo'n stoel bestaat:
    - voorwaarts en achterwaarts
    - halverwege draaien zodat het in en uit tillen makkelijk gaat.
    - evt meteen een stoel waarin ze langer kan zitten (geen idee wat de voordelen dan evt zijn behalve niet weer een nieuwe stoel aan te hoeven schaffen en allemaal stoelen te hebben)

Ik lees ook iets over harnas? Ik lees iets over stoelen die in een ligstand kunnen? (handig voor op vakantie en verre reizen binnen nl?_ Het zou mooi zijn als ie op het Isofix onderstel past.

Iemand die zich hier al in verdiept heeft en er ervaring mee heeft de mij kan adviseren?

Dank je wel

2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Kijk eens in het topic achterwaarts vervoeren onder verzorging en veiligheid. Er zijn een aantal achterwaartse stoelen die kunnen draaien (in elk geval de cybex sirona, maar er zijn er meer) en misschien ben je na het lezen wel gewoon overtuigd van de voordelen van een volledig achterwaartse stoel..

3. Nele87

Nele87 Fanatiek lid

24 feb 2012
    1.286
    9
    38
    Vrouw
    Op de familyfix van maxicosi past enkel de Pearl, en dat is een voorwaartse stoel.

Je zult je Isofix onderstel dus niet meer kunnen gebruiken.

Cybex Sirona, of Romer Dualfix voldoen aan jouw eisen, maar dit zijn wel dure stoelen (+/- € 500)...

4. beertje1987

beertje1987 Fanatiek lid

10 okt 2012
    2.106
    1
    38
    De 2way pearl past op de familyfix en ka tot 15 maande achterwaarts

5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Ik zou ook even naar het achterwaarts vervoer topic gaan.

En kijk voor de verschillende stoelen en hun eigenschappen ook eens op
    www.achterwaartsvervoeren.nl

6. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Prenatal heeft een stoel die zowel voorwaarts als achterwaarts kan.

Wijzelf hebben gekozen voor een Römer first class die ook achterwaarts en voorwaarts kan.

Beide stoeltjes zijn gewoon gordel (dus geen isofix) en daarom ook een stuk betaalbaarder (de Prenatal iets van 80 euro en de Römer ca. 250 euro), maar daarom niet per definitie minder veilig.

7. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    We hebben hetzelfde ook pebble en isofix.
    Mijn dochter is 74cm en past perfect in. Ze zit nu in zitpositie.
    Hoelang moet je dochter zijn om daar niet te passen???
    Ik schat dat ze makkelijk zeker hier tot 1.5 jaar inkan.

Daarna kopen we mc axxis vind handig dat het kan gedraaid worden.
    Isofix en mc pebble gebruiken we voor 2e kind tegen die tijd of bewaren.

8. Brick

Brick Nieuw lid

11 feb 2013
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik hen me hier net in verdiept omdat mijn dochter ook maar een grotere autostoel moet. Wij hebben ook de familyfix en pebble. Ik heb alleen gekeken naar maxicosi merk auto stoeltjes maar dit is wat ik weet:

- op de familyfix past alleen de pebble en is dus voorwaarts
    - als je achterwaarts en voorwaarts wilt kunnen vervoeren is er de 2wayfamily Fox en de 2waypearl. Dus je zult een nieuwe basis en autostoel moeten kopen (want 2waypearl past niet op de familyfix) maar met de 2waypearl zou je je kind zelfs tot 4 jaar achterwaarts kunnen vervoeren. Je zou je huidige familyfix kunnen verkopen op marktplaats. Je pebble past wel op de 2wayfamilyfix.
    - de enige maxicosi stoel die kwartslag kan draaien is de Axiss, maar dit is een voorwaartse stoel die alleen met riem wordt vastgezet en het zitje is wat nauwer dan andere maxi cosi stoelen.

Het is dus een keuze tussen gemak (axiss) veiligheid (2waypebble) of geld(gewone pebble).

Succes!

9. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Ons meisje is nu met 8 maandjes en 1 week al 81 cm ;)
    Draagt al veel maat 86 en is daarmee niet bepaald gemiddeld ;)

Bedankt alle anderen voor de tips en sites. Fijn om al enkele modellen genoemd te hebben en ga ik mij daar op richten!
    Maar zonder een Isofix (Familyfix) onderstel is zo'n stoeltje dus niet veel minder veilig? (snap dat t nog gewoon veilig is, anders mag t in NL niet eens)

10. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Het is veilig tot je ongeluk krijgt.
    Zelf zou ik niet kiezen voor zitstoel(groep 1 ) als ze zelf nog niet stevig kan schokken opvangen/zitten etc.
    Mijn dochter dan gemiddelt maar met 7mnd kon ze makkelijk boodschappen karretje in en zat ze dus zonder iets bij, bij 7.5 ging ze zelf halfdraaiend zitten en hobbels of niet kon ze echt goed zitten. Met dat zal ik dan ook misschien in vervolgstoel zetten eerder.
    Ook mede omdat we niet vaak rijden en mijn man kan heel goed rijden.
    Maar jij zegt zelf dat ze nog niet zo stabiel.
    In principe isofix uiteraad veiliger dan zonder dus als je toch kiest voor voorwaardse stoel dan kies voor eentje die op isofux kan

11. kh82

kh82 Bekend lid

15 okt 2012
    569
    0
    16
    Nee, zitten gaat hier nog niet super. In de kinderstoel kan ze nu wel zitten (met stoelverkleiner (ze is erg smal), maar dan leunt ze wel voor op het blad. Mijn voorkeur gaat ook niet uit naar nu al switchen, maar als ze met haar hoofd boven de stoel uitkomt (dat is nog een paar mm) dan is die ook niet meer veilig... (vandaar dat ik er iig een wil die ook achterwaarts kan! en wellicht ook de mogelijkheid heeft om naar voren te draaien, maar dat is voor nu niet de intente.

Volgens mij hebben wij weinig keuze om wel of niet over te gaan naar groep 1. Ze steekt er nou eenmaal bijna uit

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Volgens mij, maar je zou het even op moeten zoeken, mogen ze in de maxi cosi blijven tot hun oortjes bij de rand komen. Als dat zo is, heb je nog even... ;)

Hier zijn ze pas overgegaan toen ze er echt te oud voor werden. Ik heb kleine kinderen, dus ze hebben allebei tot zeker 15 maanden in de maxicosi gezeten. Jelle was ruim 15 maanden en 81 cm en Jitte was pas 81 cm bij 20 maanden, niet te vergelijken, dus... ;)

13. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
  14. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Komt haar hoofdje boven de rand uit?
    Dat mag gewoon, het is meer als de rand van haar oren boven de rand uit komen

15. Marlijn82

Marlijn82 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.968
    0
    0
    Overijssel
    Als de bovenkant hoofdje er boven uit komt, moet hij wel degelijk over.
    Veelgestelde vragen | Maxi-Cosi

16. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Snap hem niet, hoe kan hooft boven uitkomen bij 83cm geloof ik je dochter is? Is maar 10cm dan meer dan mijne dochter en ik heb het voor je specifiek net gemeten en haar hoofd en dan bivenop zit nog 8cm extra ruimte 8/
    Mijn dochter zit zo dat zelfs haar schouders het riemen boven punten niet aanraken zeg maar de waar ze uitkomen uit stoel komt ze daar niet eens met schouders aan

17. M89

M89 Bekend lid

12 jan 2013
    683
    20
    18
    Wij hebben de Römer dualfix die voldoet denk ik aan al je eisen. Kan zowel voor- als achterwaarts geplaatst worden en naar de zijkant draaien bij in- en uitstappen (dat is echt ideaal!). Het is een 0+/1 stoel dus te gebruiken tot circa 4 jaar, en wordt geïnstalleerd met Isofix. Hij heeft ook een ligstand, wat voor jullie ook handig is omdat je kindje nog niet zo stabiel zit.

Wel prijzig, maar kijk ook eens naar Duitse webshops dat kan vaak schelen!

18. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Hier de Cybex sirona bevalt prima !
    Maar zijn niet van plan m voorwaarts te gebruiken ;)

Deel Deze Pagina