trouwring past niet meer :-(

Discussion in 'De lounge' started by giebel, Feb 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    ja, dat helpt echt! Ik ben inmiddels 21 kilo kwijt.
    Eerder moest ik mijn trouwring ook met zeep af doen, anders lukte het niet, nu valt hij nog niet van mijn vinger maar ik krijg hem super makkelijk af en aan, hij wiebelt heen en weer als ik met mijn hand zwaai.
    ik denk ook niet dat je kootje dikker is geworden meis....

2. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Wauw respect! Hoe heb je dat gedaan als ik vragen mag? Ik hoef geen 80 kwijt maar wel heel veel!

3. luca75

luca75 Fanatiek lid

Aug 14, 2013
    4,864
    3,500
    113
    Ik zou echt geen andere ring kopen hoor. Als je een paar weken lijnt zal ie vast weer passen, zonde van het geld!

4. Cin85

Cin85 VIP lid

Jan 12, 2010
    12,491
    13,945
    113
    Female
    Zoals hier al gezegd is zal het echt door je gewicht komen. Zelf ben ik een paar jaar geleden 10 kilo aangekomen in 1.5 maand tijd door het gebruik van prednison, mijn trouwring paste met geen mogelijkheid meer. Uiteindelijk ben ik afgevallen maar bleef de ring te klein, hierop heb ik de ring groter laten maken bij de juwelier waar we hem hadden gekocht. Hier was ik erg tevreden over want je zag werkelijk helemaal niets aan de ring. Echter na een jaar begon de ring opeens te groot te worden ondanks het feit dat ik niet verder was afgevallen, omdat ik hem tot twee keer toe bijna ben verloren heb ik besloten hem weer kleiner te laten maken. Helaas bleek de juwelier een nieuwe edelsmid in dienst te hebben, dat heb ik geweten want deze eikel heeft bij het verkleinen de eerste letter van de naam van mijn man weggehaald, bij het repareren hiervan heeft hij en ander lettertype gebruikt en bij het herstellen hiervan heeft hij per ongeluk met zilver gelast op mijn gouden ring.... Je begrijpt dat ik mijn trouwring niet meer wegbreng 😂 Mijn advies is dan ook om de ring goed te bewaren totdat je hem weer past.

5. Athina

Athina VIP lid

Oct 31, 2007
    23,809
    3,339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik ben na de zwangerschappen gewicht aangekomen... en na járen zonder ring - met het idee 'die paar kilo moeten er gewoon af' . Heb ik er toch een stukje tussen laten zitten.
    Mocht het me tóch lukken om voldoende gewicht kwijt te raken- dan zie ik dan wel weer.

Maar ik zou wat je zelf ook al zegt; eerst écht proberen af te vallen - en het vergroten van de ring, achter de hand houden, voor als het écht niet werkt na lange tijd. Dat kan altijd nog.

6. Pomm

Pomm Fanatiek lid

Nov 23, 2010
    4,554
    116
    63
    Lijkt idd vreemd dat het zo opeens niet meer lukt terwijl het al die tijd wel lukt. Hier is de ervaring andersom. Ben zoveel afgevallen sinds ons trouwen (december 2015) dat ik mijn ring met een paar maten heb moeten verkleinen.

Als je hem graag wil dragen zou ik beginnen met afvallen. Grote kans dat je met een paar kilo minder alweer je ring kan dragen.

7. Rataplan

Rataplan Fanatiek lid

Apr 25, 2015
    1,534
    107
    63
    Bij mij is het juist andersom. Nu bijna 15 kg kwijt en ik moet oppassen dat ik mijn trouwring niet verlies. Zodra ik mijn handen was, schiet mijn ring in de wasbak. Dus ja, wel degelijk dat je vingers dikker worden als je aankomt of dus dunner worden als je afvalt.

8. Meiske80

Meiske80 Fanatiek lid

Oct 13, 2013
    3,319
    7
    38
    Kinderopvang
    Brabant
    Misschien zolang aan een ketting hangen als reminder? Draag je m toch bij je. Zet m op!

9. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

May 30, 2016
    1,184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn ring groter laten maken. Het verschil was zo klein dat ze hem gewoon konden oprekken. En als ik jou zo hoor is dat bij jou ook het geval.
    Het kostte maar een paar euro, en als hij weer wat kleiner moet is dat ook zo gepiept.
    Door het vele af en aandoen van de ring, icm het vele handen wassen kan je huid geïrriteerd raken en wat zwellen, dat geldt ook voor je knokkels.
    Afvallen werkt alleen als je er volledig achter staat en er voor gaat. Dat is een hele minder die anders moet (ik heb er ervaring mee)
    Ik zou er persoonlijk mijn trouwring niet voor aflaten totdat hij weer eventueel zou passen.
    Als ik nu zou afvallen en mijn ring niet meer zou passen, laat ik hem weer kleiner maken.
    Je bent, afhankelijk van de juwelier, je ring 2 dagen tot een week kwijt, en dan heb je hem weer vertrouwd om je vinger.

Overigens heel slim om hem steeds af te doen. Ik deed dat ooit niet, en onder de zetting van de diamantjes is vuil gaan zitten. Daarna gingen er in het vuil schoonmaakmiddelen vast zitten, met op mijn vinger, in de keurige vorm van de ring, een zeer pijnlijke chemische brandwond waarvan het zeker een half jaar heeft geduurd tot het redelijk genezen was.

Mijn advies zou zijn: gewoon een beetje groter laten maken en af blijven doen als het nodig is, is alleen maar heel slim van je. En als je toch afvalt kan hij altijd gemakkelijk weer kleiner worden gemaakt.

10. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Ik heb hem gisteren toch weer om gedaan....

Misschien dom ik weet het. Maar eenmaal om heb ik er 0 last van. En ik zie dit overigens (met heel veel andere dingen) als teken om het roer echt om te gooien en het niet langer voor me uit te schuiven.

Maar mocht er nou iets met me gebeuren waardoor hij snel af moet, dan zal ik vast pech hebben en ze knippen hem open. Maar vergroten wil ik liever niet meer nu iedereen schrijft dat na afvallen de ringen allemaal te groot zijn (en het verhaal over de ring die echt verkeerd vermaakt is). En zonder vind ik ook echt niks. Omdat hij bij me hoort . Maar misschien meer ook wel omdat ik dan moet gaan uitleggen waarom ik hem niet meer draag. Maar ik ga echt mijn best doen nu om ervoor te zorgen dat hij makkelijker om en af gaat.

Bedankt voor jullie reacties!!

11. huggybird

huggybird Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,738
    803
    113
    Heel veel succes giebel! En kom gerust mee kletsen bij ons hoor!

12. giebel

giebel Fanatiek lid

Aug 26, 2011
    2,565
    601
    113
    Dank jewel. Kun je me een link geven naar het desbetreffende topic?

13. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,227
    7,275
    113
    Female
    Brabant

Share This Page