Tuin op het westen?

Discussie in 'De lounge' gestart door baby90, 27 mei 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Wie heeft er een tuin op het westen en hoe bevalt het?

    Wij hebben nu een tuin op het Oosten (volgens mij:roflmao:). In de ochtend vol de zon op het huis en in de loop van de dag gaat deze over het huis heen en hebben we voor zon. Eind van de middag niets meer in de tuin.

    We gaan misschien verhuizen en dan hebben we de tuin op het Westen.
     
  2. EdN

    EdN VIP lid

    27 mei 2011
    8.691
    3.472
    113
    Precies het tegenovergestelde als je nu hebt, denk ik ;)
     
  3. Ligero

    Ligero VIP lid

    1 aug 2011
    6.805
    1.516
    113
    Wij hebben hem op het westen en zouden niet anders meer willen. In de middag na schooltijd lekker de zon en je kunt nog lekker buiten eten in het zonnetje.
    Hiervoor hadden we het zuiden en heel de dag de zon was voor ons echt too much. Dit is perfect!
     
  4. Happyhope

    Happyhope Fanatiek lid

    15 sep 2018
    1.522
    674
    113
    Vrouw
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.097
    5.275
    113
    Ja wij. Qua zon ideaal maar bij ons zitten snel de gordijnen dicht.
     
  6. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Wij, heerlijk, hebben de hele dag zon
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  7. GossipGirlxoxo

    GossipGirlxoxo VIP lid

    7 okt 2019
    22.123
    32.348
    113
    Wel nog ergens schaduw of verplaatst de zon over de dag door de tuin heen.

    Ik vond deze net op internet.

    Om te bepalen wat de ligging is van een tuin kun je de volgende stelregel aanhouden:

    • Schijnt de zon in de ochtend in de tuin, is er sprake van een tuin op het oosten;
    • Schijnt de zon in de middag in de tuin, is er sprake van een tuin op het zuiden;
    • Schijnt de zon in de avond in de tuin, is er sprake van een tuin op het westen;
    • Schijnt de zon niet in de tuin, is er sprake van een tuin op het noorden.
    Mijn tuin ligt op het zuid oosten. Stelregel ochtend klopt (dan zon op de gevel) stelregel middag klopt ook, dan zoon midden tuin en achter tuin) maar stelregel avond klopt niet hier want dan hebben we hem nog steeds achter in de tuin.
     
  8. Krulpeterselie

    Krulpeterselie Fanatiek lid

    27 apr 2015
    2.485
    1.093
    113
    het ligt er maar net aan hoe groot je tuin is. Als die groot genoeg is heb je op alle richtingen nog steeds zon.

    wij hebben een tuin op het westen en vanaf de hele dag tot 19:00 zon in de tuin Na die tijd zakt hij achter het huis van de achterburen en krijgen wij schaduw. De buren hebben dat niet en hebben tot hij onder gaat de zon in de tuin. .
     
  9. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.162
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Hier een tuin op het westen. Smorgens is er achterin de tuin zon (over het huis heen) en in de voortuin vol (screens zitten momenteel dicht aan de voorkant ;) ik werd verblind) . Na 12en is de zon over het dak van het huis en heb ik de rest van de dag zon in mijn tuin. Maar door het schuurtje ook wel schaduwplekken.
    Het hangt verder dus ook af van de hoogte van je huis en de huizen direct om je heen. Wij hebben achter onze achtertuin geen huizen staan , dus als de zon zakt s avonds, komt hij nog heel lang onze tuin binnen. Heerlijk licht dus :) . Ik ben er blij mee. Vorig huis hadden we tuin op het zuid-oosten - maar dit is veel beter :) .
     
  10. G89

    G89 VIP lid

    18 sep 2008
    9.911
    1.188
    113
    Nederland
    Onze tuin ligt ook op het westen. Nu hebben we wel een hele grote tuin, dus in de ochtend hebben we achterin de tuin al de zon staan, maar gedurende de dag hebben we in de hele tuin zon.
     
  11. Paardenbloem

    Paardenbloem Niet meer actief

    Dat inderdaad. Wij hebben een (grote) tuin op het noorden en de hele dag in het grootste deel ervan zon, behalve op het stuk terras direct tegen het huis aan niet, daar is bijna altijd een stuk schaduw van het huis.
     
  12. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    5.839
    2.704
    113
    't Gezellige Brabant
    Wij hebben tuin op alle windrichtingen. Aan de westkant lekker het avondzonnetje, fijn om in te eten. Deze valt deels op ons terras.
     
  13. 1981Mama

    1981Mama VIP lid

    8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Wij hebben zuid zuid Oost. Kwam van noord oosten en wilde het beter. Suprrhuis nu hoor, leuke buren. Maar had graag wat minder zo'n gehad. Loeiwarm en altijd gordijnen dicht
     
  14. baby90

    baby90 Fanatiek lid

    10 mrt 2011
    4.032
    316
    83
    Vrouw
    Gelderland.
    Bedankt voor jullie reacties.
    Ligt idd natuurlijk ook aan de huizen om je heen en hoe groot de tuin is.
    Wij zouden met de achtertuin tegen de achtertuin van het andere blok grenzen..
    De tuin is niet heel groot, ik denk gemiddeld.
    Nah, ik ga het daar niet vanaf laten hangen:o:
     
  15. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    [QUOTE="GossipGirlxoxo, post: 23033973, member: 115988"]Wel nog ergens schaduw of verplaatst de zon over de dag door de tuin heen.

    Ik vond deze net op internet.

    Om te bepalen wat de ligging is van een tuin kun je de volgende stelregel aanhouden:

    • Schijnt de zon in de ochtend in de tuin, is er sprake van een tuin op het oosten;
    • Schijnt de zon in de middag in de tuin, is er sprake van een tuin op het zuiden;
    • Schijnt de zon in de avond in de tuin, is er sprake van een tuin op het westen;
    • Schijnt de zon niet in de tuin, is er sprake van een tuin op het noorden.
    Mijn tuin ligt op het zuid oosten. Stelregel ochtend klopt (dan zon op de gevel) stelregel middag klopt ook, dan zoon midden tuin en achter tuin) maar stelregel avond klopt niet hier want dan hebben we hem nog steeds achter in de tuin.[/QUOTE]

    We hebben eigenlijk geen schaduw. Geen hoog huis en geen gebouwen achter onze tuin. Tot een uur of 10 nog een klein beetje schaduw en rond 19.00 uur krijgen we aan 1 kant schaduw.
     
    GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  16. masami

    masami Fanatiek lid

    27 jul 2011
    4.213
    769
    113
    Vrouw
    Dit hebben wij ook, wij hebben aan het eind van onze tuin het huis van de buren staan. Zijgevel zonder ramen, dus veel privacy.
    Dus in de loop van de dag hebben we daar schaduw en kunnen we daar heerlijk zitten.
     
  17. RoGiJuLi

    RoGiJuLi VIP lid

    15 apr 2011
    53.609
    15.072
    113
    Nabij Utrecht
    Wij hebben een tuin op ZZW en dat bevalt ons erg!
    In de lente komt de zon rond 9.30 de tuin in en verdwijnt pas als de zon achter de huizen achter ons zakt.
    In de zomer komt de zon al rond 8 uur in de tuin en hebben we hem ook zolang de zon ondergaat.

    Aan de voorkant hebben wij hem elke ochtend zodra hij opkomt en schijnt hij heerlijk de keuken in.

    Tuurlijk is met 40 graden buiten wel beetje much, maar voor mij nog steeds heerlijk!!
     
  18. Me26

    Me26 Fanatiek lid

    29 sep 2012
    4.743
    719
    113
    Ons vorige huis was op het westen. In de ochtend was er zon achterin de tuin en later tot in de avond op het terras tegen hethuis aan. We hadden altijd wel zon, ook altijd wat schaduw
     

Deel Deze Pagina