Ik heb 15 februari mijn eisprong gehad, dit merk ik altijd aan pijn/steekjes en veel vruchtbaar slijm. Maar nu heb ik vandaag weer pijn/steekjes en slijm (wel minder slijm). Voelt weer als een eisprong. Is het mogelijk dat je 2 keer een eisprong hebt in je syclusmaand, en dus 5 dagen na je (eerste) eisprong? Zwanger kan ik niet zijn dus denk niet aan zwangerschapskwaaltjes!
Hoi gelukkig, ik heb eerlijk gezegd geen idee. Volgens mij kan het wel, maar zeker weten doe ik het niet. Ik weet wel uit eigen ervaring dat ik ook dagen na de eisprong ineens felle steken in mijn eileiders kan hebben (en ook slijm dat lijkt op vruchtbaar slijm), maar ik weet door temperaturen dat dit bij mij niet betekent dat er ook een eisprong is dan. Kortom....eigenlijk kan ik je, hoe graag ik ook zou willen, niet helpen met je vraag. Ik hoop dat er andere vrouwen zijn hier die een zinnig antwoord voor je hebben!
ik vond dit via google: >Ik heb ergens gelezen dat het mogelijk is om tweemaal een eisprong te >hebben in 1 cyclus, klopt dit? > Ja,dat kan. Meestal dan wel ongeveer dezelfde periode. Dit heet poly-ovulatie en kan de oorzaak van een meerlingzwangerschap zijn. -- Dr J.W. van der Slikke Gynaecoloog, verbonden aan het VU medisch centrum te Amsterdam. (http://forums.obgyn.net/vrouwengezondhe ... /0070.html)
Ik heb van een verloskundige gehoord dat dit niet kan.... Je kan het volgens mij ook hier bij de verloskundige lezen als je bij de zoekfunctie zoekt... maar dat weet ik niet zeker.... Ik vroeg me dit pas ook af namelijk.
ik denk dat de gyn bedoelt dat er dan 2 eitjes vrijwel tegelijk moeten vrijkomen, 5 dagen ertussen lijkt me ook onmogelijk.
Bedankt voor jullie andwoorden! Dan zal het wel wat anders zijn, maar wat..... Heb dit nog niet eerder gevoeld. Sinds ik met de pil ben gestopt voel je ineens andere dingen aan je lichaam. Wel grappig vind ik zelf, leer zo me lichaam kennen voordat we echt aan de kinderwens beginnen.
je kan wel 2x een eisprong hebben maar deze springen dan wel achter elkaar. tja die steken wat je nu hebt kan zoveel zijn
Je kunt wel op dezelfde dag een dubbele eisprong hebben. Beide eitjes zijn dan rijp en springen tegelijk. Je kunt niet op verschillende dagen in je cyclus een aparte eisprong hebben, dat is medisch gezien onmogelijk! Je hormonen zorgen na de eisprong ervoor dat er niet nog een eicel kan rijpen.
Het kan wel, maar het is zeldzaam. Als je zoekt op internet, kun je het terugvinden. Ik heb het een poosje geleden namelijk gegoogled, omdat ik toen ook de indruk had dat ik binnen 1 week 2 eisprongen had. Ik voel mn eisprong namelijk altijd. Vraag me niet meer waar ik het heb gelezen (en nu heb ik het niet over het Kosmo Ei waar ik het eerder over had ), maar het schijnt echt mogelijk te zijn. Al is het dan wel een foutje van de natuur.
Misschien heb je wel een innesteling gevoeld dan? 5 dagen na je eisprong is het mogelijk dat je eitje zich innestelt! Dus nu hopen en afwachten! Succes!