Hoe ging jouw buitenbaarmoederlijke zwangerschap?

Discussie in 'Miskraam' gestart door MissBlue, 14 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Hallo dames,

    Een tijd terug heb ik ak eerder op het forum geschreven. Na de geboorte van onze dochter ben ik een meelezer geworden. Maar nu open ik toch weer een topic.
    Helaas is er bij mij sprake van een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. De afgelopen periode is super heftig geweest en de lange nasleep ervan ook.

    Vlak voor Kerst leek het erop dat ik een miskraam gekregen had. Bloeding, zwangerschapssymptomen weg. Ik loop in het ziekenhuis, dus na een check door de gynaecoloog en het bloedonderzoek was mijn HCG 17. Twee dagen later weer voor controle, hcg 18. Niet Gestegen, dus een miskraam.

    Afgelopen woensdag moest ik terugterugkomen om te zien of er niks meer in de baarmoeder zat en of het hcg verder gedaald was. Maar toen zat mijn hcg ineens op 615! Bizar. En aangezien er niks wat op een zwangerschap zou kunnen lijken in mijn baarmoeder zat, moesten we rekening gaan houden met een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Afgelopen vrijdag weer bloedafname gehad, hcg 811.. stijgende, maar niet voldoende. Baarmoeder leeg. Verdriet. Het is dus echt niet goed. We hadden stiekem nog hoop.

    Vanochtend weer geweest. Hcg 900-nog wat. Gestegen, maar minder snel. Nu hoef ik gelukkig eerst geen MTX injectie (wat een troep lijkt me dat, dus liever niet) en opereren is ook niet mogelijk (want: er is op de echo niet te lokaliseren waar de zwangerschap zich bevindt). Dus het advies van de gynaecoloog: afwachten en volgende week terug komen voor hcg afname en echo. Hopelijk daalt het hcg in tussentijd en lost mijn lichaam het zelf op.

    Onze weg naar een 1e kindje duurde lang, maar clomid heeft er voor gezorgd dat het toch is gelukt. Onze weg naar een 2e kindje duurt inmiddels nog langer. De teleurstelling en het verdriet is groot nu het raak mocht zijn, maar niet goed afloopt. Ondertussen wel zwangerschapskwaaltjes. Voor niets.

    Een lang verhaal. Maar ik ben benieuwd naar de verhalen van lotgenoten. Bij wie is het hcg bij een buitenbaarmoederlijke zwangerschap uit zichzelf gedaald, heeft je lichaam het zelf opgelost? En bij wie liep de weg toch anders? Had je snel daarna weer een cyclus?
    Ik weet, ieder verhaal is anders. Maar ik zou me wel gesteund voelen door jullie verhalen.

    Bedankt!
     
  2. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Ik zie nu ineens het topic van MinnieM over buitenbaarmoederlijke zwangerschap, helemaal over het hoofd gekeken. Denk dat ik daar genoeg verhalen van lotgenoten kan vinden, dus hier kan wel een slotje op.
     
  3. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Ik lees je bericht zojuist en wou je al een link naar mijn post sturen. Mocht je na het lezen van mijn berichten nog vragen hebben, laat maar weten.

    Veel liefs en dikke knuffel.

    Xx
     
  4. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Dankjewel! Lief dat je even een reactie plaatst. Ik lees even mee in je topic.
    Superfijn dat de buitenbaarmoederlijke zwangerschap zich bij jou uit zichzelf heeft opgelost!
     
  5. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Het heeft zo zijn voordelen en nadelen. Ik ben nu erg bang dat het aan die kant nogmaals mis gaat. Maar we hopen uiteraard op een goede zwangerschap binnenkort.

    Heb jij al wat meer duidelijkheid?

    Xx
     
  6. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Snap ik... zeker spannend. Het vertrouwen is toch een beetje weg nu, lijkt me.
    Als je weer zwanger bent (wat ik voor je hoop), dan mag je gelukkig wel op tijd voor een echo.

    Ik mag maandag weer komen. Na een week niet te zijn geweest. In de hoop dat mijn lichaam hard aan het werk geweest is het op te ruimen.
    Maar ik twijfel daar zelf nogal aan.
    Buikpijn en zw.schap symptomen nog steeds aanwezig..!
     
  7. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Ik bedoel dus dat ik hoop dat je snel weer zwanger bent :)
     
    MinnieM vindt dit leuk.
  8. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Ik snap wat je bedoelt. En ik hoop ook dat ik snel zwanger ben op de juiste plek. :oops:

    Als je nog steeds symptomen hebt dan klinkt dat niet heel goed moet ik bekennen. Ik voelde bij mij toch wel de symptomen snel afnemen. Ik begon ook pas wat te voelen bij een hcg van 1700, maar voelde eigenlijk al niks meer bij een hcg van 680 ofzo... Ik voelde het met name aan mijn steeds minder gevoelige borsten dat het afnam.

    Ik duim voor je dat het maandag "goed" nieuws is en het hcg afneemt. Laat me weten hoe het is gegaan. X
     
  9. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Hey meis,

    Hoe ging het?

    X
     
  10. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Nou... lig op het moment in het ziekenhuis te wachten...
    Gister bleek het HCG nog meer te zijn gestegen. Op de echo was iets vreemds te zien. Dat gaan ze nu weghalen. Het komt op kweek om te zien of het zwangerschapsweefsel is.
    Hopelijk is dat zo en daalt het HCG. Zo niet, dan moet ik de mtx injectie.
    Dus.. balen! Had gehoopt dat het gedaald was. Maar was al bang van niet, qua symptomen.
     
  11. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    O balen!

    Hebben ze ook gezegd waar ze iets hebben gezien? In de eileider of ergens anders? Gaan ze bij de operatie bv je eileider sparen of weet je nog niet wat ze gaan doen?

    Sterkte meis!
     
  12. MissBlue

    MissBlue Niet meer actief

    Een late reactie van mijn kant... het waren heftige dagen!
    Even heel in het kort: in het weggehaalde weefsel zaten geen zwangerschapscellen. Dus moest ik de dag erna terugkomen voor de methotrexaat injectie. Letterlijk lag ik daar klaar op het bed (verplichte dagopname), bleek dat mijn bloedwaardes enorm gedaald waren!
    De injectie is nu 2 weken uitgesteld. Ik voel me niet meer zo zwanger en heb goede hoop dat het straks <5 is...
    Er zijn wel wat fouten gemaakt in het ziekenhuis (zoals het bestudeerde weefsel), dus dit krijgt nog wel een staartje...

    Maar voor nu voelen we vooral blijdschap vanwege het niet hoeven krijgen van de injectie!
     
  13. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    Jeetje. Wat een gedoe in het ziekenhuis. Goed dat je er strak bovenop zit. Ziekenhuizen willen nog wel een fouten maken. Hebben ze nog een eileider weg moeten halen? Of hebben ze iets kunnen zeggen over je eileiders?

    Fijn dat de injectie niet nodig is. Het is toch wel troep en je moet een tijdje wachten met zwanger worden.

    Ik hoop voor je dat het hcg snel daalt en dat je weer snel door mag naar een volgende ronde. Mocht je er behoefte aan hebben; ik heb een topic geopend bij zwanger worden clubs. Zwanger worden na een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Wellicht lijkt het je leuk om daar mee te schrijven .

    Liefs.
     
  14. MinnieM

    MinnieM Fanatiek lid

    8 dec 2017
    2.917
    1.093
    113
    Vrouw
    He meis,

    Hoe gaat het?
    X
     

Deel Deze Pagina