Hoi mede-mama's, Ik ben nu 15 weken zwanger. Ik heb eigenlijk sinds de 6e week last van extreme misselijkheid, waardoor ik soms alleen 2 blikjes cola op een dag kan binnenhouden. Wanneer spreek je van uitdroging? Kunnen ze dit testen? Ik maak me zorgen om de gezondheid van mij kleintje omdat ik me vandaag nog slapper, futlozer en vermoeid voel dan normaal en vandaag een dag had waarbij ik alleen 2 blikjes cola binnen hield. Mijn gewicht is verder constant, maar denk dat dat ook komt omdat ik eigenlijk alleen cola kan verdragen. Water, sap, melk, bouillion ik spuug het allemaal uit....
Echt even naar de dokter. Zo weinig binnenhouden kan niet goed zijn voor jou én de baby. Voor extreme misselijkheid tijdens de zwangerschap hebben ze echt wel wat. sterkte!
Dat is idd veel te weinig. Hup naar de dokter want zo weinig binnen houden, zeker aan vocht is voor jou en de beeb allebei heel slecht. Er zijn zeker middeltjes tegen de misselijkheid die kunnen helpen en je huisarts voor kan schrijven!
Idd naar de huisarts! Uitdroging testen ze met ketonensticks. Daarnaast kan de ha je medicijnen geven. Uitdroging merk je aan donkere urine of weinig urine, droge slijmvliezen, huid op de rug van je hand is minder veerkrachtig (blijft langer dan normaal staan als je er in knijpt). Verder kun je er erg moe door zijn en soms een beetje verward. Hier Steunpunt Hyperemesis Gravidarum (HG) - Extreme Zwangerschapsmisselijkheid staat veel info over extreme misselijkheid en waar je op moet letten.