Gister weer even mogen luisteren bij de vk naar het hartje. Ze had m meteen te pakken. Hebben jullie vk's echo-apparatuur dat jullie elke keer mogen 'spieken'? Ik krijg alleen doptone..
Die van ons heeft echo apparatuur dus je kunt elke keer even kijken. Ik krijg daarnaast ook extra groeiechos.
Mijn vk praktijk heeft wel echo apparaten, maar ik krijgt alleen een vroege echo met 8 weken, termijn echo rond de 12 weken, de 20 weken echo en rond 34 weken om te kijken of t hoofdje al in de bekken zit. Verder is t alleen controle met de doptone en buik omtrek opmeten + bloeddruk opmeten.
Wow boffen voor de dames die wel af en toe mogen gluren en weer gek dat dat bij andere vk's die wel echo apparatuur hebben weer niet mag.. sjah ik vind tot 20 wkn wachten echt veeeeel te lang. Mijn vorige vk was heel lief en liet doorschemeren dat er wel opties waren om er toxh eentje extra doorheen te krijgen maar deze was echt een pinnig oud mens, de directrice van de business zeg maar. Ik bleek trouwens bloedarmoede te hebben dus nu krijg ik ijzerpillen. Maar ik weet nog van na m'n bevalling van m'n dochter dat je daar aardig verstopt van kan raken. Ik las ook dat je vitamine B complex kon slikken maar dat raden sommige artsen juist weer af bij de zwangerschap. Heel ingewikkeld allemaal. Omdat ik duizend keer blaasontsteking per jaar heb slik ik dus ook D-mannose. Daardoor krijg ik het bijna niet meer. Er wordt online gezegd dat het lichaamseigen is dus wss tijdens de zwangerschap geen kwaad kan - maar nu las ik dus op het potje (vernieuwde verpakking) ineens dat je het tijdens zwangerschap niet mag gebruiken! Terwijl ik het al 14 weken slik! De hulpstoffen zijn verder alleen magnesiumstearaat en silica. Daar kan ik eigenlijk niks over vinden behalve dan dat silica tabletten ook worden afgeraden tijdens de zwangerschap (die zijn voor versteviging van nagels en haar). Maar geen idee waarom? Iemand die hier iets over weet? Moet in nou stoppen met D-mannose? Want dan zit ik dus m'n hele zwangerschap aan de antibiotica
Ik zou morgen even de apotheek bellen en om advies vragen. Zelf slik ik medicijnen die de aanmaak van maagzuur verminderen. Als ik dat niet doe is over 3 weken m'n slokdarm helemaal kapot, ben ik non-stop aan het hoesten, en slaap ik niet meer. Volgens de bijsluiter mag dat alleen in overleg met de arts/apotheker, maar die vertelde dat er inmiddels meer onderzoek is gewest waaruit blijkt dat er geen schadelijk effect is.
Ik zou dat even overleggen met je arts of apotheek. En ook aangeven dat je dit je gehele zwangerschap al slikt. Ik denk niet dat het heel veel kwaad kan omdat het iets lichaamseigen is maar miss is de dosis waarin je het neemt wel schadelijk. Net zoiets als teveel vitamine A. Ik had voor de zwangerschap van m'n zoon al sinds m'n 16e chronische blaasontsteking. Tijdens de zwangerschap geen ontsteking meer gehad en wonder boven wonder nooit meer gehad ook. Je hoeft dus geen ontsteking te krijgen als je ermee stopt
29 juni Bonita09, 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 1 juli Knuffelfloor19, 29 jaar, 1e kindje [onbekend] Wistaire, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Linda19841, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 2 juli 3 juli MamaTom, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 4 juli EstelleA, 28 jaar, 2e kindje Dufel, 31 jaar, 2e kindje Flexi, 31 jaar, 1e kindje 5 juli D1nd1n, 34 jaar, 1e kindje [onbekend] 6 juli RosanneMarie, 26 jaar, 2e kindje [onbekend] 7 juli Kanawa, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Colinn, 30 jaar, 2e kindje [onbekend] 8 juli Superstardebs , 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 9 juli CJK, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Jgr , 30 jaar , 2e kindje [onbekend] 10 juli R1985, 33 jaar, 3e kindje [verrassing] Nina007, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Arankaa, ? jaar, 2e kindje, [onbekend] L0nneke, 31 jaar, 4e kindje Zoef, 33jaar, 4e kindje 11 juli Weereennieuwemama, 34 jaar, 2e kindje BLBL, 36 jaar, 1ste kindje [onbekend] 12 juli 13 juli Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje (1e met huidige man)[onbekend] Samirsvrouwtje, 28 jaar, 2e kindje [onbekend] Mandyx, 32 jaar, Twins! [onbekend] Melk84, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 14 juli 15 juli Vrouwtje Theelepel, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] ----------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) | Onbekend (26) ----------------------------------------- Sterretjes: Lentekind - *4,5 week Fitgirl82 - *6 weken Pinguinkje - *9 weken (missed abortion) Eevie82 - *8 weken (ma) Afspraken: December: 24/12: L0nneke - termijnecho VK 24/12: Colinn - afspraak VK 28/12: Samirsvrouwtje - termijn echo VK 28/12: Colinn - echo 31/12: Weereennieuwemama - echo tbv nekplooi meting combitest + uitslag bloedtest 31/12: Dufel - controle vk Januari 2/1: Kimmetjuh90 - termijn echo 2/1: BLBL - afspraak gyn 12w en nipt 5/1: Linda19841 - geslachtsbepalingecho 7/1: zoef - afspraak vk 8/1: MamaTom - geslachtsbepaling 14/1: D1nd1n - afspraak verloskundige 15/1: zoef - geslachtsbepaling 15/1: Flexi - geslachtsbepaling 17/1: MamaTom - afspraak vk 20/1: Mandyx - afspraak gyn 21/1: Colinn - Geslachtsbepalingsecho 21/1: Melk84 - geslachtsbepaling en controle vk 23/1: Kimmetjuh90 - geslachtsbepalingsecho 25/1: Dufel - geslachtsbepalingsecho 14/2: MamaTom - 20 weken echo 25/2: Dufel - 20 weken echo 26/2: Mandyx - 20 weken echo wkz WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
Dag dames, Ik schrijf niet zoveel, maar lees wel dagelijks met jullie mee. Vorige week maandag heb ik de termijnecho gehad en volgens de vk zag het er goed uit. Ze heeft me een dag naar voren gezet. Ben 13 juli uitgerekend. 21 januari geslachtsbepaling. Ben zo benieuwd! Inmiddels ook minder misselijk, maar moet wel opletten dat ik niet teveel eet. Dat zit me gelijk in de weg. Doet er trouwens iemand mee met moeders voor moeders? Ik heb 2 weken meegedaan, maar ze hebben nu voor het eerst een winterpauze van 3 weken omdat ze een overschot hebben. Bij m’n dochter heb ik wel tot 16 weken meegedaan, maar aangezien ik nu echt niet tegen die lucht kon en ze toch een overschot hebben, ben ik maar gestopt.
Ik doe inderdaad ook mee, en ben stiekem wel blij met die winterstop. Die lucht helpt niet echt met de misselijkheid, maar als ik m’n adem inhoud tijdens het overgieten gaat ‘t net.
29 juni Bonita09, 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 1 juli Knuffelfloor19, 29 jaar, 1e kindje [onbekend] Wistaire, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Linda19841, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 2 juli 3 juli MamaTom, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 4 juli EstelleA, 28 jaar, 2e kindje Dufel, 31 jaar, 2e kindje Flexi, 31 jaar, 1e kindje 5 juli D1nd1n, 34 jaar, 1e kindje [onbekend] 6 juli RosanneMarie, 26 jaar, 2e kindje [onbekend] 7 juli Kanawa, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Colinn, 30 jaar, 2e kindje [onbekend] 8 juli Superstardebs , 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 9 juli CJK, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Jgr , 30 jaar , 2e kindje [onbekend] 10 juli R1985, 33 jaar, 3e kindje [verrassing] Nina007, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Arankaa, ? jaar, 2e kindje, [onbekend] L0nneke, 31 jaar, 4e kindje Zoef, 33jaar, 4e kindje 11 juli Weereennieuwemama, 34 jaar, 2e kindje BLBL, 36 jaar, 1ste kindje [onbekend] 12 juli 13 juli Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje (1e met huidige man)[onbekend] Samirsvrouwtje, 28 jaar, 2e kindje [onbekend] Mandyx, 32 jaar, Twins! [onbekend] Melk84, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 14 juli 15 juli Vrouwtje Theelepel, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] ----------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) | Onbekend (26) ----------------------------------------- Sterretjes: Lentekind - *4,5 week Fitgirl82 - *6 weken Pinguinkje - *9 weken (missed abortion) Eevie82 - *8 weken (ma) Afspraken: December: 31/12: Weereennieuwemama - echo tbv nekplooi meting combitest + uitslag bloedtest 31/12: Dufel - controle vk Januari 2/1: Kimmetjuh90 - termijn echo 2/1: BLBL - afspraak gyn 12w en nipt 5/1: Linda19841 - geslachtsbepalingecho 7/1: zoef - afspraak vk 07/01: Colinn - controle vk 8/1: MamaTom - geslachtsbepaling 14/1: D1nd1n - afspraak verloskundige 15/1: zoef - geslachtsbepaling 15/1: Flexi - geslachtsbepaling 17/1: MamaTom - afspraak vk 20/1: Mandyx - afspraak gyn 21/1: Colinn - Geslachtsbepalingsecho 21/1: Melk84 - geslachtsbepaling en controle vk 23/1: Kimmetjuh90 - geslachtsbepalingsecho 25/1: Dufel - geslachtsbepalingsecho 14/2: MamaTom - 20 weken echo 25/2: Dufel - 20 weken echo 26/2: Mandyx - 20 weken echo wkz WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.
29 juni Bonita09, 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 1 juli Knuffelfloor19, 29 jaar, 1e kindje [onbekend] Wistaire, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Linda19841, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 2 juli 3 juli MamaTom, 31 jaar, 3e kindje [onbekend] 4 juli EstelleA, 28 jaar, 2e kindje Dufel, 31 jaar, 2e kindje Flexi, 31 jaar, 1e kindje 5 juli D1nd1n, 34 jaar, 1e kindje [onbekend] 6 juli RosanneMarie, 26 jaar, 2e kindje [onbekend] 7 juli Kanawa, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Colinn, 30 jaar, 2e kindje [onbekend] 8 juli Superstardebs , 30 jaar, 3e kindje [onbekend] 9 juli CJK, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] Jgr , 30 jaar , 2e kindje [onbekend] 10 juli R1985, 33 jaar, 3e kindje [verrassing] Nina007, 29 jaar, 2e kindje [onbekend] Arankaa, ? jaar, 2e kindje, [onbekend] L0nneke, 31 jaar, 4e kindje Zoef, 33jaar, 4e kindje 11 juli Weereennieuwemama, 34 jaar, 2e kindje BLBL, 36 jaar, 1ste kindje [onbekend] 12 juli 13 juli Kimmetjuh90, 28 jaar, 2e kindje (1e met huidige man)[onbekend] Samirsvrouwtje, 28 jaar, 2e kindje [onbekend] Mandyx, 32 jaar, Twins! [onbekend] Melk84, 34 jaar, 2e kindje [onbekend] 14 juli 15 juli Vrouwtje Theelepel, 28 jaar, 1e kindje [onbekend] ----------------------------------------- Jongen (0) | Meisje (0) | Verrassing (2) | Onbekend (26) ----------------------------------------- Sterretjes: Lentekind - *4,5 week Fitgirl82 - *6 weken Pinguinkje - *9 weken (missed abortion) Eevie82 - *8 weken (ma) Afspraken: December: 31/12: Weereennieuwemama - echo tbv nekplooi meting combitest + uitslag bloedtest 31/12: Dufel - controle vk Januari 2/1: Kimmetjuh90 - termijn echo 2/1: BLBL - afspraak gyn 12w en nipt 5/1: Linda19841 - geslachtsbepalingecho 7/1: zoef - afspraak vk 07/01: Colinn - controle vk 8/1: MamaTom - geslachtsbepaling 14/1: D1nd1n - afspraak verloskundige 15/1: zoef - geslachtsbepaling 15/1: Flexi - geslachtsbepaling 17/1: MamaTom - afspraak vk 20/1: Mandyx - afspraak gyn 21/1: Colinn - Geslachtsbepalingsecho 21/1: Melk84 - geslachtsbepaling en controle vk 23/1: Kimmetjuh90 - geslachtsbepalingsecho 24/1: Samirsvrouwtje - geslachtsbepalingsecho 25/1: Dufel - geslachtsbepalingsecho 29/1: Samirsvrouwtje - afspraak VK 14/2: MamaTom - 20 weken echo 25/2: Dufel - 20 weken echo 26/2: Mandyx - 20 weken echo wkz WIL JE OP DE LIJST? Vul de lijst dan zelf even aan met je naam, leeftijd, hoeveelste kindje en of je wilt weten wat het wordt. Pas dan ook de totalen aan onderaan. Je kunt dit kopiëren door op 'reageer' te klikken onder aan de laatst geposte lijst, en de woorden [QUOTE ] en [/ QUOTE] aan het begin en einde van het bericht weg te halen (en dan natuurlijk niet vergeten om je eigen wijziging door te voeren.[/QUOTE]