Uitgerekend 23 tm 30 september 2018

Discussie in 'Bevallingslijst forum' gestart door Mamaaa30, 13 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elraange

Elraange Fanatiek lid

25 sep 2015
    2.674
    2.013
    113
    Vrouw
    haha ik heb ook cocondrang

ja he dat vind ik ook fijn dat iedereen word gewaardeerd.
    super leuke groep.

ik heb bij de eerste bv gegeven 7dgn toen kwam er alleen nog maar bloed uit en die pijn brrrr
    bij de tweede flesvoeding beviel ook goed
    nu twijfel ik erg wat ik wil gaan doen. De twijfel is met name door de eerste keer bv wat traumatisch was.
    We zullen zien

2. Lovebabys

Lovebabys Actief lid

13 nov 2009
    462
    383
    63
    Vrouw
    Dat vind ik nog het belangrijkste, ieder mag zelf weten/bepalen wat zij denken en of doen. Zo kom je samen een eind verder. Toch wel mooi dat we dan zoiets bijzonders meemaken en het met elkaar kunnen delen.

Mamaaa30, Meliflua en Elraange vinden dit leuk.
  3. Meliflua

Meliflua Actief lid

8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Ik wil ook graag borstvoeding geven als het lukt inderdaad! Lijkt me heel bijzonder :)
    Verder voel ik me nog steeds prima.. last van mn darmen en gevoelige borsten. Misselijkheid met vlagen maar nog niks om over te klagen als ik zo de rest van de ervaringen tot nu toe lees.
    Ik heb ook geen krampen/bloesverlies meer gehad. Soms heb ik hoop en denk ik dat alles goed zit maar in heb ook momenten dat in denk: ‘het vruchtje groeit vast niet meer, net zoals de vorige keer..’ :( onzekerheid hoort erbij natuurlijk. Kom maar op met de eerste echo! In verband met de verhuizing enzo heb ik besloten hem gewoon met zeven weken te doen en niet eerder.. ik denk dat mocht het slecht nieuws zijn het anders niet trek allemaal.. :oops:

4. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Hier juist hetzelfde.. hoeveel bloedverlies had jij? En was het roze, rood of bruin? Hier van het weekend ook bloedverlies gehad, heb pas 12 februari eerste echo.. gisteren wel nog bloed laten trekken en dat weet ik om half6..

5. Mamaaa30

Mamaaa30 Niet meer actief

@Marinda83 heerlijke groep is dit ja! Iedereen wordt in haar waarde gelaten en we gaan met respect om met elkaar. Juist proberen elkaar te helpen, moed geven en je hart kunnen luchten. Super. :)

@Elraange wat rot die ervaring met je eerste bv! Het kan natuurlijk heel anders zijn deze derde keer. Misschien gewoon op het moment kijken hoe het gaat en voelt?

@Lovebabys wat naar dat je je zo rot voelt vandaag! Was het wel fijn om thuis te zijn?

@Femmeke4 goede houding lijkt me! Geen druk opleggen voor jezelf! Kleine cupmaat zegt overigens niets over “productie”. ;)

@capturethemoment cocongevoel is zeer herkenbaar! :D Het liefst zou ik de hele dag op de bank met een dekentje Netflixen, maar helaas “plicht roept”... :| In de avond en op vrije dagen geef ik me hier zoveel mogelijk wel aan over. Komende weekenden max 1 uitgebreidere sociale activiteit gepland incl auto of treinreis bijvoorbeeld. Afgelopen weekenden had ik teveel gepland al en dat vond ik best vermoeiend. o_O

Zo heerlijk om het forum bij te lezen en te reageren als ik in de trein zit, ideaal moment! :D Ik reis 3 dagen per week een halfuur heen en terug met de trein voor m’n werk. Ben zooo blij dat ik meestal kan zitten.

6. Mamaaa30

@Meliflua wat naar die gedachten he... Ik heb er deze keer vooral last van “wat als er weer een afwijking wordt geconstateerd”. Ik denk dat iedereen haar eigen eerdere ervaring zo altijd meedraagt en niet vergeet bij een nieuwe ervaring. Het blijft altijd een beetje eng en spannend...maar iedere echo en onderzoek is weer een horde genomen! Stap voor stap het proces doorgaan, je proberen over te geven aan het gebrek aan controle...meer kun je niet doen.

Meliflua vindt dit leuk.
  7. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    Een hele fijne groep hier ja! Ik kijk er ook altijd naar uit om nieuwe berichten te lezen.

Wat betreft voeding, doe wat het fijnste voelt.
    Ik heb toevallig bij allebei best een tijd borstvoeding kunnen geven. 10 maanden en een jaar. Maar 1x een ontsteking gehad bij de eerste. Ik ging bij allebei wel weer na 10 weken werken en kolven. Flink schrapen, dat gaf stress. En koelkasje met koelelementen voor onderweg (45 tot 60 min reistijd met trein en bus).
    Nu maar weer zien of het lukt.

De eerste echo's bijna, aftellen!

Gebrek aan eetlust heeft hier plaats gemaakt voor honger:p.

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  8. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    Ahhh ik kan jullie niet bijhouden :) Maar ik vind jullie niet minder leuk hoor ;) Zit nog op mijn werk maar moest nu ff bijlezen en reageren haha. Anders loop ik dadelijk te ver achter.

Wij hebben een tweeling in de familie: oma :) Maar eeneiig dus niet erfelijk. Mijn man zou een tweeling super leuk vinden; in één keer klaar zegt ie haha. Ik iets minder; ik moet ze immers dragen pfff. Maar zou absoluut niet minder welkom zijn.

Ben inmiddels gebeld door MvM en donderdagavond komt de instructrice langs. Even gekke vraag. Ze gaf aan dat ik 's morgens even urine op moet vangen. Maar ik was op mijn werk dus ik kon niet bepaald doorvragen (denk zelfs dat mijn collega duidelijk hoorde wie er aan de lijn was maar goed....). Ehmmmm; hoe bewaar ik dat? In de koelkast of is dat niet nodig? haha

Met die enorm groeiende borsten hier moet ik haast wel aan de borstvoeding haha. Tjeezus! Nee maar zonder dollen: was het sowieso van plan, als het lukt. Wil het in ieder geval proberen en heb er vertrouwen in. Nog geen idee hoe ik me ga voelen in openbaar enzo maar ik vind er wel een weg in die bij mij past.

Zie dat er hier ook wat ondernemers zijn. Had daar ook een topic over geopend mocht iemand dat interessant vinden:
    http://www.zwangerschapspagina.nl/threads/zelfstandig-ondernemers.669891/

Daar zit voor mij nu wel een grote zorg waar ik veel mee bezig heb. Ik heb wel personeel in dienst maar ik weet nog niet of zij echt de tent een hele tijd zonder mij kunnen draaien. En als ik naar mijn gevoel luister dan wil ik er eigenlijk toch echt 4 maanden tussenuit. Financieel kan het wel maar qua continuïteit is het dus nog wel een zorg. We gaan het zien...zodra ik het van de daken kan schreeuwen kan ik pas oplossingen bedenken dus tot die tijd probeer ik niet te stressen.

Ik vind dit ook een super fijn groepje: jullie zijn topmeiden! :)
    Fijne avond girls!

Meliflua, Mamaaa30, Nahlatje en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Nahlatje

Nahlatje Bekend lid

12 jun 2013
    866
    419
    63
    Vrouw
    Leerkracht
    België
    Ik moest opnieuw bloed laten prikken op hcg na het bloeden in het weekend, maar die was op 6 dagen netjes gestegen van 4097 naar 24195, hopelijk een goed teken!

10. Mmbro

Mmbro Actief lid

25 jan 2018
    101
    164
    43
    Vrouw
    Goedenavond meiden!

Na een tijdje meelezen en wat 'geknoei' om mijn account in orde te krijgen, zou ik mij toch graag bij jullie aan willen sluiten als dat mag. Op dit moment ben ik 5 weken en 6 dagen zwanger van ons derde wondertje en, net als vele van jullie, bang dat het misgaat..... Maar probeer positief te blijven. Mag ik me aan jullie groepje zwangeren toevoegen?

Femmeke4, Wolky84, Mamaaa30 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. moonchild

moonchild Fanatiek lid

28 okt 2009
    1.798
    1.292
    113
    @Wolky84 Haha heerlijk die groeiende borsten :roflmao:. Ik heb wat in de koelkast staan van vanmorgen ja. Nog even onduidelijk of ze vanavond komt. Gister had ze aangegeven dat een andere dag beter uit komt. Maar of het echt in de koelkast moet? Ik heb gegokt.

Super @Nahlatje!

Welkom @Mmbro. Gezellig dat je mee komt kletsen!

12. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    Ik zit nergens mee hoor...maar had ineens het besef het zo fijn te vinden dat iedereen zo lief reageert. Het maakt niet uit of je wel of niet borstvoeding gaat geven, wel of niet het geslacht wilt weten, wel of niet op iedereen persoonlijk reageert, wel of niet.....
    Ach het voelt gewoon fijn dat, zelfs al ken ik jullie niet persoonlijk, iedereen elkaar vrij laat in keuzes en niemand afgevallen wordt. Heb ik in andere groepen al anders gezien.

Whahaha vandaag dacht ik even stiekem te kunnen kokhalzen op mijn werk...zegt een kleuter :'juf, ben je ziek?'. Ik: Nee hoor, ik ben niet ziek. Hij:' Waarom doe je dan alsof je moet kotsen?':roflmao:

Mmbro, Wolky84, Mamaaa30 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. Marinda83

Marinda83 Actief lid

10 mei 2012
    222
    197
    43
    Vrouw
    Leerkracht
    NULL
    Ow trouwens...urine hoeft niet in de koelkast zei de instructrice bij mij.

14. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Hahaha heerlijk die opmerkingen.. dit weekend kwam mijn zoontje van 2,5 s ochtends bij ons in bed liggen. Zegt hij in 1x mama hebt jij een baby in jouw buik? Wij zeggen er bewust niets over in bijzijn van de jongens , maar het kan toch niet anders als day hij toch iets heeft opgevangen? Of hij is helderziendo_O

@Wolky84 ja hier ook een zzp er , bij mijn eerdere zwangerschappen nog niet , dus vind het ook nog even een dingetje

Femmeke4, Wolky84 en Marinda83 vinden dit leuk.
  15. Mamaaa30

@Mmbro welkom!

@Nahlatje super!!! :)

@Wolky84 hoeft echt geen ochtendurine te zijn hoor bij deze termijn. Ik had gewoon 2 uur niet geplast in de avond en die urine gebruikt, nog steeds een knalstreep. Maar als je wel opvangt van tevoren inderdaad in de koelkast bewaren.

@moonchild mag ik vragen wat voor koeltasje jij had? Een profi dubbelzijdig ding of iets simpels? :o:

@capturethemoment wat grappig van je zoontje! Mijn dochter is dezelfde leeftijd en zegt al een paar weken “mama heeft een baby in haar buik”. We hebben er echt NIKS over gezegd. Ik denk eigenlijk dat ze onderbewust iets aanvoelt dat ik anders ben of zo en dat het misschien doet denken aan vorig jaar toen ik zwanger was en ze het wel wist op een gegeven moment. :rolleyes:

@Marinda83 ooooh die kids ook met hun uitspraken! :roflmao:

moonchild vindt dit leuk.
  16. Femmeke4

Femmeke4 Actief lid

18 jan 2018
    142
    98
    28
    Vrouw
    Leuk @Mmbro welkom!

Je vraagt je toch echt af hoe die kinderen dat merken. Huisdieren schijnen zich ook anders te kunnen gaan gedragen.. onze hond houdt nog geen extra rekening met mij ofzo Straks ook goed trainen hoe hij met de kleine om moet gaan. Hebben jullie huisdieren?

Mamaaa30 vindt dit leuk.
  17. Wolky84

Wolky84 Bekend lid

1 jan 2018
    630
    638
    93
    Vrouw
    @Mmbro Welkom bij dit onwijs gezellige clubje!

Ik bel morgen nog wel ff naar MvM want nu weet ik het helemaal niet meer haha

Blij om te horen dat het allemaal goed is @Nahlatje

@capturethemoment Mooi he? Die kindjes zijn zo lekker gevoelig; die pikken veel meer op dan wij doorhebben denk ik ;)

Ben eigenlijk ook heel erg benieuwd hoe het met @Desse en @Meliflua is?

18. capturethemoment

capturethemoment Bekend lid

30 dec 2017
    526
    366
    63
    Vrouw
    Nou MvM net geweest en knal zwanger haha! Urine hoeft niet in de koelkast ... ik mag van start!!!

19. Mamaaa30

@Femmeke4 ja wij hebben katten en die hadden we al bijna 10 jaar toen onze dochter kwam. Ik was er van tevoren heel panisch over, maar het ging heel goed. Nu is het heel leuk om onze dochter te leren hoe te aaien etc. Ze vindt het wel gezellig en de katten ook wel geloof ik. De eerste kraamweek lag de poes iedere nacht op de deurmat te slapen om de wacht te houden, terwijl ze daar anders nooit sliep, zo lief.

20. Meliflua

Meliflua Actief lid

8 mrt 2017
    492
    482
    63
    Vrouw
    Het was erg weinig.. denk een theelepel als ik het zou moeten schatten :p het was bruin bloed/afscheiding! Ik lees dat je hcg mooi is gestegen! Top!

@Wolky84 lief dat je t vraagt, heb mn update vanmiddag geschreven! Maar gaat inmiddels beter :) alleen nog even positief blijven denken!

@Femmeke4 wij hebben ook twee katten en die zijn wel extra lief voor me lijkt het.. maar wacht maar tot de baby er in haha! Ze zijn nu al jaloers moet je nagaan.. schijn je gelukkig je katten wel op te kunnen voorbereiden.. ga ik me maar eens in verdiepen mocht het zover komen :p

Deel Deze Pagina