Kan een baby van ruim drie weken oud in één week tijd twee regeldagen hebben? Afgelopen zondag had mijn dochter een jengeldag, niets was goed, ze wilde continu aan de borst en vandaag was het precies hetzelfde. Kan het zijn dat ze té goed groeit en daar last van heeft? Heb haar nl afgelopen maandag gewogen en vandaag weer: in die dagen is ze maar liefst 300 gram aangekomen Ik geef borstvoeding. Ook bakeren wij onze dochter in omdat ze een vrij onrustig kindje is. Misschien dat ik te weinig structuur aanhou ofzo (kan het me niet voorstellen maar goed). Zucht....wat kun je als kersverse moeder toch aan jezelf gaan twijfelen.... Liefs Eva
Ze kan ook veel last hebben van darmkrampjes. Mijn dochter was ook zo huilerig toen ze 3 weken was, ik werd er erg onzeker van. Na die 3e week ging het ineens een heel stuk beter, en nu pas met ruim 6 weken heeft ze weer 2 huilerige dagen gehad. Edit: Het hoeven niet per se regeldagen te zijn, dat wilde ik eigenlijk zeggen.
Daar zat ik ook aan te denken alleen wijst niets er op (aan haar houding te zien) dat ze last van darmkrampjes heeft. Haar beentjes zijn wel ontspannen. Kon zo'n kleintje maar praten he
de eerste regeldag komt volgens mij zo rond week 6, maar als je kindje ruim te laat geboren is komt het vaak eerder, meestal komt een regeldag icm een sprongetje.
Meestal heb je met 10 dagen, 3 weken en 3 maanden regeldagen. Ik weet echter niet of dit strikt gezien een dag is of dat het meerdere dagen kunnen zijn. Mijn zoontje heeft ook twee dagen en een nacht bijna continu aan de borst gehangen. Ook in de nacht kwam hij om de anderhalf uur. Misschien zou je eens op een site over borstvoeding kunnen kijken. Dat ben ik ook nog steeds van plan.
Ik wil je niet bang maken, maar na 3 weken liep bij mij de borstvoeding terug. Ik kwam erachter doordat ik kolfte. ene kant niks, andere kant 60cc, dus nooit genoeg. Toen ben ik overgestapt op de fles, en was hij veel meer tevreden. Ik zou voor en na de voeding even wegen, of een kolf huren. Weet je in ieder geval meer als nu.
Oke, nu vraag ik het toch een keer: Wat bedoelen jullie met regeldagen? Wat voor dagen zijn dit, en hoe weet jij dat het een regeldag is? Hoe kom je hieraan? Zomaar even een vraagje tussendoor Groetjes Kalush
een regeldag is een dag. of meerdere dagen waarin een kindje veel vaker eten wil. hierdoor zorgt hij ervoor dat het aanbod van melk opnieuw afgestemd wordt op de behoefte van je kindje. De melk wordt steeds calorierijker, omdat je kindje steeds meer nodig heeft. Bij ons wordt dat beschreven in het kraamboek. Het is idd meestal rond dag 10. daarna volgens mij met 6 weken en met drie maanden. Vaak loopt het redelijk op met een sprongetje. Je merkt het vanzelf als je kindje ineens veel meer wil drinken. Gewoon lekker volgen en een dagje verder niet te veel willen plannen zorgt bij mij voor de meeste rust. Meestal komen ze in zo'n periode snachts ook wat vaker, maar ik vind het erg veel schelen als ik besef dat hij gewoon een regeldagje heeft.
Dain is morgen 11 weken en heeft nu sinds 2 dagen volgens mij zijn sprongetje. Hij wil alleen maar bij me zijn, veel aan de borst, kortom alles wat in Oei ik groei beschreven staat! Als deze dagen voorbij zijn, zal hij dan automatisch weer een soort ritme aan gaan nemen? Hij heeft nu nog 6 voedingen (behalve de laatste 2 dagen dan, zijn er een stuk meer!), zal hij dan straks naar de 5 gaan? Iemand ervaring mee?
over teruglopen van bv, kolven is een andere techniek dan live drinken, toen ik begon met kolven kwam er ook haast niks uit, maar toch dronk hij wel en boerde hij ook genoeg op (om te zien dat hij vol was) ik heb rond drie weken ook een regeldag gehad (omdat het niet in de boeken stond heb ik zelfs de huisarts gebeld om te vragen wat dit kon zijn, haalde me van alles in mijn hoofd) kijk het even aan, ws een sprongetje of regeldag, en op die dagen gewoon zo veel mogelijk aanleggen en zorg dat je genoeg drinkt!