hoi wat heb je nou echt nodig van de uitzet lijst? en welke dingen hoef je echt niet te kopen... staat zo veel op ... las al dat veiligheidspelden niet nodig zijn wat nog meer niet of juist wel>>>>>
Misschien is het handig als je even jouw lijst erop zet? Dan kunnen we erop reageren. Er zijn zo veel verschillende lijsten in omloop! Zelf vond ik de uitzetlijst van Prenatal wel handig 'als vertrekpunt'. Die heb ik vervolgens door ervaren mama's laten checken: dus wat kan eraf en wat er echt bij.
genoeg hydrofiele luiers! ik heb er toen een stuk of 30 gekocht en heb er geen spijt van! Ik gebruik ze overal voor en hoef niet elke dag een wasje te draaien omdat de luiers op zijn! navelbandjes heb ik niet gebruikt en veilighiedsspelden gebruik ik nu pas.
30 hydro's ? ... Ik heb er nu 12 of nou 12 witte ... En 3 gekleurde... De gekleurde gaan we gebruik voor in het ledikantje, kinderwagen en de witte voor na het badje ..
ik zweer echt bij die luiers ! een betere uitvinding is er niet! ik gebruik er per dag: 2 voor badje, 1 voor aankleedkussen, 1 voor wiegje, 1 voor kinderwagen. Heb niet zin om bijna om de dag te moeten wassen, dus vandaar dat ik er zo veel heb maar net wat truusdemier (leuke naam ) zegt als ze goed bevallen dan kan je ze zo bij kopen!
deze lijst heb ik dus van de kraamzorg gekregen en vroeg me af of dit alles was: Kraampakket 1 thermometer voor de moeder 2 pakken kraamverband 2 pakjes weg werpzakjes voor het weg gooien van het kraamverband 1 ruime waskom (waar moet ik aan denken????)) 2 emmers maatbeker zout zacht toilet papier zaklamp of lamp met 100 watt lamp washandjes handdoeken extra lakens en/of dekbedovertrek Nodig voor de baby Wieg of ledikant zonder hoofdbeschermer/ stootrand en een stevig matras Aankleedkussen 2 goed gekeurde kruiken badje badthermometer baby thermometer luieremmer met deksel 4 lakentjes 2 dekentjes ( geen dekbed) 3 molton onderleggers 6 hemdjes of rompertjes maat 56 en/of maat 62 6 katoenen truitjes maat 56/62 6 spuugdoekjes katoenen mutsje weg werpluiers 12 katoenen luiers ( deze worden gebruikt in de wieg en om de baby mee af te drogen) 30 tot 36 luiers bij gebruik van katoenen luiers 4 hydrofiel washandjes badolie babyzalf haarborstel graag jullie advies meer of minder van bepaalde dingen bep dingen weglaten ect?
ruime waskom; ik zou gewoon een teiltje kopen bij de blokker. die voor de vaat te doen. voor de baby is t goed wat er op de lijst staat. die zaklamp hihiih, denk voor als de stroom uitvalt?
De kraamzorg hiet ter plaatse adviseert het volgende: Benodigdheden voor bevalling en kraamperiode Kraampakket: - 3 pakken kraamverband - 1 pak inlegluiers - Watten - 2 doosjes gaasjes - Navelklem - Alcohol 70% - 10 celstofonderleggers - Rol tape - Bedverhogers (klossen) - Ondersteek (po) - Bedzeil/plastic afdekfolie die de gehele matras bedekt. - Koortsthermometer om de temperatuur van de kraamvrouw en de baby te kunnen opnemen. (géén oorthermometer) - Poedervormig totaal wasmiddel - Vloeibare zeep in drukflacon (hygiënischer dan stukje zeep) - Plastic kan (om af te spoelen na gebruik van toilet of po) - Pedaalemmerzakken (om afval hygiënisch te verwijderen) - Vuilniszakken - Boterhamzakjes (plastic) in verband met hygiënische verwerking van kraamverband Voor de thuisbevalling komt daar nog bij: - Plastic emmers - Washandjes, handdoeken - Nagelborstel - Toiletpapier - Lamp of looplamp (100 Watt) - Noodverlichting (zaklantaarn,autopechlamp) - Reserve-zekeringen - Eventuele bijverwarming voor de kraamkamer Zowel bij bevallen thuis als in het ziekenhuis adviseren wij het volgende aan te schaffen voor de baby. -Ledikantje/wiegje met passend matrasje - Commode - Aankleedkussen - 2 molton onderleggers of 2 molton hoeslakens, 2 onderlakens (hoeslakens), 2 bovenlakens en 2 dekentjes** - Hemdjes/rompertjes: maat 56 (3x), maat 62 (3x) - 2 kleine katoenen mutsjes - 2 omslagdoeken c.q. badcapes - Luiers, naar keuze katoenen oogjesluiers, voorgevormde luiers of wegwerpluiers - 12 à 18 hydrofiele luiers - 3 flanellen luiers (niet noodzakelijk) - 6 strikslips bij gebruik van katoenen luiers - 6 hydrofiele washandjes - 12 spuugdoekjes - Stevig babybadje met stevige standaard - Schone emmer om baby in te baden - 2 verchroomde metalen kruiken, naadloos met rubberdop en schroefdeksel, reserve rubberdop (gecontroleerd op lekken) - 2 kruikenzakken van badstof, katoen of molton (niet opengewerkt en geen fiberfill ertussen) - Babyzeep, -olie, en zalf - Haarborsteltje en kammetje Indien u flesvoeding gaat geven: - 2 flessen met spenen voor pasgeborene - flessenrager / flessenborstel Wat u mee kunt nemen naar het ziekenhuis: Voor uzelf: - T-shirts/nachthemd - Ondergoed - Toiletspullen - Badslippers en pantoffels - Ochtendjas - Geld (kleingeld of telefoonkaart) - Fototoestel - Ponskaartje ziekenhuis of verzekeringspasje Voor de baby: - Autostoeltje - Kleertjes - Hemdje - Jasje en muts - Los dekentje Hierna een nieuw berichtje na al dit kopiëren en plakken... voor commentaar
Ik mis kleertjes in maatje 50. Weet dat 't erg verschilt per kind, maar onze dochter heeft ze zeker 6 weken gedragen. Bijkopen kan altijd, maar 't is wel handig om wat te hebben liggen. Ik zou ipv van een maatbeker een spuitflesje in huis halen (neem aan dat 't om te spoelen is). Vond ik veel makkelijker. Evt. kun je een bidon tijdens de bevalling eerst gebruiken om uit te drinken, maar daar kun je ook rietjes voor kopen. Drinkt veel makkelijker als je op bed ligt. Van al het babybeddengoed kun je er ook 3 halen (bed, was, kast). Ik heb nog een hoeslaken (met die elastieken) over het matrasje, die zie ik niet op je lijst staan, maar sommige mensen gebruiken hier een gewoon lakentje voor. Voor jezelf zou ik ook wat gewoon maandverband kopen, kotex ofzo. Ik vond t heerlijk om na een paar dagen over te kunnen stappen op iets anders dan dat dikke kraamverband. Voor de baby misschien nog zeepvrije wasgel? Voor 't wassen op de commode. 't Zijn maar tips hoor, iedereen kijkt er weer anders tegenaan. Succes! (Edit: dit is een reactie op de lijst van TS)
Ik breek m'n hersens erover, maar ik kan zo echt niet bedenken waar een nagelborstel voor nodig kan zijn. Misschien denk ik verkeerd? Heb 'm hier in ieder geval niet gemist...
[/b] Als je naar het ziekenhuis gaat: Eventueel voor je man nog wat te lezen, wat te eten (sultana's of andere tussendoortjes ofzo) . Verder kan voor je man een deo en een schoon shirt ook wel prettig zijn.
Het kraampakket zoals jij het aangeeft lijkt me aan de krappe kant (geen navelklem, alcohol etc. maar misschien krijg je het pakket (gratis) van je zorgverzekeraar en dan zal alles dat nodig is er wel inzitten. Klossen en po huur je t.z.t. bij de thuisozrg/ kraamzorg. Het vermelden van waspoeder op 'mijn' lijst, naja, heb ik wel in huis, maar wat overdreven om dit onder 'kraampakket' te vermelden, vind ik zelf. Bovendien heb ik nóg een arbo-checklist gekregen bij het intakegesprek van de kraamzorg, en dan blijken er nog meer dingen 'noodzakelijk', van dienblad en trekker tot veilige bedrading, maar ok, wij voldoen aan de hele arbolijst, haha. Ik denk dat ook aankleedkussenhoezen en kruikenzakken echt nodig zijn, evenals een kast/ commode/ tafel op hoogte. Wat de kleertjes betreft, iets meer kan geen kwaad als je zult moeten verschonen, anders moet je gelijk weer wassen. Ik keek op van de 30-36 katoenen luiers- die wil ik nl. zelf gaan gebruiken. Heb een pakket voorgevormde luiers (24 stuks) maar de eerste dagen wil ik oogjesluiers gebruiken, daar heb ik er nu 24 van.... dat leek me voldoende maar nu weet ik het ook niet meer. Heb nog wel 2 pakken pampers newborn in geval van nood. De katoenen luiers op jouw lijst (hydrofielluiers), daar zou ik - na enige maanden meelezen op dit forum- er meer van inslaan, je kunt ze echt overal voor gebruiken,net zoals Pluys zegt en anders was je je suf. Op de vorlichtingsavond van de kraamzorg haalden ze hun eigen lijst nog even onderuit door het gebruik van badolie te ontraden, omdaqt dit op het water blijft drijven en je kindje het zo binnen kan krijgen in flinke hoeveelheid. Waar is btw zout voor nodig???
Ja ik zou ook zeker enkele maatjes 50 in huis halen, Fae was 3870 gram en 52 cm lang, maar heeft nog zo'n 2 tot 3 weken maatje 50 aangehad, ook wel 56, maar 50 viel zeker de eerste 2 weken wat beter over het algemeen.
Nou, ontsmetten lukt je niet met een nagelborstel en hier droegen de kraam en vk gewoon handschoenen.