Hallo, zou graag willen weten wat alle afkortingen betekenen op het formulier van de 20 weken echo.. BPD: 47.9 mm HC: 173.0 mm CM: 5.1 mm TCD: 19.6 mm achterhoorn: 3.7 mm AC: 144.0 mm FL: 28.7 mm HC/AC: 1.20 BPD/FL: 1.67 gewicht: 288 g (staat dan Hadlock (BPD-HC-AC-FL) schter... linkervoet: 29.3 mm plac anterrior 4 cm vanaf het oi hoop zo graag dat ik alle antwoorden krijg want ben zo benieuwd...kreeg alleen te horen dat alles goed was.. geen lengte van de kleine meegekregen.. en ze had het over haar voetjes die wel aan de kleine kant zijn? alvast heel erg bedankt voor degene die dit me uit kunnen leggen
Hoihoi, BPD: breedte hoofdje. HC ; hoofdomtrek CM: weet ik niet TCD zijn de kleine hersenen achterhoorn is ook een meting dat gedaan word in het hoofdje. AC :buikomtrek FL : boven been De mm erachter is het aantal mm gemeten. Met alle meting bij elkaar word er een schatting van het gewicht gemaakt 288gram. Hadlock is het rekensommetje waar dat echo apperaat mee werkt. Placenta ligt op de voorwand 4cm vanaf de baarmoedermond (=goed!) Het linkervoetje is gemeten, dat is niet standaard. Ik zou ook niet weten wat een gemiddelde lengte van een voet is bij 20 wkn. Lengte van het kindje kan niet meer gemeten worden dat doen we tot aan 13 wkn en pas na de geboorte weer! De metingen zien er allemaal prachtig uit! Betekenis afkortingen echoformulier Imke
Dank je wel Imke Dus hieruit is niks op te maken over de grootte van het kindje? en ook niet hoever ik dan ben in de zwangerschap? Wel jammer dat ik dat verder niet gevraagd heb...maar was zo bezig met of alles wel goed was met de kleine... heb ook gelijk meegedaan aan 2 onderzoekjes, voor infecties en de meting van de baarmoederhals. Maar hartstikke bedankt voor je antwoord