Volgens mij had ik vrijdagmiddag mijn eisprong, veel slijm en stekende pijn. Op zaterdag was slijm helemaal weg. We hebben zaterdagochtend geklust. Kan je zwanger worden bijna 24 uur na je ei, zelfs als je bijna geen slijm meer hebt? En ik heb ook gehoord dat je dan weer meer kans op een meisje hebt Iemand ervaring met zwanger raken NA de eisprong en was dit een MEISJE?
volgens mij is je ei dan al afgestorven als het zaad het eitje bereikt. Ovulatietesten zijn daarom handig omdat je dan ziet wanneer je ei gaat springen. Het zaad heeft dan de tijd om naar de eileider te zwemmen. Succes!
De mannelijke zaadjes leven korter dan de vrouwelijke maar zwemmen sneller. Als je dus een paar dagen voor je eisprong klust, heb je meer kans op een meisje, want na een paar dagen leven waarschijnlijk alleen de vrouwelijke zaadjes. Als je op het moment van de eisprong klust, heb je iets meer kans op een jongen, want die zaadjes zwemmen het snelst en bereiken het eitje dan het eerst. (weet niet meer op welke site ik dit heb gelezen, maar weet nog wel dat het zo zat, want ik dacht nog; dat is dus eigenlijk hetzelfde met mannen en vrouwen, mannen zijn sterker maar vrouwen leven langer)
Je ei leeft ongeveer 24 uur, dus het kan wel. Maar mogelijk heb je de dagen voor je ei ook al geklust? Zaadcellen leven langer dus, kun je als nog bevrucht zijn.
Nee, we hebben zeker een week voor de eisprong niet geklust. We zijn ook niet actief bezig voor nummertje twee. Ik ben zeer benieuwd. Hopelijk kan ik over anderhalve week meer melden hier.
vanesje: ik zou ook graag wat meer willen weten over deze vraag ik zit met hetzelfde probleem ik heb ook een halve tot een hele dag te laat geklust. ik moet nog tot zaterdag wachten en ik voel nog helemaal niks dus denk ik dat het niet raak is maar ik blijf iedere maand weer hopen dat het toch gelukt is. succes groetjes puck
Voor zover ik weet is er een dag na de eisprong nog steeds wel een kans op bevruchting, maar die kans is echt heel minimaal De meeste kans maak je 1 a 2 dagen vóór je eisprong..