ochtend ritueel met twee kinderen?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Hope87, 23 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    hoe ziet jullie ochtend ritueel er uit als je een baby en een kindje van 2 hebt?? :$

2. Stando

Stando Bekend lid

5 apr 2012
    754
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hectisch! Ben pas weer begonnen met werken, en we zijn nog op zoek naar een passend ritme. Ik lees even mee....

3. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.614
    1.155
    113
    haha ik heb zelf nog maar 1 kindje maar als ik logisch nadenk zou ik eerst jezelf klaar maken
    dan je oudste kindje aankleden, traphekje dicht en hem lekker ff boven laten spelen
    als laatste de baby eruit halen en aakleden.

ik doe mijn zoontje altijd s avonds al een schone romper aan, scheelt me s morgens weer wat;) en alle kleren vast klaar leggen s avonds...

4. Luppy

Luppy VIP lid

1 dec 2007
    7.166
    2.282
    113
    Druk! Meestal kleedde een van ons de kinderen aan en de ander maakte vast ontbijt en evt. tasjes voor kdv enzo klaar. Ik stond in die tijd soms wel eens extra vroeg op om even rustig alleen te kunnen ontbijten, maar tegenwoordig zitten we gewoon met z'n allen aan het ontbijt (kids zijn nu 7, 4 en 1).

5. Onje

Onje Niet meer actief

Wij gaan 8 uur a kwart over 8 de deur uit.

Kwart over 6 gaat de wekker, douche aankleden haren & make up.
    Brood maken voor onszelf & de oudste fles maken voor de jongste.
    Rond kwart over 7 half 8 maken we ze wakker aankleden eten en weg.

Kleding voor iedereen leg ik een dag van te voren klaar.

6. gusto

gusto Niet meer actief

Mijn kinderen zijn 16 maanden en 2 maanden. Kleinste krijgt flessen om 6:00 en 10:00 en daartussen slaapt ie grotendeels. Dochter wordt om 8:30 wakker dus heb dan ruim een uur om rustig met haar te ontbijten en samen aan te kleden :)

Heerlijk relaxt hoor. Moet er nog niet aan denken weer te werken :D

Heb je deze al gelezen? Hoe voorkom je ochtendstress? - Zwangerschapspagina.nl

7. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Super relaxted.

Op werkdagen:
    Ik kleed eerst mezelf aan. Kids slapen dan nog.
    Laat de hond buiten plassen, maak brood klaar. Jassen, tassen en kleding heb ik s avonds al klaar gelegd.
    Ik kleed eerst de oudste aan. Die gaat eten voor dr tv. Dan maak ik de jongste wakker, kleed die aan en geef die pap of fles. Jassen aan en weg.

Op vrije dagen wisselt het. Maar nooit hectisch. Soms slapen ze allebei nog en begin ik gewoon bij diegene die als eerste wakker word. Vaak roept de oudste dat ze klaar is met slapie doen.die kleed ik dan meteen aan of ze gaat in pyama naar beneden.

Geen probleem. En, ik ben alleen;)

8. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    Oef oke. Ik heb nu met me kindje al bijna geen tijd voor mezelf.

Dus hoop op meerdere reacties!

9. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Op werkdagen zorg ik dat ik de avond ervoor gedoucht heb en snel klaar ben. Ik moet zelf al om 6.30 de deur uit. Ik smeer dan de boterham voor de oudste vast en doe deze in een zakje. Ik maak de fles ook klaar zodat vriend de jongste de fles en meteen kan geven en hij maakt daarna de oudste wakker. Als zij eet en de jongste in de wipstoel zit gaat hij zich aankleden. Helaas wel voor de tv maar dan zit ze rustig.
    Hij is meestal de sjaak met wegbrengen naar kinderdagverblijf.
    Als ik avonddienst heb dan gaan de meiden toch een dag naar kinderdagverblijf en sta ik mee op om te helpen en ga daarna weer naar bed.

Als ik vrij ben is het andersom en ga ik douchen als de jongste haar eerste slaapje weer heeft rond 8.30u en dan speelt de oudste boven op haar kamertje.

Tijd voor mezelf is schaars.......

Maar dat komt wel weer!

10. Sleepless

Sleepless Bekend lid

1 jun 2013
    892
    173
    43
    Vrouw
    Brabant
    Hechtisch, terwijl ik nog niet eens werk ;). Kleine slaapt nog niet door dus afhankelijk van hoe laat ze in de nacht komt, is ze 's ochtends wakker. Als ze tegelijk wakker zijn, de oudste van 2 snel naar beneden, kleine halen en voor beiden melk maken. De oudste krijgt eten nadat ik de kleine heb gevoed. Als de oudste vantwee naar opvang gaat, 2 dagen per week, neemt mijn vriend hem mee en hij zorgt er dan ook voor dat hij klaar is. Ik zorg altijd dat ik zelf klaar ben voordat kids wakkeer zijn. Zijn ze toch al wakker, zorgt mijn vriend voor ze totdat ik klaar ben, dan gaat vriend zich klaarmaken.

Het is een heel geregel en we moeten nog een goed ritme vinden, zeker als ik straks weer ga werken. Hopelijk slaapt de kleine dan wel door.. ;)

11. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Op werkdagen:
    Ik kleedde 's ochtends eerst de baby aan en ging hem daarna voeden. Ex-man kleedde onze oudste aan en gaf hem zijn boterham.
    Daarna gingen man en ik onszelf om beurten aankleden en daarna laadden we de hele bups in om naar het kinderdagverblijf en ons werk te gaan.

Op mijn niet-werkdagen ging het ongeveer hetzelfde behalve dan dat de jongens en ik niet op tijd in de auto hoefden te zitten.
    Ex-man ging dan voor met aankleden en dergelijke en ik en de jongens deden wat rustiger aan.

12. chocotof

chocotof Bekend lid

28 dec 2010
    704
    1
    0
    Werkveld jeugdzorg
    Achter de duinen
    06:00 uur opstaan
    Man doucht met zoon en kleed hem en zichzelf aan.
    Ondertussen smeer ik brood en strijk zn overhemd en broek.
    Ik eet ondertussen zelf mijn ontbijtje en drink een sloot koffie (vooral de koffie is heul belangrijk:D)
    Dan gaat zoon met man ontbijten en ik douchen aankleden opmaken haar fohnen (ik snap de praktische korte kapsels nu zoveel beter:cool:)
    Dan daarna geef ik dochter de borst en laat man onze luie bulldog uit.

En dan hop hop de deur uit. Het is dan 8 uur sharp. Okok soms wordt het ook weleens kwart over.

Maarr het is bij ons zeer relaxt we hebben echt de tijd om rustig te ontbijten etc.
    Ik hoef nog niet te werken maar we hebben al wel twee keer proefgedraaid :p

Succes straks!

13. JoyofLiving

JoyofLiving Fanatiek lid

10 apr 2013
    2.571
    0
    0
    Ik heb nog verlof maar ritueel is nu:

's Ochtends krijgt baby flesje op bed en peuter zijn drinkpapje op bed. Daarna ga ik de baby in bad doen en speelt peuter boven op zijn kamer en daarna is hij aan de beurt om in bad te gaan en leg ik de baby in zijn bedje voor een dutje. De ene keer gaat ie slapen en de andere keer is ie wakker maar dan zet ik gewoon het muziekmobiel ofzo aan. Ondertussen dat peuter in bad zit ruim ik de boel boven op (zoals het badje van baby, kleding etc.) Badkamer deur staat helemaal open dus altijd zicht op peuter en een klein laagje water in het bad en hij vermaakt zich wel. Als ik klaar ben dan gaat peuter uit bad, aankleden en dan gaat ie meestal even tv kijken in mijn bed en ga ik douchen en aankleden etc. Dan gaan we met zn tweeën naar beneden en ga ik mn boterham eten en peuter krijgt zn fruit en kan de dag beginnen ;)

14. Hope87

Hope87 Bekend lid

7 apr 2012
    910
    2
    16
    maar tussen welke tijd kleden jullie je zelf aan ivm wassen of douchen van jezelf.

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat staat er toch bij? Na het voederen :p van de hele bups gingen ex-man en ik onszelf om beurten aankleden.
    Tussen welke tijd op de klok dat precies is dat ligt er natuurlijk aan hoe laat jij zelf de deur uit moet en hoe lang alles duurt. Wij hebben daarvoor de laatste week van mijn verlof gebruikt om proef te draaien. Dan is het niet zo erg als je te laat bent en heb je alvast een idee hoe lang alles duurt.

Deel Deze Pagina