Hoi dames!! Een tijdje geleden heb ik hier ook iets gepost maar ik kan het niet terug vinden... Ik vroeg toen naar zwangerschapssymptomen aangezien ik die ook had.. En ik heb vandaag getest en ik blijk al een aantal weken zwanger! Ik ben natuurlijk heel gelukkig, maar ik ging juist testen omdat ik licht bloedverlies had, heel donkerrood. Dit deed ik om zeker te zijn dat ik niet zwanger ben, want ik zou binnen vijf dagen beginnen met Clomid. Goddank geeft de test op tijd mijn zwangerschap aan! Nou heb ik vaker gelezen dat donker bloedverlies kan duiden op oud innestelingsbloed o.i.d. maar ik heb vrij weinig ervaringen gelezen.. Ik ben heel benieuwd of jullie dit wel eens meegemaakt hebben tijdens een zwangerschap. Het is bij mij erg donker, maar het zijn alleen vegen, nu drie dagen een paar keer. Het is dus echt oud bloed, normaliter is mijn menstruatiebloed helder rood en veel, nu dus niet echt bloed maar 'vegen'. Ik hoop dat dit normaal is Liefs!
Hoi! Bloedverlies is altijd rot, welke vorm ook. Ook al is het bruinverlies, je maakt je toch zorgen! Donkerrood is niet per sé oud bloed helaas, oud bloed is echt bruin. Dus het zit niet langer dan 12 uur in de baarmoeder zeg maar. Hoe ver ben je? Want het kan nog wel innestelingsbloed zijn misschien. Hoe dan ook blijft het spannend. Er zijn meiden bij wie bloedverlies slecht nieuws betekende (zo ook bij mij), maar ik heb ook verhalen gelezen waarbij er een andere oorzaak was, of zelfs geen oorzaak gevonden werd. Misschien heb je iets aan deze informatie: Bloedverlies tijdens de zwangerschap- Zwangerschapspagina Heel veel sterkte, ik hoop dat je een goede zwangerschap zult hebben!
Dankjewel dpbovenkamp! Het is bij mij haast zwart, ik heb dit nog nooit gehad. Maar ik voel me verder prima. Ik ben nog maar net zwanger, het zou innesteling kunnen zijn, die bloeding heb ik hiervoor niet gehad. Ik hoop dat het snel weg gaat en dat het niets is! Als het echt zou bloeden zou ik me wel wat meer zorgen maken denk ik. Maar op dit moment lijkt het me redelijk normaal, alleen inderdaad vervelend zo'n bloeding!
Hoi! Ik heb iets later helderrood.bloedverlies gehad en soms ook donkerrood. Met afvegen en soms ook in mn inlegkruisje. Dit is tot week 12 regelmatig terug gekomen maar geen oorzaak gevonden! Inmiddels ben ik 32 weken zwanger! Zolang het niet toeneemd of je krampen krijgt klinkt t voor mij niet zorgwekkend. Alleen ik snap die angst.echt zo goed, wat een rotgevoel he, die onzekerheid! Ik hoop dat t niks is, je kan altijd even bellen voor overleg, maar met een echo is nu ook nog niets te zien.. Ik gebruikte ook clomid en heb met de gyn overlegd.toen maar ben toen met 6,5 week voor eerste echo geweest en zelfs toen was t nog maar twijfelachtig wat ze zagen. Eigenlijk is afwachten t beste maarja,.. Zo lastig he?
Ik heb een innesteling bloeding gehad ook. Dit was heel weinig en donker rood. Met 14 wk ook nog bloed gehad maar dat bleek van hematoom te komen, die was 2wk later weg. Hoeft dus niks ergs te betekenen nu een gezond ventje van bijna 6mnd!
Heel erg bedankt voor de bemoedigende reacties! Het is vervelend ja, want vooral bij zo'n eerste zwangerschap is alles spannend en nieuw en onzeker Maar het is nu een dag, oud donker bloedvegen, ik voel me verder optimaal, fit, gezond, gelukkig, weinig last van misselijkheid alleen continu plopjes in onderbuik sinds innesteling en nu beginnen mijn borsten een beetje zeer te doen aan de zijkanten.. De kleine krampjes in de buik zijn lastig te peilen; het kunnen mijn darmen zijn aangezien ik daar last van kreeg vanaf begin zwangerschap, en het voelt allemaal altijd hetzelfde bij mij (naar wc moeten, menstruatie, en zwangerschap heeft hetzelfde gevoel bij mij) alleen de krampjes zijn heel erg licht en totaal niet vergelijkbaar met menstruatie gelukkig. Ik voel wat banden getrek om het maar zo te noemen.. Las ook dat dit normaal is! Ik moet nog een goede arts zoeken, maar dat komt wel goed... Spannende tijd hoor!!!
Heel fijn om te lezen!! En gefeliciteerd met je zwangerschap!! Ook door Clomid dus? Na hoeveel rondes? Liefs!
Ja klopt!, 1 ronde 50 mg,.sloeg niet aan,.ronde 5 100 mg was ik zwangerl! 2 eicellen gesprongen maar 1 baby Ik vond t echt rotspul, ik had zoveel bijwerkingen! Maar t is wel de "fijnste" manier om zwanger te worden als t dan toch met alle medische toeters en bellen moet.
hier bij bijna alle zwangerschappen bloedverlies gehad, van zwart tot zelfs helderrood, het kan uiteraard beide kanten opgaan, maar meestal gaat het zwarte dan over in helderrood komen er krampen en stolsels en dat is vaak een teken dat het mis is hier waren het hematomen