van IUI naar IVF

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by dancer4fun, Oct 8, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. zonnetje1980

zonnetje1980 Fanatiek lid

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Zolang je maar een streep houd marnat. Dat je snachts moet plassen is niet erg volgens mij.
    De ochtendurine is meer, omdat die geconcentreerder is omdat je niet drinkt.

Ik hoop niet dat het uitloopt op een vmk.
    Succes en we blijven duimen voor je.

Hier ook allemaal mensen die ik ken zwanger. Wanneer wij nou eens inderdaad.
    Bij ons weinig kans dat we zwanger het jaar uit gaan, gezien ik pas in januari start met ivf.

Manlief wil eigenlijk niet voor ivf en ziet het niet zitten. Gisteravond werd dat me weer eens duidelijk. Gelukkig zegt hij niet te willen stoppen. Maar voel me daardoor soms wel alleen met mijn gevoelens.
    Man ziet erg op tegen het geheel, dus ik hoop dat het snel raak is met ivf of nog een wondertje ervoor.

Alleen op commando klussen wil hier niet meer. Kan ook niet van mijn lichaam uitgaan wanneer ei is. Had gisteren vruchtbaar slijm, terwijl ik pas vrijdag ofzo ei verwacht. Kan wel iets eerder worden. Temp is ook niet betrouwbaar.
    Dus toch maar kijken of ik vanavond zin kan maken en de hoop dat het effect heeft.

Dikke knuffel allemaal.

2. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    zonnetje: Mijn vriend wil gelukkig wel voor ivf gaan, maar ziet heel erg tegen alles op. Niet voor zichzelf maar voor mij. Het prikken en de punctie.
    en dat op commando klussen heb ik meer moeite mee als mijn vriend. Ik doe het wel, want wil toch elke kans benutten. Doe nu ovutests en heb sinds gisteren vruchtbaarslijm, dus ik denk dat mijn ei er aan zit te komen. Wij waarschijnlijk ook vanaaf maar "verplicht" klussen.

Merk nu ook dat ik steeds meer moeite heb met al die zwangere om me heen. Het lijkt wel of overal waar ik ben of kijk ik zwangere vrouwen zie. Ik krijg er steeds meer moeite mee. Heb ik eigenlijk nooit echt gehad. Maar het besef van, dat het misschien helemaal niet gaat lukken, begint wel een beetje op te doemen. Misschien dat ik daarom ook meer moeite krijg met de zwangere om me heen.
    herkennen jullie dat?

3. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Ik wil ook wel mee ;)

Zwangere dames supermegagefeliciteerd :)

Ik heb even niet gereageerd, ik merk dat ik even niet zo bezig ben met het hele gebeuren nu we een rustcyclus hebben. Weet dat ik wel aan jullie denk en ook mee hoop dat we allemaal zwanger zijn binnenkort.

Ik herken het wel, ik had ook bedacht dat 2010 ons jaar zou worden. Het kan nog, maar het eind van het jaar komt er echt wel aan. Daar word ik toch wat melancholisch van. Het niet lukken van de verse IVF doet me meer dan ik had gedacht, wat eigenlijk wel weer logisch is, maar toch... En wat ook nog eens zo is, ik weet dat ik wel zwanger kan worden, het is niet zo dat ik helemaal in de gloria ben als ik een positieve test zou hebben, het kan daarna ook gewoon nog mis gaan. Ik zal altijd met een slag om de arm zwanger zijn en dat is ook niet heel lekker. Maar het is wel zo.

4. Marnat

Marnat VIP lid

Aug 10, 2009
    29,821
    3
    38
    Female
    Medewerker Thuiszorg
    Groningen
    Dopey en dancer

Ik herken jullie gevoel ook, ondanks het tweede streepje!
    helemaal het laatste wat je zegt dop nu hopen dat het blijft plakken .
    Morgen als we een duidelijke streep hebben ben ik geruster.

Meiden ik gun het jullie vanharte duim me een ongeluk voor jullie.

5. yasgok

yasgok Actief lid

Feb 13, 2009
    395
    12
    18
    huisvrouw
    Nederland
    Hoi meiden,een vraagje

Ik heb de uitslag gekregen van mijn huisarts.Ik krijg morgen te horen hoe ver ik ben.ik denk richting de 4,5 week.Mijn hcg waarde is 132. Is dit goed????

6. kaboutertje

kaboutertje VIP lid

Jul 10, 2008
    5,651
    0
    36
    in mijn droompaleis
    Alles over hCG

Hier heb je een hele tabel. Heb er eerlijk gezegd niet op gekeken.

Marnat denk aan je morgen.

7. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Marnat heeft al en update in haar topic staan voor degene die het willen lezen. Vanmorgen gepost.

Fijn voor je yasgok.

8. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

Oct 19, 2010
    239
    0
    0
    Hoi Meiden,

Allereerst de zwangere,gefeliciteerd!Dat er maar snel meer mogen volgen!
    @Marnat, meid wat een spanning,maar ik heb er vertrouwen in dat het goed gaat komen!!
    @all, gebruiken jullie ook utrogestan bollen? Ik vind het zó vies,hoe ervaren jullie dat? wanneer testen jullie nu voor het eerst?hoeveel dagen na TP?

Wij hebben vandaag een TP van 2 emmy's na IVM...spannend!! Het is zo'n ander gevoel dan bij IUI. Dat 2 bevruchte eitjes worden terug geplaatst, ik denk dan bijna,wat kan er nog misgaan....helaas nog veel!! Ik heb goede hoop,dat zal de komende weken vast op en neer gaan,maar voor nu is dit goed!
    Ik ben na de punctie echt ziek geweest,vandaag weer de eerste dag dat ik me een beetje fit voel. Vooral héél erg duizelig en misselijk!

Meiden,ik denk aan jullie!!Ik hoop dat jullie je goed voelen en dat het verdriet van kinderloos zijn niet continue overheerst! onze tijd komt, daar ben ik van overtuigd meiden!!

Keep up the goed feeling!!!

9. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    liefprinsesje: Suc6 vandaag met je tp. Spannend hoor, 2 emmy's!!! ik ga heel hard voor je duimen dat ze allebei blijven plakken.

10. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Hi meiden,

Even een egootje, sorry... Voel me zo down... Vandaag de echo en ....

:( SLECHT NIEUWS...:(

Zit met hele dikke ogen op de bank. En een kruik, want ik heb het koud. Heel erg koud van verdriet en teleurstelling.
    Had ik met de Puregon (150/175 eh) de 1e IVF 5 follikels (3 eitjes van slechte kwaliteit, waarvan er slechts 1 goed bevrucht is en teruggeplaatst, mislukt...) nu, met de menopur 225eh SLECHTS 1 FOLLIKEL!!!! Na 6 dagen spuiten :(

De follikel is al 17 mm. BMslijm is 7/8 mm en ik word vanmiddag teruggegebeld wat ze willen. De kans is heel groot dat het een escape IUI gaat worden... Gelukkig zijn de zaadjes van vriendlief wel van voldoende kwaliteit, dat we een kansje hebben, maar het voelt echt alsof ik voor niets die nare spuiten heb gezet.
    Misschien zeggen ze doorspuiten in de hoop dat er alsnog wat gaat groeien maar er was nog 1 andere follikel te zien, die was 9 mm en de rest niet noemenswaardig en lastig te vinden.

Ben zo teleurgesteld....

Wat zouden jullie doen?
    Mijn gevoel zegt dan maar een escape IUI...

En die gevoelens Dopey, die herken ik maar al te goed.
    Liefprinsesje, doe ze IVM ook als je niet goed op stilulatie reageert? Anders geef ik me graaaaag op....!Duim voor je meid!
    voor de spontane ei-sprongers ook!!!xxx

11. liefprinsesje

liefprinsesje Actief lid

Oct 19, 2010
    239
    0
    0
    Ach lieve lieve Juulzon..wat een gedoe!Ik zou voor een escape IUI gaan! Dan "verspil"je in ieder geval geen kans op IVF!
    IVM, is vooral voor mensen met PCO, als je geen eisprong uit jezelf hebt...en als je kans maakt op een overstimulatie. Maar meid, vraagt het gewoon nee heb je,ja kan je krijgen!!

Lieve meid, zet hem op!!Houd hoop,hoor!!Wie weet wordt je met de escape IUI wel zwanger,een kans is een kans!!Niet vergeten hoor!!

Succes en huil maar lekker want het is allemaal ook wel machtig klote...zo!!

12. Sammie88

Sammie88 VIP lid

Jun 12, 2008
    11,287
    0
    36
    Emmen
    Juul, als er een keuze is zou ik voor de IUI escape gaan, dan heb je in iedere geval een kans!

Hele dikke knuffel meis!

Dopey en Dancer, ook ik herken jullie gevoel!

* Komt een groepsknuffel geven!! *

13. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    ach nee, juulzon wat kl*te zeg. Dan zou ik idd ook voor een escape iui gaan. Heb in ieder geval iets meer kans dan zelf proberen. Een hele dikke knuffel en huil maar even lekker uit. Dat mag gewoon hoor, je moet het toch even kwijt die teleurstelling.

14. Dopey

Dopey Bekend lid

Nov 21, 2008
    893
    1
    0
    Juulzon wat balen :( Ik ben het helemaal met de dames eens, ga voor een escape-iui. Jammer van al het spuiten, maar als je nu een punctie doet, is de kans op succes wel heel klein, plus het kost je een poging voor de verzekering. Succes met nadenken!

:( voor marnat ook al geen goed nieuws, pfff ik ben wel weer toe aan goed nieuws!

15. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Een dikke knuffel voor juulzon. Het zit je niet mee zeg.

liefprinsesje: succes met de wachtweken.

Voor alle andere dames ook een knuffel.

16. juulzon

juulzon Fanatiek lid

Apr 29, 2009
    4,486
    57
    48
    Het wordt idd de escape IUI...

Net gebeld en moet nu vanavond nog de menop. en de decap. zetten - morgen de deca en de Pregnyl 5000 om 22u, dan op zondag om 11u20 de IUI...

Nu maar hopen dat het een superei van kwaliteit is en dat de zwemmers 'm bevruchten... (maar waar vind ik hoop?!)

Ga zo maar even in bad liggen. Heb zware koppijn van die stomme emoties....

Dankjullie wel meiden!

xxxxxxxxx

17. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    De hoop vinden is soms inderdaad zo moeilijk. Maar hoop blijven houden hoor.
    Ga lekker in bad liggen en neem een pijnstiller. Heb zelf ook goede ervaringen met rescue van bach bloesem om rustig te worden.

Heel veel succes met de iui zondag. En het is al een keer gelukt, dus wie weet heb je weer geluk.

18. zonnetje1980

Feb 9, 2009
    4,405
    11
    38
    in mijn huisje
    Het is hier weer even heel erg rustig.
    Zit zelf in de wachtmaanden voor we met ivf kunnen beginnen. Dus niet zoveel te melden.
    Alleen dat ik niks van mijn lichaam snap. Begin van de week al vruchtbaar slijm en een temp die vrij hoog was voor tijdstip in cyclus (vorige maand ook gehad). Vanmorgen weer lage temp, maar geen vruchtbaar slijm.
    Morgen dus nog maar eens tempen, verwachte vandaag mijn ei eigenlijk.

Dus mijn lichaam is geen betouwbare graatmeter deze maand, net als vorige maand eigenlijk. Maar ach, zie het wel en wacht wel af. Weekend ben ik lekker vrij, dus even weer bijkomen van de drukke week.

19. dancer4fun

dancer4fun Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,091
    0
    0
    hondentrimster
    den haag
    Denk dat iedereen nog een beetje aan het bijkomen is van gisteren. zoveel slecht nieuws daar wordt niemand vrolijk van. Meiden (Marnat en Juulzon) een hele dikke knuf van mij. Hopelijk gaat het weer een beetje met jullie.

Zit hier ook weer in een wacht maand voor ivf. Ga zo weer een ovutest doen. Hopelijk is die vandaag of morgen positief. Gaan we het deze maand toch maar weer zelf proberen. En anders hopelijk volgende maand ivf.

20. brabbel1988

brabbel1988 VIP lid

Jul 8, 2009
    7,504
    139
    63
    Ik heb net een telefoontje gekregen van het ziekenhuis, en ik mag met IVM gaan beginnen............
    HIEP HOI!
    Alleen pas in januari, en helaas niet meer in december. :(

Ik moet in december nog een combinatie afspraak maken met de vp, en de arts over t spuiten, echos, en de planning.
    En dan zullen we in januari kunnen starten.
    Als mijn cyclus in januari niet uit zichzelf opstart, dan krijg ik Provera voorgeschreven.
    Maar dit jaar in ieder geval geen behandelingen meer.

Echt een tegenvaller zeg!
    Maar waarom snap ik niet echt goed.............
    11e nov. ongi, 4 weken later weer ongi--> is dan dus 9 december.
    7 dagen later is dan de punctie--->de 15e.
    En dan kan er dus eigenlijk nog een tp zijn voor de kerst?
    Of zie ik t nu zo simpel?

Baal er behoorlijk van hoor!!!:(:(

Share This Page