Rapley methode

Discussie in 'Voeding' gestart door janette, 29 apr 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. janette

janette VIP lid

26 feb 2007
    5.113
    0
    0
    Ben op zoek naar de droombaan
    Heiloo
    Ho Hoi,

Teun mag met vast voedesel beginnen en nu dachten we misschien de methode van Rapley te gebruiken.
    Maar heeft iemand hier ervaring mee? en waar kan ik evt meer info vinden over evt eetschema?
    op Google lukt het niet 1 2 3

Groet Janet

2. kwebbeltje

kwebbeltje VIP lid

13 jul 2005
    15.340
    1
    0
    Verpleegkundige
    Duitsland
  3. natalie

natalie Lid

6 apr 2007
    82
    0
    0
    De meest informatieve site over Rapley is www.borstvoeding.com, en het daarbij horende bijvoedingsforum. Ook is er een boek van kinderdietist Stefan Kleintjes: Eten voor de kleintjes. Daarin staat ook een heel duidelijk voedselintroductieschema (maar dat staat ook op de site).

Leuk dat je op deze manier vast voedsel wilt gaan introduceren. Doe het wel rustig aan, want je kind is nog geen half jaar geweest. Maar dat is het goede van de Rapley-methode: je kind zal zelf wel aangeven of hij aan fruit en groente toe is of nog niet.

Ik ben zelf ook begonnen met deze methode. In het begin was ik heel enthousiast. Maar mijn dochtertje kreeg op deze manier op een gegeven moment toch te weinig binnen. Ze gooide steeds bijna alles op de grond en dat vond ik ook een beetje jammer van het eten.

Inmiddels is mijn dochtertje een jaar en doe ik niet zoveel meer met de Rapley-methode. Maar mijn dochtertje is misschien niet helemaal het goede voorbeeld. Zij heeft Downsyndroom en dan is eten volgens deze methode denk ik toch wat lastiger.

Ik ben heel benieuwd wat jij en Teun ervan vinden!

Deel Deze Pagina