mijn tepels knappen uit hun velletje...

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Appelstroop, 9 apr 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

hallo dames,

met de zoekmachine kreeg ik zoveel antwoorden, maar die zijn niet echt recent meer.

dus vandaar dat ik het hier nog even vraag,

ik heb sinds 2 dagen last van extreem droge & ruwe tepels.
    heb daarnet gedoucht en na alleen water op mijn borsten hebben gehad, ingesmeerd met de ouderwetse nivea... en ja hoor het lijkt wel of ze uit hun velletje knappen.

zijn hier dames die er ook last van hebben?

oja is dat niet wat te vroeg in de zwangerschap?

laat de oplossingen maar komen :D

2. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Hey hey :)
    Ik heb er zelf (nog) geen last van, maar ik heb wel gister van Zwitsal zalf gekocht. Is speciaal voor de huid van je borste nen tepels, om t soepel te houden. Ze hebben sinds kort namelijk een nieuwe lijn, voor mamma :)
    Ik heb heel erg pijnlijke tepels dus ik dacht: misschien helpt t daar wel tegen...
    En zo niet, nouja, het is beter voorkomen dan genezen, dus wie weet :)
    Je zou het eens kunnen proberen.

3. Lelie4

Lelie4 Actief lid

10 feb 2008
    182
    0
    0
    De mijne jeukennnnnn wordt er gek van! Is leuk op straat als je er even lekker uitgebreid aan krabbelt!

4. Appelstroop

Appelstroop Niet meer actief

:)

daar heb ik (nog) geen last van, wel af en toe een jeuk moment en ja dat komt dan als je in de rij staat bij de ah ofzo... :(

5. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Oh, heb ik ook! Echt een soort vervellinkjes en jeuk!
    Bij mij helpt vet houden heel goed. Met Lanette (apotheek) creme of Balneum. Werkt echt heel goed.

6. Kiki

Kiki Fanatiek lid

8 jul 2005
    4.364
    1
    38
    Fulltime memmie en mod :-)
    Steenwijk
    Vervelend, maar het is een teken dat je tepels/tepelhoven (hmm, goed Nederlands ? ) aan het groeien zijn. Als je goed kijkt, zul je zien dat ze ook donkerder worden.

Door de losse velletjes kun je ook vreselijke jeuk krijgen, zolang je dat niet hebt mag je in je handjes wrijven. Tepeljeuk is echt killing :confused:

Wat je nu doet is al prima, goed smeren met een lekkere vette creme.
    Succes

Groet van Kiki

7. Kaatje85

Kaatje85 VIP lid

14 jul 2006
    35.431
    47
    48
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Toen ik je titel las dacht ik alleen maar..auw !

haha maar geloof dat ik hetzelfde heb.zeker als ik onder de douche heb gestaan. wordt het velletje van mijn tepel helemaal wit en zou het er volgens mij zo af kunnen krabben ( ga ik niet uitproberen)

8. BoBam

BoBam Niet meer actief

at is heel irritant ja ik weet het!Bij mij ook en het ziet er zo stom uit!

9. Het is niet verstandig om je tepels in te smeren met bodylotion of de borstencreme van Zwitsal. Dit is juist niet bedoelt voor je tepels, maar voor de huid er omheen. Op je tepels zitten talgkliertjes die zorgen ervoor dat de tepel soepel blijft. Misschien bestaat er wel een zalf speciaal voor tepels, als die erg droog zijn, bij de apotheek? Suc6 ermee, lijkt me erg vervelend.

10. Yule

Yule VIP lid

6 dec 2007
    8.059
    1
    36
    Balneum kun je rustig op je borsten smeren, net als andere olie en bodylotion e.d. maar je tepels overslaan (gaat bij mij ook irriteren en dan nog erger jeuken).

Lanette is gewoon vette creme van de apotheek (soort vaseline maar dan anders) wat wel op je tepels kan. 1 keer smeren in de paar dagen is voldoende om de droogheid tegen te gaan. Ik zou dit overigens niet doen tijdens borstvoeding e.d.

11. Nemo

Nemo Niet meer actief

Ik zou idd ook niet zomaar wat smeren. Wat in elk geval belangrijk is dat je je tepels niet met zeep wast. Je hebt n.m. klieren van Montgomery bij je tepels en die scheiden een beschermd vettig stofje af, en die zou je er dan weer vanaf wassen.
    Mocht je veel last hebben zou ik iets van Purelan of Bepanthen smeren. Is geschikt voor op tepels.

12. sanex

sanex Actief lid

15 aug 2006
    191
    0
    0
    Ik ben dan wel niet zwanger, maar ik herken het supergoed. Jeuken, om gek van te worden, ben ik op het werk, sta ik midden in de winkel, ja hoor, jeuk! :| Ongelooflijk. Ook het vervellen wat ik hier las herken ik. Wat bij mij wel wil helpen is veel sudocreme erop smeren, en zoogcompressen in mijn bh. (anders vind ik het zo raar voelen XD) Misschien een optie?

13. sanex

sanex Actief lid

15 aug 2006
    191
    0
    0
    En dat kun je gewoon bij de drogist halen?

14. saartje27

saartje27 Fanatiek lid

13 jan 2007
    2.391
    1
    36
    Nederland
    Ik had het ook dat ze zo erg jeukte. Zelf zo erg dat de vellen er aan hingen van het krabben. Smeerseltjes werkte bij mij helaas alleen maar averechts.

15. FunnyMe

FunnyMe VIP lid

8 jul 2006
    7.561
    0
    0
    Ik zou bepanthen erop smeren. Te koop bij drogist en apotheek. Wij gebruiken in de kraam ook bij tepelkloven. Maar op de verpakking staat dat je het bij alle huidirritaties kunt gebruiken.

16. sanex

sanex Actief lid

15 aug 2006
    191
    0
    0
    Misschien morgen toch maar even naar het dorp om dat te kopen dan ^^

17. Dragoddess

Dragoddess Actief lid

9 dec 2007
    112
    0
    0
    Eindhoven
    Mijn tepels zijn onlangs na een paar uur Thermaal badderen spontaan vervelt! Ze zien er weer helemaal fris/ jong uit en jeuken ook minder. Ik smeerde overgens alleen in het begin iets erop, toen ze overgevoelig waren en schuurde in mijn BH.

Deel Deze Pagina