Vanaf wanneer voelde jullie je kindje voor het eerst, in de eerste zwangerschap?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door prinsesje88, 16 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sandra2

sandra2 Bekend lid

10 nov 2010
    528
    0
    0
    Overijssel
    17 weken

2. ch11

ch11 Bekend lid

19 apr 2011
    928
    0
    0
    Studie recherche
    Rond de 16 weken voelde ik onse kleine voor het eerst..

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Beide keren een voorliggende placenta:

1e zwangerschap met 17 weken
    2e zwangerschap met 16 weken

Het is heel gewoon om pas met 22-24 weken wat te gaan voelen dus vooral geen zorgen maken!!!

4. prinsesje88

prinsesje88 Fanatiek lid

21 mrt 2011
    1.226
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat een leuke en grappige reacties allemaal! :) Het is dus ook echt voor iedereen heel verschillend vanaf welke week ze de kleine voelden.

Ik was zo benieuwd hoe het zou voelen en of je het wel zou herkennen aangezien dit helemaal nieuw is. Maar iedereen omschrijft het als een vlinder/gekriebel/plopjes. Ik weet nu in iedereen geval een beetje, als ik iets zou voelen de komende weken, wanneer het je beebje zou kunnen zijn.

Thnx meiden voor alle leuke reacties! Ben zeker benieuwd naar de karatetrappen! :D

5. Nalia

Nalia Actief lid

29 okt 2010
    275
    0
    0
    Huishoudelijke Hulp
    Noord Brabant
    ik voelde hem al met 14 weken.. niemand wou me geloven haha.. Maar ik heb altijd last gehad van spastishe darmen ook in het begin en dan was heel mn buik opgezet.. Kon hem ook alleen op die momenten voelen zo vroeg dan. De enige tijd waarin ik dankbaar was voor dat spastishe gezeur..

6. mamaja

mamaja Lid

14 jun 2011
    50
    0
    6
    NULL
    NULL
    Met 15 weken vanbinnen en 18 weken van buitenaf:)

7. Robin88

Robin88 Actief lid

10 jun 2011
    476
    0
    0
    Lag deze week op mijn buik in bed ( ik slaap nog altijd veel op mijn buik, arm kind :)) en toen voelde ik ineens een plopje vanbinnen. Heel zacht en voelde even laten nog 2 keer zo een zelfde plopje.
    Ben nu 15 weken en heb daarna ook niets meer gevoeld. Heb ook af en toe last van rommelende darmen, maar dit voelde toch anders.

8. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    16 weken:) Gekietel. En met 18 weken het eerste schopje.

9. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi hoi!

Ik voelde mijn Wosseltje met 17w6d, meteen een plopje (klein schopje??). Daarna meteen al veel duidelijker en nu met ruim 19 weken voel ik echt de schopjes.
    Ik voelde voor die eerste keer niet wat, maar het kan best zijn dat ik steeds dacht dat het mijn darmen waren. Soms lijken het kleine luchtbelletjes in mijn darmen, hoewel ze nu dus echt sterker worden. Supergevoel! Mijn man heeft het een paar dagen geleden voor het eerst gevoeld!

Groetjes, Pinda83

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.473
    4.924
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Ik voelde het vanaf een week of 16, alleen heb ik heel lang getwijfeld of het echt ons kindje was. Misschien toch darmen of iets anders, dacht ik steeds. Maar nu is het gevoel er nog steeds, maar dan veel duidelijker. Als ik op bed lig beweegt mn buik soms zelfs! Mijn man voelde het vanaf een week of 18.

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    Eerste zwangerschap met 13 weken en vanaf 16 weken voelde ik haar al elke dag heel duidelijk. (placenta achter)

Deze baby voelde ik met 10 weken al voor t eerst en vanaf 14/15 weken al elke dag (placenta voor/zij)

Blijkbaar ben ik OF erg gevoelig OF hebben wij ontzettend sterke/drukke kindjes :p (of allebei natuurlijk)

12. Female

Female Niet meer actief

1e 17+5 weken
    2e ong. 13 weken
    3e 18 weken )placenta voor)

13. Florabella

Florabella Fanatiek lid

8 dec 2010
    4.323
    0
    0
    Juf!
    Limburg
    Met 14 weken begonnen de kriebelende vlinders moest ik me goed op concentreren!, Eind 15 weken konden we het aan de buitenkant licht voelen. Nu voel ik hem ook bij bezigheden ed en veel duidelijker en vaker!

14. devil81

devil81 Actief lid

20 mrt 2010
    374
    1
    18
    Had er niet echt op gelet,
    totdat iemand vroeg heb je al leven gevoeld, ik altijd trubbelig en druk lekker na het douchen sávonds op bed gaan liggen, en op gaan letten, nou en dat ik het voelde, was er gewoon niet zo mee bezig, maar nu ik het weet is het erg leuk, als ik op mijn buik ga liggen krijg ik een soort protest daar binnen, dus als ik het af en toe wil voelen ga ik lekker op mijn buik liggen!
    De 1e keer was met 17weken!
    Ben nu 19 weken!

XXX

15. Napoleon

Napoleon VIP lid

19 jan 2009
    11.632
    0
    0
    Docente
    De eerste voelde ik met 23 weken
    de tweede met 14 weken