Vanaf welke leeftijd en onder welke omstandigheden gaat je kind logeren

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door Saskia82, 7 mrt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Liekje81

    Liekje81 VIP lid

    6 sep 2013
    18.638
    21.132
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Ik snap het probleem niet zo met logeren als baby. Ik zie niet in waarom dat niet goed zou zijn ofzo. Inmiddels vraagt ze er zelf om. Ze logeerde wegens werk toen ze een maand of 4 was. Ze logeert tot nu toe alleen bij mn sm. Die past ook elke vrijdag op en heeft daar een bed en alles staan. Wel zo handig.
    Zo af en toe komt het voor wegens werk, of als we een feestje hebben ofzo. Meestal maar 3x per jaar hooguit.
     
  2. Rianne1988

    Rianne1988 Actief lid

    21 okt 2015
    150
    18
    18
    Hier is ze toen ze een week of 9 was voor het eerst gaan logeren omdat ik een nacht en dag weg was doordeweeks. Mijn man moest werken en moest haar daardoor erg vroeg wegbrengen terwijl ze toen al sliep van 22:00-10:00. Die heeft ze toen laten slapen bij zijn ouders. Was helemaal goed. Toen ze 10 weken was ging ze naar mijn ouders omdat mijn man en ik een dagje weg gingen. Der toen ook daar laten slapen omdat ze dat leuk vonden.
    Vanaf 12 weken (sinds ik weer ging werken) slaapt ze 2x per week ergens anders ivm mijn werk. Soms ook meer soms ook minder.

    Ivm bruiloften zal aankomende baby als ze een week of 6-8 is al bij mijn ouders of schoonouders slapen.
     
  3. Melief

    Melief Niet meer actief

    Mijn dochter met 4 maanden en mijn zoontje nog niet.
    Ik heb alleen de mogelijkheid om ze bij mijn ouders te laten logeren maar ivm gezondheidsredenen voel ik me bezwaard om dat regelmatig te vragen. Zou me heerlijk lijken als ze elke maand een nachtje ergens konden logeren :oops:
     
  4. Williie

    Williie Fanatiek lid

    2 jul 2016
    1.190
    1.038
    113
    Assen
    De eerste x logeren was ze 11 maanden. Ze is nu 2 en is 3x uit logeren geweest.. alleen bij mijn ouders.. ze gaat alleen logeren als het niet anders kan.. niet omdat wij een avond + nacht "rust" willen of zo. Ik slaap juist slecht als ze ergens anders slaapt :oops:
     
    Saskia82 vindt dit leuk.
  5. Luna86

    Luna86 VIP lid

    11 jan 2009
    13.254
    7.820
    113
    Gelderland
    Ik weet echt de leeftijd niet meer maar weet nog wel dat ik het zo lang mogelijk heb uitgesteld.
    In de periode van 1/4 jaar was het wel eens lekker als ze een nachtje uit logeren waren. Inmiddels heb ik ze weer het liefste thuis. We hoeven er niet meer uit in de nacht en we kunnen zelf weer uitslapen :p
     
  6. Mila27

    Mila27 Fanatiek lid

    20 jul 2017
    3.153
    2.346
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje logeert al vanaf baby regelmatig bij mijn ouders. Hij was een ontzettend slechte slaper dus soms was het gewoon even nodig, want daar sliep ie dus wel door... verder gaan wij regelmatig een nachtje weg dus dan slaapt ie daar ook, en tegenwoordig zelfs elke vrijdag. Gewoon omdat hij en mijn ouders dat helemaal geweldig vinden en ze er de hele week over praten dat hij op vrijdag daar slaapt en ze op zaterdagochtend heerlijk uitgebreid ontbijten met lekkere broodjes... ik zou er soms zelf ook wel willen logeren :roflmao:
     
    Dufel vindt dit leuk.
  7. Dufel

    Dufel VIP lid

    10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Vanaf 9/10 maanden logeert hij af en toe bij beide opa's en oma's
    We houden het wel nog bij 1 nachtje.

    Omdat wij graag eens een nachtje weg willen, of een avondje op stap of lekker een nachtje doorslapen (in t begin)

    De opa's en oma's genieten volop van hem, hij krijgt alle aandacht en wordt goed verzorgd.

    Inmiddels is hij bijna 4 en vraagt er ook vaak zelf om. Is voor hem 1 groot feest.
     
  8. Charmed72

    Charmed72 Fanatiek lid

    8 mrt 2009
    1.318
    227
    63
    Vrouw
    Hier is onlangs een topic over geweest:
    https://www.zwangerschapspagina.nl/threads/wanneer-logeren.686124/

    Overigens, als ik heel je tekst doorlees, vind ik het heel knap dat jouw man toch nog op heeft weten te groeien. Het lijkt of je totaal geen vertrouwen hebt in de opvoedkwaliteiten van je schoonouders.

    Ik begrijp heel goed dat je je eigen ouders het meest vertrouwt, maar ik hoop dat je hen ook als hun rol als opa en oma wilt geven.
     
    MadeInUSA en Mila27 vinden dit leuk.
  9. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Bij sommige ouders is dat ook heel knap. Hier komen de kinderen ook niet bij schoonouders omdat mijn eigen man dat niet vertrouwt. Dat komt meestal ergens vandaan.
     
  10. Mop81

    Mop81 Fanatiek lid

    9 nov 2013
    4.051
    2.431
    113
    Vrouw
    Amsterdam
    Hier vanaf een paar weken al.
    Mijn zoontje was echt een hele slechte slaper en dat brak ons soms echt op.
    Opa en oma boden het aan en genoten er ook van. Hij sliep bij hun veel beter.
    Regelmatig vraagt hij of zij of hij mag logeren daar. Ze wonen om de hoek dus dat voelt ook fijn.
     
    jolien 1986 vindt dit leuk.
  11. jolien 1986

    jolien 1986 Niet meer actief

    Met paar weken al. Ik was helemaal kapot van fulltime kolven, dat gejank de hele dag en nacht door herstellende van keizersnede. Kortom ik was aan slaap toe.

    Moeilijk? Nee ik moest de eerste 2 weken al mijn dochter op de neonatologie achter laten waar continu de alarmbellen af gingen. Wij waren "uit logeren" al gewend
     
  12. Zomerbloem

    Zomerbloem Fanatiek lid

    19 mrt 2018
    2.121
    2.572
    113
    Vrouw
    Hier met 3 maanden omdat we een bruiloft van dichte familie hadden. Daarna omdat zoontje het wilde, wij een feestje hadden, moesten werken of gewoon omdat opa/oma/overgrootouders/tantes het willen (en zoontje natuurlijk ook).

    Hij gaat al vanaf 7 maanden elk jaar 2 weken met mijn opa en oma naar de camping. Zolang hij het leuk vind en mijn opa en oma het nog aan kunnen heel veel plezier!
     
  13. Jackie87

    Jackie87 VIP lid

    6 aug 2013
    5.439
    2.872
    113
    Hier minimaal vanaf 1jaar. De eerste keer is altijd met oud en nieuw. Dat vieren we bij mijn sxhoonouders waar de kinderen dan ook blijven slapen. Daarna alleen als ze zelf willen.
     
  14. Shakes

    Shakes VIP lid

    2 apr 2013
    14.132
    5.874
    113
    Vrouw
    Vlaanderen
    Maar dat is je man die dat zelf beslist, vanuit zijn eigen ervaring...
     
  15. MaritS

    MaritS Actief lid

    5 dec 2015
    469
    398
    63
    Hij ging voor het eerst logeren toen ie ongeveer een half jaar was denk ik, bij opa en oma.
    Hij is nu 2,5 en logeert af en toe.. 4 keer per jaar ofzo? Altijd bij mijn vader en zijn vrouw of bij mijn moeder. Bij beide heeft hij een eigen bedje.
    De vrouw van mijn vader is onze gastouder, daar is hij dus ook echt als thuis.
    Als hij logeert gaan wij lekker op stap. Als ouders wil je soms ook weer even man en vrouw (jaha, of vrouw en vrouw of man en man :D) zijn, ipv alleen ouders.

    Edit: wil er nog wel even aan toevoegen dat het belangrijk is dat jij het gevoel hebt dat je kind in goede handen is.. en misschien is dat niet bij je ouders, maar wel bij je schoonouders, of je broer of zus of een goede vriendin..
    En je merkt het vanzelf als je er klaar voor bent. Niet met tegenzin doen. Maar ook niet uitstellen omdat je je schuldig voelt omdat je vind dat je zelf voor je kind moet zorgen, want voor jezelf zorgen is net zo belangrijk.
     
  16. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.809
    32.714
    113
    Klopt, ik had niet goed gelezen en was er vanuit gegaan dat ze dat samen zouden beslissen. Maar lees idd dat haar vriend het wel vind kunnen
     
    Shakes vindt dit leuk.
  17. mamameer

    mamameer VIP lid

    21 jan 2014
    7.594
    3.976
    113
    Precies dit!
    Van heel kleins af aan, en nu nog! Soms omdat ze het zelf vragen, meestal omdat dit ons beter uitkomt, weekendje weg, iets met werk, uit eten samen. Ze gaan altijd bij een opa en oma logeren. En dit is hier echt voor iedereen leuk!
     
  18. Saskia82

    Saskia82 Lid

    4 mrt 2019
    21
    2
    3
    Vrouw
    Ja dat doe ik zeker. Daarom mag ze ook nu best paar uurtjes daar zijn maar logeren op deze leeftijd vind ik dan weer anders. Als ze ouder is, is ze in verschillende opzichten minder kwetsbaar.
    Zijn geen slechte mensen overigens maar ze zeggen dan ook lachend dat mijn man ook eens van commode is gevallen en er niets aan over hield, kan natuurlijk maar dan zeggen; ach goed opletten hoeft pas bij paar maanden als ze meer bewegen... geen fijne uitspraken vind ik haha.

    Mijn man is inderdaad heel rustig en braaf, zeker vergeleken met andere.
    Zijn broer bv die woont er ook ondanks ze hem liever elders hebben ivm agressie, drugs, onvolwassen gedrag etc, hem heb ik ook niet graag alleen bij mijn dochter. Gelukkig wil mijn man dat ook niet.

     
  19. Saskia82

    Saskia82 Lid

    4 mrt 2019
    21
    2
    3
    Vrouw
    Ja hij denkt niet zoveel na denk ik maar toen ik zei dat ik haar te jong vind (En het was niet echt nodig) was hij het wel met me eens dat ze nog wel erg klein is.
     
  20. riean

    riean VIP lid

    21 apr 2014
    5.537
    7.040
    113
    Ongeacht de leeftijd eens per jaar een weekend. Eerst bij mijn ouders, nu gesplitst omdat er geen drie bij mijn ouders kunnen. Wij gaan dan een weekend weg. Dochter was 4 maanden, zij was het jongste, de oudste was bijna een jaar.
    Verder als ze er om gaan vragen, en dat is met een jaar of drie a vier.
     

Deel Deze Pagina