Ingegroeide haartjes :S

Discussie in 'De lounge' gestart door Wardi, 25 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Wie heeft er nog meer last van (gehad)?

In plaats van puistjes uitknijpen moet ik regelmatig een ingegroeide haar uitknijpen. En het laat lelijke littekentjes achter op mijn benen. Hoe kan ik die rotdingen voorkomen?

Heeft er iemand tips in de aanbieding?

Alvast bedankt : )

2. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    scrubben
    harsen ipv scheren

3. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Je hebt tegenwoordig koude wax op strips.
    Werkt erg prettig. In het begin deed het een beetje pijn, maar naar mate ik het vaker gebruikte werdt dat steeds minder.

Gewoon te verkrijgen bij de drogist zoals Kruidvat en DA etc.

4. Heart

Heart Fanatiek lid

28 jan 2008
    1.572
    0
    0
    Limburg
    En die werken écht zo goed? Zou dat ook wel eens willen proberen maar ben bang dat de helft dan gewoon blijft zitten... :)

5. Sarah84

Sarah84 VIP lid

21 jul 2008
    6.665
    1
    0
    Student en moeder
    Dordrecht
    en anders proberen de andere kant op te scheren...doordat je bijv. tegen de haarrichting in scheert willen daarna je haartjes die kant op groeien en groeien ze dus in...omdat daar gewoon huis zit...
    dit is ook zo met harsen hoor...als je niet goed langs je huid de strips eraf trekt maar omhoog...dan gaat alles anders groeien en kan je er ook last van krijgen...

6. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    Ik laat mijn benen waxen. (Kan mezelf geen pijn doen, haha)
    Kost hier maar 6 euro en in 5 minuten sta je weer buiten. Heb nooit ingegroeide haren. En als je zelf dan ook nog af en toe scrubt kan er helemaal niks meer fout gaan.
    Die wax strips om het zelf te doen functioneerde bij mij eerlijk gezegd voor geen meter, maar zal het wel niet goed gedaan hebben.

7. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    @Vlindertje: wilde jou het adres al vragen voor die goedkope waxbeurt, maar da's me nét effe te ver weg :)

8. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    :) dat snap ik. Maar mocht je de Canarische Eilanden een keertje aandoen... 8)

Is het in NL echt zoveel duurder dan?
    Ik doe altijd benen en bikini waxen, is €12,00... Dat eens per drie weken is erg goed te doen moet ik eerlijk zeggen. Goed, is misschien allemaal niet zo hygienisch en netjes als in NL maar dat zal mij een worst wezen, ze doen het goed tot nu toe...

9. Kristel86

Kristel86 VIP lid

4 feb 2008
    8.631
    851
    113
    Vrouw
    ingegroeide haartjes krijg je als je tegen de haargroeirichting inscheert...
    Dus als je dat doet om t goed glad te krijgen, scheer dan altijd nog even na met de haargroei weer mee om ingroeien te voorkomen :)

Wat betreft koude wasstrips, die werken bij mij vor geen meter.. de helft blijft gewoon zitten :(

10. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Bij mij werken de koude wax strips redelijk, maar dit afhankelijk van hoe vaak ik het doe. :oops:

In de winter geef ik mn benen en armen rust, en dan is het de eerste keer iets meer werk.
    Als ik het dan vrij snel herhaal, als de haartjes dus weer net doorkomen zeg maar dan werkt het perfekt.

Ik zou zeggen probeer gewoon wat uit, en probeer dit dan wel een paar keer vol te houden want het is altijd even wennen.

11. penelopea

penelopea Bekend lid

31 jul 2008
    993
    1
    0
    twente
    Whaha ik zat inderdaad ook net al te kijken :D

Als ik zelf hars dan trek ik mijn hele benen erbij af :S Ik scheer altijd onder de douche, en veel scrubben, dat helpt inderdaad!

12. Xmas06

Xmas06 Niet meer actief

bij mij deed de epilator wonderen! :D
    Doet even pijn maar daarna geen ingegroeide haartjes meer..

13. Moe

Moe Fanatiek lid

22 jan 2008
    1.319
    0
    0
    ik gebruik warme hars die ze in de schoonheidsalons gebruiken
    die heb ik besteld via internet en dat werkt goed

alleen moet eerlijk zeggen ik heb ook gewoon
    ingegroeide haren ;)
    ik zou ook graag willen weten hoe dat spul heet
    wat je bij de apotheek kan halen tegen ingegroeide
    haartjes

14. Wardi

Wardi Bekend lid

6 mei 2008
    830
    0
    0
    Mama : )
    Far far away...
    Dank jullie wel voor de tips meiden.

Ik scheer mijn benen niet met scheermesjes, ik epileer ze met een (goede) epilady. Ik schrub ook regelmatig. Harsen heb ik ook een paar keer gedaan maar maakte geen verschil dus ben weer aan de epilady.

Is er geen wondermiddeltje ofzo? : )

15. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    heb eens opgezocht wat het hier in de buurt kost (al zou ik graag naar de canarische eilanden verkassen ;)
    12.- bikini en 14.- onderbenen dus valt mee

maar hoe zeer doet dat nou de 1e keer?
    hoe lang blijft het weg of verschild dat?

16. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    De eerste paar keer (lees 2,3) zijn echt het ergst. Zeker als je zoals ik de jaren ervoor hebt geschoren. Maar daarna valt het echt heel erg mee. Maar is denk ik moeilijk te zeggen, ieders pijngrens is anders. Ik zou mijnzelf dus nooooit kunnen epileren met een epilady omdat dat zo lang duurt. Veeeel te pijnlijk. Ga al zweten als ik eraan denk. Maar benen harsen duurt 5 minuutjes en gaat zo snel en proffesioneel dat je voordat je denkt 'au', alweer buiten staat zegmaar.

En ik doe het elke drie weken. De haren moeten minimaal 3 millimeter zijn voordat ze er weer grip op krijgen zegmaar. En ook dat verschilt bij iedereen. Sommige moeten elke twee weken, bij de ander blijft het 6 weken weg. Maar hoe langer je harst, hoe dunner en losser de haartjes gaan zitten en hoelanger ze erover doen om terug te groeien. Dus probeer het een keer zou ik zeggen!
    Succes

17. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    ik scheer ook mijn benen, ik heb ze ook wel een hele lange tijd laten harsen, ook heb ik een epilady. Maar met alle methodes krijg ik ingegroeide haartjes. Heb overal wondjes. Ik ga dan ook nog met een naald net onder de huid om die haartjes eruit te krijgen.

Tis soms een waar bloedbad hier. hahah grapje he.

maar in ieder geval word ik er ook niet goed van. Vanaf april laat ik mijn benen en oksel weer harsen. Dan ben ik van de zomer lekker haarloos.

18. Vlindertje86

Vlindertje86 Actief lid

17 dec 2008
    344
    0
    0
    Zelfstandige
    Canarische Eilanden
    :confused: OKSELS? Waaah! Dat durf ik zelfs niet... Daar denk ik dus van dat het grúuwelijke pijn zal doen. De tranen springen me al in de ogen als ik er aan denk :)

En tjah, misschien verschilt het ook gewoon per huid hoe sterkt je last hebt van ingegroeide haartjes... Anders is het moeilijk te verklaren dat de eén er wel last van heeft en de ander niet... Heb het alleen bij mijn bikini lijn (ook erg leuk). Pukkeltjes, bultjes, heel vervelend!

19. Krokus

Krokus Fanatiek lid

5 okt 2007
    3.080
    0
    0
    Grubbenvorst
    in de winter doe ik mijn oksels zelf met epilady. Is effe pijnlijk maar het is erg snel 'verdoofd'. Ik kan er niet tegen als het zo snel aangroeit en het is meteen zo hard, die haartjes dan he.

20. tweeling

tweeling Fanatiek lid

9 sep 2006
    3.579
    0
    0
    mama van 2 meiden!
    heej bedankt voor je antwoord!
    is de bikinilijn pijnlijker dan onderbenen, en doen jullie ook de bovenbenen?

denk dat mijn pijngrens wel het zelfde is aangezien ik ook al jank bij de gedachte aan een epilady...brrr

oksels doe ik zelf dat is 1 minuut en weg dat is geen moeite vind ik!

Deel Deze Pagina