hartje kloppen

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Lentel, Dec 9, 2008.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lentel

Lentel Actief lid

Oct 27, 2008
    100
    0
    0
    Nederland
    Dames,

Ik ben zeer pril zwanger, op 23 december heb ik een eerste afspraak bij de gyne.
    Zouden we het hartje al kunnen zien / horen kloppen?
    Dan ben ik in principe 6 weken en 4 dagen zwanger.

kan iemand mij meer info geven?

Liefs Lentel

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

in principe klopt het hartje dan al en ik zie dat je naar de gyn gaat, dan krijg je vast ook gelijk een inwendige echo, veel plezier mooi kerstkadootje wordt dat :)

3. mariska1978

mariska1978 Bekend lid

Oct 22, 2008
    702
    1
    0
    psychiatrisch verpleegkundige
    Vorden
    Volgens mij zou je het hartje met een echo,bij die termijn moeten kunnen zien kloppen.
    Ik weet niet hoe het dan zit met het hartje horen, maar vaak is dit pas wat later in de zwangerschap. Bij mij pas met 11+1 de 1e keer het hartje gehoord met de doptone.

4. makey

makey Fanatiek lid

Feb 16, 2006
    1,999
    0
    0
    vaak wel hoor

5. ilona24

ilona24 Actief lid

Nov 11, 2008
    312
    0
    0
    limburg
    het ligt er ook maar net aan hoe je spruitjeligt.
    Niet iedere vk maakt een echo bij de eerste afspraak en wordt je door gestuurd naar het zh voor een termijn echo .
    Tenzij je deze al hebt gehad

6. rebecca86

rebecca86 Actief lid

Sep 14, 2008
    129
    0
    0
    Mijn zusje is ook tussen de 6 en 8 weken zwanger, ze heeft van de week ook eerste afspraak gehad.. ze zeiden tegen haar dat het nog veels te vroeg was om het hartje zo te horen, dat dat pas kan rond een week of 12.. wel bij de echo idd dan kun je het wel al zien en horen kloppen.

7. ilona24

ilona24 Actief lid

Nov 11, 2008
    312
    0
    0
    limburg
    klopt vandaag bj de vk geweest en ben bijna 14 weken en zei zelfs dat ik er niet raar van moest opkijken als ze niets zouden horen.
    hoewel we zelfeen angelsoundhebben aangeschaft en ik heb onshummeltje al gehoord vanaf 9 weken ..

8. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    Horen kloppen kan zo vroeg nog niet, maar mocht je nu een inwendige echo krijgen dan zou het hartje wel te zien moeten zijn!

Ik heb gister een inwendige echo bij de gyn gehad en we zagen het hartje meteen kloppen :D
    Ik was 6w3d.

Hopelijk gaat t bij jullie ook zo voorspoedig :D

9. Libra

Libra Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    2,354
    0
    0
    Op de echo kun je het wel zien kloppen, maar horen gaat meestal pas vanaf veel later. Voor hoern kun je het beste 12 weken aan houden, geloof ik.

10. samkids

samkids Niet meer actief

Kristel, 6w3d en dan al het hartje gezien. Mooi!
    Ik dacht dat het pas vanaf 7weken kon. Daarom durf ik ook pas in mijn 8e week een afspraak te maken voor een echo, bang niets te zien en dan in spanning te zitten.

Ik lees dat het bij jou 3x achter elkaar fout is gegaan. Vreselijk! Bij de 2e en 3e keer nog een echo gehad of was het daar te vroeg voor fout gegaan?

11. Kristel86

Kristel86 VIP lid

Feb 4, 2008
    8,631
    851
    113
    Female
    @DrewB: Voor zover ik weet gaat het hartje tussen de 5 en 6 weken beginnen met kloppen, dus als je over de 6 weken heen bent zou je t echt al moeten kunnen zien..
    Ik weet het niet helemaal zeker hoor, dus als t niet klopt dan hoor ik t wel ;)

Bij de eerste 3 zwangerschappen heb ik geen echo's gehad, daar is het te vroeg voor fout gegaan..
    Gisteren was het dus extra spannend omdat het de allereerste keer was dat we ietszouden zien :)

12. Sucre

Sucre Fanatiek lid

Feb 1, 2008
    4,877
    0
    0
    Verpleegkundige
    Gelderland
    Op de echo zie je het hartje idd na 6 weken kloppen. In het echo-apparaat zit vaak een doppler ingebouwd, zodat je het hartje ook kan horen. Heel bijzonder! Mijn 1e echo was bij 7 weken. We zagen het hartje, maar het horen ervan maakte het allemaal nog veel werkelijker.

Share This Page