Me dochter (bijna 4) haalt het bloed onder me nagels vandaan!! Sinds gister is ze ziek geworden met koorts van boven de 40 graden en een keelontsteking. De koorts is gelukkig afgezakt en ik snap heel goed dat ze pijn heeft en zich niet lekker voelt! Maar het is de hele dag al janken geblazen Filpmje kijken vanmiddag alleen maar huilen huilen huilen We leggen haar net in bed weer huilen We gaan naar beneden staat dametje aan de trap te huilen omdat de dekens op de grond liggen(zelf gedaan natuurlijk) ik weer naar boven om die dekens op dr bed te leggen en ja hoor WEER huilen Ze wilt wat drinken dus ik pak een glas water begint ze weer te huilen want dat wil ze niet drinken Frustratie komt deels door de hormonen en zeer slecht geslapen want jawel heb niet geslapen omdat madam dus ook de hele nacht heeft zitten huilen Wat kan ik nu nog doen zodat ze stopt met huilen en drammen???????????? ze heeft dr medicijnen gehad en dr pijnstilling heb er al getroost noem het maar op Normaal gesproken is het n lieve pittige meid die niet snel huilt dus ben al dat gehuil niet gewend. Word er echt helemaal gek van!!!
Pff moeilijk zeg Helemaal doordat ze ziek is en ze dus zeer waarschijnlijk niet zomaar zal huilen.. Maarja, t zal toch een keer klaar moeten zijn he? Mijn dochter is dan wel een stuk jonger (bijna 2), maar wat hier meestal wel helpt is gewoon duidelijk zeggen: "Schat, mama heeft nu alles gedaan wat nodig is, dus je kunt nu lekker gaan slapen. Dit was de laatste keer dat ik bij je ben geweest; mama komt dan ook niet meer boven" En dan dus ook idd niet meer naar haar toe gaan (tenzij je hoort dat er écht iets aan de hand is natuurlijk). In het begin bleef ze dan nog wel uitproberen, maar als ze dan in de gaten had dat er dus écht niemand meer zou komen hield ze wel op en viel ze lekker in slaap. Tegenwoordig zegt ze uit zichzelf al "mama laatste keer boven" En als t niet gaat om t slapen, maar in zn algemeenheid; Duidelijk toespreken/vragen hoe en wat, bijv: "Lieverd, kijk mama eens aan. (erg belangrijk vind ik, dan dringt t over t algemeen tenminste door) Mama heeft alles gedaan wat nodig is of is er nog iets wat je wil? Zoniet, dan is t nu klaar met huilen.. We gaan nu dit doen of dat doen, goed?" *dikke knuffel* In elk geval dus gewoon duidelijk zijn met wat jij vindt hoe het moet en daar consequent in zijn/blijven. Hoop dat je hier wat aan hebt!
Sorry dat ik het zeg, snap je vermoeidheid maar kom op zeg je kind is ziek. 40 graden koorts en een keelontsteking reden genoeg voor een kind van 4 jaar om te huilen en te drammen. Ze doet dit niet bewust. Ze is ziek en niks is fijner om dan getroost te worden door je moeder. Komt misschien wat hard over, maar ik vind je titel een beetje raar omdat ze dus ziek is. Beterschap voor je meiske. En sterkte voor jou. Hopelijk slaan de medicijnen snel aan en is ze snel de oude.
Ben 't hier eigenlijk wel een beetje mee eens... 't arme kind is ziek, dikke koorts en een keelontsteking, logisch toch dat ze zo huilt! Maar ik snap jou ook wel hoor dat het op een gegeven moment gewoon teveel wordt zeker als ze normaal bijna niet huilt. Ik hoop ook dat de medicijnen snel aanslaan en ze snel opknapt. Sterkte voor jullie beiden en knuffel haar maar eens lekker .
Ik ben t overigens ook wel eens met Jada08 Maar ik snap ook dat t op een gegeven moment ook even klaar moet zijn als het zo lang duurt.. Je dochter heeft ook haar rust nodig (en met overmatig huilen zal de pijn ook niet snel minder worden). Dus mijn mening is dan ook dat als t echt te veel wordt je toch op de een of andere manier een halt moet toeroepen en dat zou dan, dénk ik, in mijn geval zijn door haar dus toe te spreken en gewoon uit te leggen dat t zo niet kan, dat t niet goed is, voor niemand.. Maar dat je er wel voor haar bent wanneer het nodig is
Stond al in me beginpost dat ik snap dat ze zich niet lekker voelt! En dat de koorts gelukkig is afgezakt! Ik zet me vraag en mijn frustratie hier neer in de hoop dat er andere moeders zijn die weten wat ik nog meer zou kunnen doen om haar te laten stoppen met huilen en zodat ze gaat slapen. Ik kan moeilijk haar voor de 2de nacht weer de hele tijd in me armen houden met als gevolg dat me meissie nog steeds blijft huilen! Schiet zij niks mee op en ik ook niet @Kristel86 Heb haar al geprobeerd uit te leggen dat als ze zoveel huilt dat haar keeltje nog meer pijn gaat doen en dat ze beter kan gaan slapen want dan gaat het sneller over. Heb haar zelfs nog een waterijsje aangeboden voor de pijn maar dat wou ze ook niet. Ze wou in haar tent slapen dus heb alles maar van het bed afgetrokken en in haar tent gelegd in de hoop dat ze stopt met huilen en lekker gaat slapen Ik hoop dat ze heel snel weer beter is en geen pijn meer heeft. De medicijnen ben ik niet zo heel dol op want het lijkt net alsof ze er heel suffig van word @jada08 je mag de titel raar vinden maar zo voel ik het op dit moment. Pfff ik word er inderdaad even helemaal gek van ja Het is ook een combi van meerdere dingen slaaptekort hormonen en dan dat gehuil wat ik niet gewend ben Tips om haar rustiger kwa huilen te krijgen zijn MEER dan welkom!!!!!!!!!!!!!
Ach gos... vind het wel zielig om te lezen, ze voelt zich dus echt niet lekker! Misschien vragen of opa/oma/papa even een middagje bij haar wil blijven zodat je even bij kunt tanken? Dan kun je je daarna weer volledig op het vertroetelen en verzorgen storten
Je zou ook nog even de huisarts kunnen bellen om te overleggen. Misschien mag je wel andere/meer pijnstilling geven. Keelontsteking doet echt verschrikkelijk veel pijn. En als je dan niet begrijpt wat er aan de hand is (zoals je dochter) kan het ook best eng zijn.
Hoe rustiger jij bent, hoe rustiger je meisje. Als je kind normaal nooit huilt en nu wel, ga er dan maar vanuit dat het goed zeer doet. Heb zelf ook wel eens een flinke keelontsteking gehad en je gaat echt door de grond hoor. de pijnstilling helpt tegen de pijn, maar niet tegen het ellendige griepgevoel dat je erbij krijgt. Afleiden en rustig doen. Zeg tegen haar dat je weet dat het pijn doet. Je moet niet boos worden omdat je kind ziek is, ik snap je frustratie, ik heb ook wel eens van die dagen gehad.
Ik snap dat je het niet leuk vind maar je kind doet dit toch ook niet expres? Vind het een beetje raar overkomen. Als ze dit nu doet terwijl ze NIET ziek is, alla.. ^^ t komt echt op mij over van, stel je niet zo aan en stop ermee want ik kan er niet tegen.
Wij hebben het net achter de rug, maar hier ook misselijk en spugen erbij. Het schijnt te heersen. Mijn zoontje is nog een stuk jonger en weet helemaal niet wat hij met zichzelf aan moet. Ik vind het ook vermoeiend hoor, hij is vanochtend gelukkig zijn eigen vrolijke ikje weer..
ik vind je titel nogal uhm bot overkomen je dochtertje is ziek.. en jij komt aan met ze haalt het bloed onder mn nagels vandaan.. huh... tip: denk terug aan wat jou moeder deed bij jou wat jij prettig vond als je ziek was..vaak helpt dat wel.. tenminste hier helpt het wel als ze heel overstuur is trek k haar tegen me aan, ga wiegen en zachtjes zingen en valt ze in slaap. deed mijn moeder ook.. En met keelontsteking denk ik dat het een kwestie is van doorbijten en wachten tot de meds aan slaan..
Maar ze heeft waarschijnlijk keelpijn! Als ik keelpijn heb, heb ik constant dat rotte branderig gevoel in mijn keel, behoefte om te drinken, maar drinken verzacht mijn keel niet enz. Ik kan begrijpen dat eenkleuter dat gevoel heel vervelend vindt. Pcm verzacht de pijn wel, maar niet dat branderige, zeurende keel. Je kunt haar: - een lepeltje honing geven; - slokje warme thee met honing als ze wil drinken; - wat Luuf op haar keel smeren zodat ze die muntgeur binnenkrijgt, dat verzacht ook; - haar bij jou laten slapen, dan voelt een ziek kindje zich het snelst beter
Hoe gaat t nu met je dochter? Beetje kunnen slapen vannacht? Wat ik me, na het schrijven van mn berichten, ook nog bedacht is; als ze zich echt niet beter gaat voelen en het blijft zo, misschien heeft ze nog wel last van iets anders? Kan ze dat duidelijk verwoorden? Kan ze aangeven waar ze behoefte aan heeft? Misschien anders toch nog een keer langs de huisarts gaan? @Adi: Als mijn dochter echt ziek is dan handel ik niet per direct zo nee, ik reageerde meer zo op dat ts zei dat niks leek te helpen. Ja, wat moet je dan? Ik heb periodes meegemaakt met mn dochter dat ze bijna 24/7 aan t huilen was en dus écht niks hielp; ik kon de hele dag met haar rondlopen, op schoot houden, bij ons in bed nemen, niks hielp.. En ja, dat was doordat ze ziek was. Op een gegeven moment weet je het gewoon niet meer, ben je zó machteloos, en is t, in mijn ogen, soms beter om t even te laten gaan of de zorg even uit handen te geven als dat kan. (maar dat kan niet altijd) Kind heeft niet zoveel aan je als je er zelf ook helemaal aan onderdoor gaat... Het staat er misschien allemaal heel zwart wit, maar zo bedoel ik het niet alvast.
Denk dat het het ziek zijn is... MAAR dan ook in combinatie met de leeftijd.... oudste huilde toen hij peuter was nooit.... idd vanaf 3.5 met alles.... nu moet ik zeggen dat ik wel verschil hoor in t huilen en huilen omdat t niet gaat zoals mijnheer zint.... erg irritant.... maar als hij ziek is... mag hij wel beetje zielig zijn....
Bij jou komt het miss zo over maar dat is NIET hoe ik het bedoel Kom hier met een vraag wat ik hier tegen kan doen en niet om verwijten naar me hoofd te krijgen van mensen die denken dat het me niks interesseerd dat me meissie pijn heeft!!!! @Anne1985 Van de ha moet ik me aan de voorgeschreven medicijnen houden en opa en oma gaat het niet worden met een ziek kindje erbij Me zusje woont bij hun in met haar dochtertje van bijna 2 Ze is in het weekend wel altijd welkom hoor Oma is ook mee geweest naar de HAP omdat me dochter dat graag wou @piemie hoelang heeft het bij jullie geduurd voor het over was en je kindje weer zichzelf was? Gelukkig snap je dat het inderdaad zeer vermoeiend kan zijn @adi Dat is idd iets waar ik en vooral zij wat aan kan hebben honing met thee (stom dat ik daar niet aan heb gedacht maarja kan niet alles hebben) Jaa ze heeft ook keelpijn dat geeft ze ook aan dat het daar zeer doet en gelukkig wil ze wel drinken en waterijsjes eten @Seth ze mag van mij ook wel zielig zijn en doen maar het is nu al een paar dagen alleen maar huilen geblazen Het ene moment is het echt het huilen van de pijn en het andere moment is het huilen omdat ze dingen wil die niet gaan gebeuren (zoals met de dekens) @Kristel85 jij omschrijft nu wat ik bedoel ze is al een paar dagen de HELE tijd aan het huilen en niks helpt Eerste nacht heb ik haar in me bed genomen hielp niet troosten helpt ook niet dus ja dan word je er moedeloos van!En zeker ook geirriteerd want 1 je hebt al last van slaaptekort en 2 alles wat je doet helpt niet Bij de HAP hebben ze haar helemaal nagekeken en ze zeiden dat het echt van de koorts en de keelontsteking af kwam Ze heeft wel eventjes geslapen vannacht maar ze schrikt wakker en zet het op een huilen Heb haar net op de bank gezet met de dekens en kussen en wat te drinken en ben zelf naast haar gaan liggen om vervolgens in slaap te vallen werd wakker omdat ze (je raadt het al) begon te huilen De koorts is nu wel weg waar ik al heel blij mee ben En ga zeker even die tip met honing proberen
Ik heb net zelf het ergste van een zware keelontsteking achter de rug en ik kan je zeggen dat ik ook even heb zitten huilen van de pijn . Laat staan een kind van 4! Bij mij werkte hete thee goed maar goed dat is niet zo heel handig bij een kindje van 4. IJskoud drinken ging ook goed. Bij mij werkte de pijnstilling overigens ook niet echt. Ik had ibuprofen 400 en 500 en het haalde alleen de scherpe randjes er van af. Pas sinds gister (dag 5) werkte het dusdanig dat ik inderdaad geen pijn meer had (wel nog met eten overigens). Heeft ze een AB kuur gehad? Ik heb die wel gehad en daardoor trekt het nu gelukkig ook weg. Anders even teruggaan hoor! Beterschap voor je meisje!
Ow ja over het huilen dat niet van de pijn is: ze voelt zich gewoon niet lekker en dan is iets al snel te veel. Dat wat jij ook nu hebt dus. Heel vermoeiend, maar je kan naar mijn mening niet anders dan je eigen even bij elkaar rapen en er voor haar zijn. Nogmaals beterschap en sterkte.
@boefjesmama ze heeft geen ab gehad nee alleen zetpillen en vloeibare pijnstilling Volgens hun was het niet nodig om een abkuur te geven